Popeye70 Svart 14.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2023 Bonus skrev 9 minutter siden: Da må du ta turen på nytt. Henteturer uten AIS regnes ikke Enig! Retur til Drøbak, så bli jeg med derfra i uke 9. SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2023 Retur nå hadde jo vært fint. 12 ms rett i nesa, å Farta gikk ned til 4.5 knop..litt sjø er det også blitt. Men det får vi tåle? Går litt roligere i sjøen på denne henteturen. 4 knop slår ikke veldig hardt? Jobber oss utover mot storhavet? autopilot jobber knallfint. Endelig ble det Bobåt Link to post
Arne Henriksen Svart 14.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2023 31 minutes ago, LALUNA II said: Fremdeles ikke dukket opp i Ais men kommer nok etterhvert når telenor har fått oppdatert databasen sin Dette har ingenting med Telenor å gjøre, de styrer hverken OnCourse som app'en heter nå eller mottak/videresending av ekte AIS-signaler til MarineTraffic. Hvordan er innstillingene dine for båten i OnCourse nå @Bjørn Løvjomås, og hvilken MMSI har du lagt inn, om noen? mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Grand Banks jr Svart 14.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2023 Ser jo helt deilig ut! Hvordan er motorstøyen i cockpit? Hører du noe særlig til maskinen i det hele tatt når du tusler fremover mot været, eller kun bølgeskvalp? Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2023 (redigert) Arne Henriksen skrev 37 minutter siden: Hvordan er innstillingene dine for båten i OnCourse nå @Bjørn Løvjomås, og hvilken MMSI har du lagt inn, om noen? Vi laget en uten mmsi, prøvde å kalle den for Blue Sky. Den sender på on course, der kan jeg se andre båter. Men kommer ikke frem på marinetrafic Redigert 14.Februar.2023 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Endelig ble det Bobåt Link to post
VegJoh Svart 14.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2023 Artig å følge, Bjørn og Gratulerer med ny båt D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2023 Det ble stopp i Stavern. En fin solnedgang, men manglet lesebriller. De streiket. Så da måtte det investering til. Desverre er vår gode venn i gjestehavna i Stavern ikke lenger havnevert. Så det ble ikke mulig å legge seg på longside brygga innerst i havna. Så nå ligger jeg på tvers på bryggene lenger ute. Å her vipper det veldig. Sørvest er ikke noen god vind i Stavern. Men, får håpe det blir noen timer med søvn..? Nydelig på havet. Men det blir tyngre å drive seilbåtseilbåten fremover i sjøen Litt kos på kvelden etter en velfortjent pizza Endelig ble det Bobåt Link to post
Arne Henriksen Svart 14.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2023 mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Chilli Solbris Svart 15.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2023 God tur hjem i ny bolig!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
larsern87 Svart 15.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2023 God tur sørover Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2023 Da får vi tusle videre sørover. Rute er lagt innom det meste av skjær i dag. Men får vurdere når det blir klart hvordan sjøen er på utsiden. Fillebrygge å ligge til . Side mot sjøen. Gynget godt Noen som har det godt..V72 Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2023 Indre lei over Rakke var snill i dag Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 15.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2023 Det så ikke så ille ut da. Sånn erfaringsmessig; plastvinduer i sprayhood-er lyver. Det er mye bedre å se over, selv om vinden river i ansiktet. Blir det Tonerleia og Kreppa nedover? Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2023 trixie2 skrev 10 minutter siden: Går muligens på innsiden av Jomfruland. Ikke bestemt meg enda. Må over å se, for klar sikt fremover ja. Sitter ute hele tiden. Ikke inne.. bli kjent med båt før jeg våger meg inn. Mye varme klær, så er det bra ute Endelig ble det Bobåt Link to post
Hulda Svart 15.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2023 Det blir vinden midt i baugen i hele dag. Blir redusert motsjø om du går nær land og i le av Jomfruland. I morgen skal vinden dreie mer mot WNW og gir delvis fralandsvind. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2023 Fikk faktisk litt fralandsvind nå i Langesundsfjorden. Halte ut genoa. .er det det det heter.? Så nå motorseiler jeg med 1200 rpm og 5.5 knop fart Endelig ble det Bobåt Link to post
Hulda Svart 15.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2023 Ja, langs land melder Windy 'blått område' som vil gi 'viftende vinder'. På utsiden av Jomfruland 'grønt område' med 5- til 10 m/s midt i trynet. Derfor lønner det seg å krabbe langs fjæra i dag. Om man skal tro Windy. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2023 Vinden har snudd på SV nå, så da er det å stampe i motsjø. Men det var verd de 45 minutter med seiling? er på utsiden av Jomfruland nå. Ca 2.nm ute. Nettbrett med navigasjon og lue. Autopilot rundt halsen. Å utkikk gjennom sidevindu og front Endelig ble det Bobåt Link to post
pacuare Svart 15.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2023 Bjørn Løvjomås skrev for 3 timer siden: Noen som har det godt..V72 Vi er forskjellige. Kunne jeg velge hvilken båt jeg ville disponere gratis ett år, Din nye seilbåt eller en V72 hadde jeg klart valgt seilbåten. Liker ikke båter over 50 fot. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2023 Sant nok @pacuare, er vel egentlig enig med deg. I tillegg ble jeg kraftig korrigert, det er faktisk en sunseeker 72. Og ikke en V72..? Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 15.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2023 Her går det unna sjonkel Vi pleier jo å ta dette strekket på 4 timer, ikke 48 hehe Kjenner litt uro ved å ikke ha noen rosa pil å følge på kartet når du er ute på tur. Du er fremdeles ikke synlig på MT. Noen andre som har brukt On course/ Marinetraffic de siste dagene? Blir det å gå helt hjem i dag? 17 minutes ago, Bjørn Løvjomås said: I tillegg ble jeg kraftig korrigert, det er faktisk en sunseeker 72. Og ikke en V72..? Begynte å lure på om du hadde glemt igjen brillene dine i Drøbak hehe Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2023 sap_2000 skrev 54 minutter siden: Kjenner litt uro ved å ikke ha noen rosa pil å følge på kartet når du er ute på tur Greit å kunne gå litt i skjul..??? sap_2000 skrev 54 minutter siden: Blir det å gå helt hjem i dag? Ja, må vist på jobb i morgen og fredag..? Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 15.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2023 sap_2000 skrev for 2 timer siden: Du er fremdeles ikke synlig på MT. Noen andre som har brukt On course/ Marinetraffic de siste dagene? Er nok innstillingene i OnCourse som ikke stemmer, siden han ikke er synlig på MT. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2023 Tar indre led fra Lyngør. Litt disig nå, men godt å slippe 2 m bølger Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2023 Litt bilder fra Lyngør Dette er utenfor porter, ble litt sjø Lyngørgada fra nordøst Risøy folkehøyskole Lyngør fyr fra Nord Sikten videre, indre led Gjeving. Kystkultursenter Fine eiendommer her Tettbygd, men noen liker det Lyngørgada fra Nord Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn