Jump to content

SAP’s leveringsturer langs kysten


sap_2000

Recommended Posts

sap_2000 skrev 43 minutter siden:

Skal sjekke litt opp.  4,5 er i grenseland.  Denne har en relativ høy mast oppe på Targa med et heftig FLIR kamera på toppen så skal ikke ta noen sjanser der 😅 

 

har bare gått fra Hals og inn til Ålborg tidligere.   Kan man gå i høy fart mesteparten a veien uten å bryte for mange lover eller hisse på seg ellers sindige dansker ? 

Er ingen fartsbegrensing  limfjorden som eg fått med meg i allefall

Link to post
Share on other sites

Har skrinlagt tanken.   Tar ikke risken på å brenne inne i thyborøn om noe forandre seg værmessig.   Da er det bedre på være på østsiden av nord Jylland.   
 

sitter å følger med på obervasjonene.  Daler de innen rimelig tid så blir det muligens et hopp nordover i kveld.   
 

ellers har jeg vandret litt rundt i havna i dag 🙂

IMG_3265.jpeg

IMG_3266.jpeg

IMG_3273.jpeg

IMG_3274.jpeg

IMG_3275.jpeg

IMG_3276.jpeg

IMG_3277.jpeg

IMG_3278.jpeg

IMG_3280.jpeg

IMG_3283.jpeg

IMG_3284.jpeg

IMG_3285.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, Tom Rør said:

Flotte bilder. Kanskje vi kan stoppe der også på vei nordover. Det så fint ut ihvertfall, og jeg liker havner som lever, og ikke bare har gjestehavn og gatekjøkken.  


da kan Hundested anbefales 🙂 mye liv hele dagen men stille på kvelden.  Gilleleie var også fin men gjestedelen var mindre slik jeg kunne se.  I Hundested var det mye plasser og nesten all longside var gjesteplasser.  
 

2 hours ago, Chilli Solbris said:

De bildene gjør at det frister å komme seg dit en dag. Men kan du ta med den propellen? Jeg trenger en reserveskrue og den så blank og fin ut!😁😁😁


med den propellen ville du gått på grund nesten overalt😂.  Var stor ja.  Og blank 🤩

 

da er Grenå passert og jeg går et stykke til oppover 🙂 

 

 

IMG_3286.jpeg

IMG_3288.jpeg

IMG_3290.jpeg

IMG_3298.jpeg

IMG_3304.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

På vei over Ålborg bugt og nærmer meg bøya på Læsø nordvestre rev.  fikk nettop beskjed om å ikke ta noen shortcut der 🙂.  
 

Nå har det endelig blitt helt vindstille og blankt hav 😎 

I mangel på en ekte Steff Houlberg pølsebåd her ute på havet, feirer jeg det nydelig føret med en ekte Gøl Cheddar-Knäcker 😋 😂

 

men bare én, for noen nm lenger fremme og litt styrbord hører jeg rykter om at det vanker en jomfru……hummer på meg  😇😋😜

 

 

 

IMG_3313.jpeg

IMG_3314.jpeg

IMG_3307.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Se det ja, da var du fortøyd og da er det vel klart for jomfruhummer for deg på Læsø.

 

Da var du et minutt før meg Tom!

 

 

laesp_sapp.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg tenker å gå over mot Mandal/ Lindesnes i morgen tidlig.  
Tror Viknesen hadde en grei tur indag.  Han skulle til tvedestrand hørte jeg og går normalt i den farten.   
 

jeg skal lenger vest så hadde fått motsjø og redusert fart.  Når det er meldt bortimot stille, evt litt medvind neste dag så var valget lett 🙂 

 

er ca 120 nm i en rett linje fra Skagens rev og til Lindesnes.  Herifra til Hidra hvor jeg planlegger litt tanking er det 175 nm.  
 

var koselig å komme til Vesterø og treffe Liv og Jan igjen 🙂 Vi er gamle kjente som hang mye på den såkalte  «Ullared brygga» på Oscarsborg for noen år siden.  

tusen takk for fiksing av kremplass såvel som nykokt jomfruhummer 😋😎 Skjønner godt at dere nesten har slått rot her nede.  Idyllisk og et veldig avslappende sted å være 🙂 

 

Mulig jeg putrer over mot fastlandet i kveld 

IMG_3326.jpeg

IMG_3325.jpeg

IMG_4639.png

IMG_3334.jpeg

IMG_3339.jpeg

IMG_3331.jpeg

IMG_3354.jpeg

IMG_3358.jpeg

IMG_3360.jpeg

IMG_3361.jpeg

IMG_3362.jpeg

IMG_3363.jpeg

IMG_3364.jpeg

IMG_3365.jpeg

IMG_3368.jpeg

IMG_3369.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Den landgangen til "Magnum" båten var genial! hvor får man kjøpt slik tro?

Hyggelig og interessant hentetråd. Flid er utrolig hjelpsom og kjekk å ha på Læsø :) fikset kremplass til oss i fjor og ordnet plass til kompisen min også som ble kraftig forsinket fra Sæby :thumbsup:

I følge Windy så blir det vel en veldig fin overfart i morgen med 0,6-0,4m bølger, kan vel ikke være noe stress i den båten der :)

Link to post
Share on other sites

5 hours ago, Førstefender said:

Den landgangen til "Magnum" båten var genial! hvor får man kjøpt slik tro?


det var en vanlig pasarelle på båten og landgangen så rimelig vanlig ut også.  
 

noen har nok fått laget et feste for å matche de to sammen. 
Så så enkelt ut som en pinne ned fra landgang og et hull i pasarellen.  
Tror man lett kan lage til noe slik om man har pasarellen på en av sidene.  
 

da ligger jeg for anker rett ved Skagens fyr.  Inne på stranda her er det flere kanonstillinger fra krigens dager.  
 

resten av jomfruhummerene ble dagen middag 😋
Var innom havna men så ingen plasser jeg hadde lyst til å ligge på samt orker ikke å  å høre på partymusikk i natt.  
 

mer kos på svai og forholdene er fine for det i dag 🙂

fyker videre i morgen tidlig og sikter på Mandal/ kr s tenker jeg.  
 

 

IMG_3382.jpeg

IMG_3383.jpeg

IMG_3387.jpeg

IMG_3379.jpeg

IMG_3380.jpeg

IMG_3370.jpeg

IMG_3374.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...