Trond123 Svart 12.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2023 Bjørn Løvjomås skrev 1 time siden: Mnja.. Lithiumbatteribank skal vel ha noe annet enn bly/syre. Men agm og lithium er vel forholdsvis likt tror jeg. Korriger meg gjerne. Jeg har ikke funnet hvor jeg kan sette de parametere for ladespenning. larsenigarasjen skrev for 4 timer siden: Jeg har AGM batterier i båten, og bare lagt inn ladespenninger etter spec på batteriet i laderen. Så har ikke lagt inn noen steder hvordan type batteri jeg har. Er det behov for det? Fra VRM portalen kan det lastes ned konfigurasjonsfil for Multiplus. Denne filen kan redigeres på pc/mac i et eget Victron program (husker ikke i farten hva det heter, da jeg ikke er foran egen pc for øyeblikket). Her kan ladeprofiler og batterityper, og en del annen info/funksjoner stilles inn. Er også noen muligheter for å gjøre innstillinger via Victron Connect appen. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 12.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2023 35 minutes ago, Trond123 said: Fra VRM portalen kan det lastes ned konfigurasjonsfil for Multiplus. Denne filen kan redigeres på pc/mac i et eget Victron program (husker ikke i farten hva det heter, da jeg ikke er foran egen pc for øyeblikket). Her kan ladeprofiler og batterityper, og en del annen info/funksjoner stilles inn. VE.Configure... Her kan du også definere egne parametre for akkurat dine batteri. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Trond123 Svart 12.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2023 Arne Henriksen skrev Just now: VE.Configure... Her kan du også definere egne parametre for akkurat dine batteri. Stemmer. Dette programmet jeg bruker. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2023 Har ikke pc, så får ikke brukt det programmet desverre Men nå har enda et nytt mannskap mønstret på i Blue Sky 👍🏻 Kjekt med lift, men den var desverre for liten til å rekke til topps. Men heldigvis rakk den opp til Radarbytte, så nå kan Raymarine Quantum vise vei i tåka. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Fått litt mer påmønstring av utstyr ombord i Blue Sky, ble en stor forbedring av boareal. Sannelig var det deilig å kunne sette seg under kalesje. Håper å ordne meg en landgang fra badeplattform etterhvert. Lettere med inngang bak for en stiv rygg🙂👍 Ble stram og fin kalesje. Kommer nok til å kose meg ganske heftig i sola her i vinter. Å så til en litt flau del av storyen her😅😅😅 Jeg har jo hatt lyst på kalesje til båten siden jeg kjøpte den. Å det ble meg fortalt at det hadde vært full kalesje på båten. Men den var borte. Etter en grundig rengjøring i forpiggen for noen måneder siden, så ble jeg plutselig var en luke jeg ikke hadde sett før. Å I bunnen av den lå det en stor sekk. Forundringen var stor da jeg skjønte at dette faktisk var en komplett kalesje til båten, å den så nesten ny ut. Da var det bare å få laget nye stenger til båten. De ble ferdige i går. Så nå ble det en fantastisk utestue ekstra i båten. Gitt om jeg koser meg. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kanalkapteinen Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Det er et stort løft ja 👍🙂 Gratulere! Blitt noe seiling i sommer? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Grand Banks jr Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Kjekt når man finner slike skatter ombord! Mye bedre å oppdage det nå enn når du skal selge den Flott! Og mye lettere når det snør også. Men i vinter kommer det ikke snø, det har jeg bestemt. Ble nok snø i januar i år til neste 3 årene! Tenker du en landgang i aluminium? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Grand Banks jr skrev 11 minutter siden: Tenker du en landgang i aluminium? Bruker denne inngangen nå, men kjenner allerede nå at det blir en utfordring med stiv rygg og vinterklær på Dermed må jeg nok gjøre det enklere for meg å komme meg inn bakfra via badeplattform. Et eller annet som gjør at det blir lettere å komme inn bak på badeplattform. Ligger jo på annen manns eiendom, så må ha noe som ikke ødelegger betong flytebrygge. Kan ikke bolte fast noe i denne brygga, det vil forringe den for eier. 🙂 så her mottas gode idéer med takk Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bonus Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Kjempefin og praktisk kalesje, Bjørn. Jeg sporer en liten "Motorbåt wannabe" her ... Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Hysj på deg @Bonus.. 😅😅😅😅 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Gullfisk Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Bjørn Løvjomås skrev 18 minutter siden: Bruker denne inngangen nå, men kjenner allerede nå at det blir en utfordring med stiv rygg og vinterklær på Dermed må jeg nok gjøre det enklere for meg å komme meg inn bakfra via badeplattform. Et eller annet som gjør at det blir lettere å komme inn bak på badeplattform. Ligger jo på annen manns eiendom, så må ha noe som ikke ødelegger betong flytebrygge. Kan ikke bolte fast noe i denne brygga, det vil forringe den for eier. 🙂 så her mottas gode idéer med takk Kanskje det går an å få en landgang festet til snapdavidtene med et støttestag/fot mot vinkelen på det blå på akterspeilet? Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Ingen mulighet for å montere opp en liten "utrigger"? (Den kan jo fjernes når du forlater brygga) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Gullfisk skrev for 1 time siden: Kanskje det går an å få en landgang festet til snapdavidtene med et støttestag/fot mot vinkelen på det blå på akterspeilet? Den muligheten har jeg ikke sett. God ide👍 trixie2 skrev for 1 time siden: Ingen mulighet for å montere opp en liten "utrigger"? Det var en spennende tanke som jeg tror kan gjennomføres ganske greit. Da slipper jeg å legge noe på båten i det hele tatt. Å båten som ligger bak meg kan også eventuelt bruke den. Må bare være ca 2 meter lang, så rekker den badeplattform på hans vision 44 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Ser veldig fin ut den kalesjen der ja!😃😃 Gjør ingenting med slike funn i båten!😃😃😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Grand Banks jr Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 En slik en bak båten? (Hvis det er plass) https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=275192115 Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Jeg har flyttet båten langt fram på brygga, for å få plass til den svære Bavaria 44 vision bak meg...😅 så jeg har bare 7 meter brygge på 13 meter båt. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Ask Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Det hadde vore typisk om du fant kalesjen etter at du hadde kjøpt deg ny Moralen er kanskje å vaska tidleg, og grundig.... Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Det er en god moral @Ask 😅😅😅 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Framtia Svart 5.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2024 Du blir enda mer flau når du en gang finner stengene i et annet stuerom Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2024 @Framtia Det har du helt rett i😅😅 men hvor det rommet som er stort nok til stenger som er over 2.5 meter brede skulle ha gjemt seg ombord, det klarer jeg ikke å se for meg. Men.. det sa jeg jo egentlig om selve kalesja au😅😅😅 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
cosmic Svart 5.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2024 Sett inni masten? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2024 cosmic skrev 26 minutter siden: inni masten Prøvd å trekke kabler gjennom, det var fryktelig vanskelig, så det kan jo være en mulighet🤪😅😅😅 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.