Jump to content

SAP’s leveringsturer langs kysten


sap_2000

Recommended Posts

Vanlig stasjon diesel ligger på ca 13,19DKK. Grønn/farget fiskeri diesel lå på ca 9DKK i Nyborg fiskerihavn nå i helgen når jeg var hjemme i DK. Grønn diesel vil nok variere noe, alt etter mengde solgt å antall/størrelse på fiskebåter. Nyborg er normalt ikke billigste, da det kun er noen få små garnbåter igjen der. Glemte å sjekke på havnen hjemme i Kerteminde, da det ble for mye pils på mine runder ut mot havnen hehe

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Shortcut skrev for 2 timer siden:

Tror det ikke, men besjlingsforholdene er bedre end Rønne havnen

Rønne Havn?? Nå hadde vel ikke SAP noen plan om å dra til Bornholm å tanke så langt jeg kan lese. Å blir jo litt av en omvei det hehe

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Hvis vejret gør nødvendigt at lægge ruten tæt på Sjælland, så vil jeg anbefale Havnsø Havn. Her er der diesel og grillbar 😊

Hvis det bliver Ballen på Samsø, så skal dielseltankning foretages af havnens personale, og det var ret dyrt i august, ca 21 dkr / liter

I Storebælt kan jeg anbefale Kerteminde. Dieseltankanlægget er lidt svær at finde, da det er gemt inde i en container (da jeg var der i 2022).

Og Svendborg og Faaborg er bare så hyggelige, og de har “det hele” 👍

Link to post
Share on other sites

Clasg skrev 24 minutter siden:

Hvis vejret gør nødvendigt at lægge ruten tæt på Sjælland, så vil jeg anbefale Havnsø Havn. Her er der diesel og grillbar 😊

Hvis det bliver Ballen på Samsø, så skal dielseltankning foretages af havnens personale, og det var ret dyrt i august, ca 21 dkr / liter

I Storebælt kan jeg anbefale Kerteminde. Dieseltankanlægget er lidt svær at finde, da det er gemt inde i en container (da jeg var der i 2022).

Og Svendborg og Faaborg er bare så hyggelige, og de har “det hele” 👍

Litt usikker på om den i Kerteminde er åpen just nå. Er stor bygge aktivitet med nytt bolig prosjekt på den siden av havna, å området der container normalt står, var det dårlig tilkomst nå i helgen når jeg gikk der. Var kun en 2m smale gangvei langs kaien som var mulig å passere området via.  Men om det blir aktuelt, kan jeg sjekke med kompis hjemme i Kerteminde hva mulighet det er.

Alternativt kan en nok få hjelp på andre siden av havna hos en fisker å tanke litt grønt på den siden.

Er barndomsbyen dette. Så ikke ukjent i byen, siden jeg er hjemme å besøke familien med jevne mellomrom.

Hyggelige spisesteder å små brune pøbber er det også hehe.

Men normal plassering av container er Nordre Havnekaj 33 som er på siden av hvite varebilen på bildet.

Men hele marina området er endret nå, med nye molo å utfylling av indre del som ses på bildet.

IMG20231102220819.jpg

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Da ser det ut som det nærmer seg avgang.  Har vært nøre på et par ganger siste to ukene, men værmeldingene var ikke optimale eller usikre for de neste dagene.   

 

bildet domineres av flere lavtrykk over et stort område som kan gi raske og relativt store endringer mer lokalt avg av hvordan de beveger seg i forhold til hverandre.  
 
så sent som går så det ikke helt lovende ut for første del av uka, men ting hadde endret seg når jeg sjekket i dag.  Hadde en lang prat i går og i dag med Sørlandets værprofet @Bjørn Løvjomås som var enig at det var innafor med avreise.
 

usikker på hvilken rute det blir.   Det blir tatt litt på sparket avhg av vinddreininger og styrke.  
sstser på nedover. Og Gtb i morgen.  Lengre tror jeg ikke jeg kommer så korte dager som det er nå.  
På tirsdag ettermiddag ser det ut som det kan blåse SV og sterkere i syd.  Da blir det å gå over mot DK noe lenger nord og følge Jylland nedover.   


Så med godkjenning i boks reisene jeg ned til båten i Fredrikstad i dag for å gjøre meg klar, sjekke motorer og sånt samt trykke meg inn i plottere etc.   

 

I kveld tusler jeg et stykke bort i elva og hilser på @Chilli Solbris og får meg en liten omvisning den svenske dronningen hans med 2 x  MAN V10 i hofteholderene 🙂

 

On 11/2/2023 at 9:44 PM, Clasg said:

 

Hvis vejret gør nødvendigt at lægge ruten tæt på Sjælland, så vil jeg anbefale Havnsø Havn. Her er der diesel og grillbar 😊

 


takker for tipset 🙂 Det var et sted jeg hadde trodd var lite aktivitet på denne tiden av året, men er herved notert ☺️ 

 

On 11/1/2023 at 10:53 PM, Okkaby said:

Grønn/farget fiskeri diesel lå på ca 9DKK i Nyborg fiskerihavn nå i helgen når jeg var hjemme i DK. Grønn diesel vil nok variere noe, alt etter mengde solgt å antall/størrelse på fiskebåter.


Takker :) Er det uproblematisk å fylle fiskediesel som norsk båt i DK? 
 

 

IMG_1635.jpeg

IMG_1637.jpeg

IMG_1636.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

@sap_2000 Er forskjellig rundt om, hvordan disse anlegg med farget diesel fungere. Noen plaser er det vanlig kort. Andre plasser har de egne systemer hvor fiskerne enten har egen lås/kort eller kode system.

Mener den i Nyborg har vanlig bankkort. Men kan sjekke med fisker kompis hjemme om det er den som er aktuelle, siden han tanker der en del av året. I Kerteminde mener jeg fiskerne har egne kort å nøkkel til anlegget.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Ønsker deg riktig god tur videre @sap_2000! Veldig hyggelig med besøk i går kveld! Ble en lang og hyggelig prat om litt av hvert! Naturlig nok vær og vind!

Sargo imponerer meg må jeg si! Flotte båter med god byggekvalitet og fine løsninger!

Så da får vi følge med videre og krysse alt vi har for at været går dit du ønsker!

IMG_4175.jpeg.01505211ce5b01d5a589108dbffe4db6.jpeg

 

IMG_4177.jpeg.92a03eccffc1320c43ca4235f8f3712f.jpeg

 

IMG_4179.jpeg.ad258e7c122c0b9efd380d4596a8f053.jpeg

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Det var veldig hyggelig å møtes igjen @Chilli Solbris   Såpass hyggelig at vi helt glemte bort tiden 😅 men ble jo noen timer på øyet.  
 

takk for snekkerhjelpen også 🙃 Dør

som ikke ville holde seg lukket, men erik fant løsningen 😎
 

passerer utenfor Sotekanalen nå, så

straks ved Smögen.  Fine forhold.  Har gått i 28-30 kn hele veien.  Svak fralandsvind skrått med meg og hele 0,3 meter sjø.  Bedre enn jeg hadde rues å håpe på.   Skal  møte noe syndelig vind i ettermiddag men da håper jeg at jeg er fremme på Hönö eller kanskje noe lenger.   
krysser fingrene for at det lille lavtrykket beveger seg som meldt, for da blir det rolig i morgen også 🤞 hvertfall frem til ca grenå.   
 

har litt utfordringer med MT og OnCourse. Sender og får bekreftelse på Mail men ingenting vises på MT.  Har skjedd et par ganger før, men sjeldent.  

 

 

IMG_1644.jpeg

IMG_1646.jpeg

IMG_1645.jpeg

IMG_1647.jpeg

IMG_1649.jpeg

IMG_1652.jpeg

IMG_1654.jpeg

IMG_1659.jpeg

IMG_1657.jpeg

IMG_4654.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Takker @Flid🙂 

 

Tror ikke jeg rekker over til Grenå i dag.   Er meldt litt mer rusl i syd fra i ettermiddag og det er vel drøye 80 mil fra Hönö til Grenå.  Er ikke keen på mørkekjøring med mindre det hadde vært helt rolig.   
men rusler kanskje ned til Dönsö eller noe slikt etterpå.  

Utenfor Tjörn nå.  Svenskekysten går fort unna når man kan holde 25 kn i en rett linje 🤓 

 

føret ser jo lovende ut i morgen heldigvis ☺️

IMG_1663.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Tanking på Hönö.   Grønt er miljøvennlig ikle sant ? 😇
vinden dreide fra NØ til SSØ jo lengre jeg kom så godt jeg var tidlig ute i dag.   Gikk veldig fint men var nede i 20 kn på slutten.  
 

fortsetter litt til sydover, ett hakk lengre inn i skjærgården.  Men først litt frokost til båten og kusken 

IMG_1663.jpeg

IMG_1665.jpeg

IMG_1668.jpeg

IMG_1669.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Er på vei til å passere Donsö nå og tok en liten sjekk på værmeldingen.  Hadde tenkt å gå ned til Varberg/ Träslöv og sp over not Grenå i morgen.  Men det blåser opp fra SV nå og dreier mer på V de neste timene.   Så anholdt tror jeg utgår i dag og jeg tror det blir mye dunking ned mot Varberg i dag.  
 

i morgen tidlig vil det blåse mindre nord for anholdt og mer i syd så jeg tenker at jeg ikke vinner noe på å gå lenger syd i dag.  
 

Så stoppe for dagen her på Donsö, eller kan noen anbefale noen andre steder i nærheten, evt litt lenger syd hvor det er litt fasiliteter ?
 

Tenker på burgersjappe/ pizza, matvarebutikk, levende mennesker etc?  

IMG_1674.png

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 16 minutter siden:

Han bare later som om han her startet Marinetrafic.. han vet han skal over til et land snart.  Med mange feil hull..  fort gjort å t feil... sier han🤪 god tur.. i rett fjord

🤣🤣🤣

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...