Chilli Solbris Svart 8.November.2023 Del på Facebook Svart 8.November.2023 Vel blåst! Du verden for en tur! Du traff godt med værvinduet!😃😃 Så får vi vente tålmodig på neste runde!😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
index Svart 8.November.2023 Del på Facebook Svart 8.November.2023 Ser frem til at du skal frakte den til Grønland Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Okkaby Svart 8.November.2023 Del på Facebook Svart 8.November.2023 @sap_2000 Nå kom du jo i land på Sprogø, om enn det gikk litt fort med en gammel IC3 tog da Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
LALUNA II Svart 8.November.2023 Del på Facebook Svart 8.November.2023 Vel blåst Kom inn litt sent i innspurten av denne turen så oppdaget sent at den hadde tatt av ...men da var du fremme .. Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Tom Rør Svart 8.November.2023 Del på Facebook Svart 8.November.2023 Takk for turen og for nok en flott skildring underveis Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 11.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai Ble en bråtur til Bergen i går kveld. Skilsø 35 Panorama som skal hjem til Østlandet, helst i løpet av helgen. Værmeldingen så sjeldent bra ut så da var det bare å komme seg til flyplassen. Dro fra Askøy i 6 tiden og etter en tur innom Liaskjæret for bunkring (15,89,-) så var vi igang. Gikk Austevoll - Bekkjarvik men istedenfor Nyleia ble det å gå ut Selbjørnsfjorden og langs yttersiden av Bømlo nedover not Haugesund. Var mer småøyer og skjør på utsiden enn jeg hadde sett dor meg men fin lei sukk sakk gjennom det hele :) var nettop innom Espevær og nærmer meg nå Haugesund. håper på god flyt nedover Jæren i dag. Går godt denne skilsøen med Yanmar 440. Forbruk på rundt 3 l/nm i 23-24 kn Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
XardasKSP Svart 11.Mai Del på Facebook Svart 11.Mai @sap_2000 Blir sikkert veldig fin tur som de forrige, båten ser jo også ganske ny ut så da er det vel bare å "seile på" og nyte turen uten fare for at ting "dævver" Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 11.Mai Del på Facebook Svart 11.Mai God tur Været ser flott ut så ikke lenge før du har lagt Jæren bak deg Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 11.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai @XardasKSP det er jo båt så alt kan dævve. Det er bare snakk om hvor ofte og hvor mye/ dyr dævving som skjer pussig du nevnte dette for det kan virke som jeg traff Lotto (Edit) i dag. styring har fått seg et ørlite slag eller infarkt som jeg må prøve å finne ut av. passer jo flott Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
XardasKSP Svart 11.Mai Del på Facebook Svart 11.Mai @sap_2000 Den så såpass ny ut at jeg trodde det enda var produsentens hodebry om ting "dævver" men den er vel da ute av garantiperioden. For øvrig skjønte ikke helt hva lot betyr men forstod det som at du traff noe med båten? Får håpe den vil fungere så det blir bare å nyte turen istedet for å "nyte" fiksing Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 11.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai XardasKSP skrev for 1 time siden: Den så såpass ny ut at jeg trodde det enda var produsentens hodebry om ting "dævver" men den er vel da ute av garantiperioden. Den er under garanti, men fortsatt blir det mitt hodebry når ting skjer underveis og man ikke kan trille inn på nærmeste døgnåpne verksted. men har ringt lit rundt, pønsket og lekt «mekanikker» (uten hermetegn “” 😉) så nå virker styringen å fungere sånn noenlunde. Bedre alternativ enn å bli slept inn til Tananger eller Egersund å være stuck der frem til mandag i beste fall. XardasKSP skrev for 1 time siden: For øvrig skjønte ikke helt hva lot betyr men forstod det som at du traff noe med båten? du har det med å misforstå du Riktignok en liten skrivefeil der. Skulle vært «traff Lotto» i den betydning at det sjelden skjer noe på turene som medfører at man ikke kommer frem som planlagt, utenom været da. er en såkalt smart AP pumpe på denne. En sånn constant drive enhet med elektronikk og ventiler. Mistenker at denne fikk et lite infarkt så styringen funket ikke manuelt i tillegg til at AP ga opp. Snart på Hidra nå for en ny ladning diesel 😋 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 11.Mai Del på Facebook Svart 11.Mai Ingen grunn til å klage på været her et par bilder fra camera der nå Beklager kvaliteten fyrmester`n har ikke pusset linsa Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
XardasKSP Svart 11.Mai Del på Facebook Svart 11.Mai @sap_2000 Jeg har vel talent i å misforstå ting da Forstod det bedre når du korrigerte til lotto fordi jeg grubla jo i google men dette er ingen robåt https://no.wikipedia.org/wiki/Lot_(båt) Men det ser ut som du klarte å fikse det fint virker som en fin tur og avslappet kaptein bak roret på bilde, får satse på at ingenting mer "dævver" og at du kan nyte turen og dele ut bilder til oss som vanlig. PS. De rakk ikke å skrive solgt på den engang før den var på tur: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=352483392 Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 11.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai Stressfaktoren er ikke veldig høy nå nei @XardasKSP 🙂 XardasKSP skrev 9 minutter siden: PS. De rakk ikke å skrive solgt på den engang før den var på tur: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=352483392 Er ikke den båten. Men tror handelen ble gjort ca kl 18 i går kveld for jeg fikk tlf 1805 om jeg hadde noen planer for helgen kikket på værmeldingen og pakket baggen. XardasKSP skrev 11 minutter siden: fordi jeg grubla jo i google men dette er ingen robåt https://no.wikipedia.org/wiki/Lot_(båt) om styringen hadde sviktet helt så hadde årer eller RS vært alternativet Er i kirkehamn på Hidra nå og tanker opp. så blir det ut rundt hjørnet og et par steinkast videre til det blide Sørlandet der en viss filleonkel reker rundt i seilbåten sin 🤠 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.Mai Del på Facebook Svart 11.Mai Filleonkel gooogler😅😅😅 First thing først... 😉 😅😅😅 Så til pumpen Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Frissy Svart 11.Mai Del på Facebook Svart 11.Mai Herlig med tur og treffer godt på været. Ble ingen tur på meg da taket skulle renses for mose….. og da er det godt å se at noen prioriterte rett. Håper styringa holder frem og god tur videre. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 11.Mai Del på Facebook Svart 11.Mai sap_2000 skrev for 5 timer siden: Stressfaktoren er ikke veldig høy nå nei @XardasKSP 🙂 Er ikke den båten. Men tror handelen ble gjort ca kl 18 i går kveld for jeg fikk tlf 1805 om jeg hadde noen planer for helgen kikket på værmeldingen og pakket baggen. om styringen hadde sviktet helt så hadde årer eller RS vært alternativet Er i kirkehamn på Hidra nå og tanker opp. så blir det ut rundt hjørnet og et par steinkast videre til det blide Sørlandet der en viss filleonkel reker rundt i seilbåten sin 🤠 Hva var diesel prisen der nede? Mulig jeg skal ned der neste helg. Så greit å vite om en skal tanke der. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
nie Svart 11.Mai Del på Facebook Svart 11.Mai Bjørn Løvjomås skrev for 6 timer siden: Filleonkel gooogler😅😅😅 First thing først... 😉 😅😅😅 Så til pumpen Hæ! Kommer pinnebåten inn/opp/ned til Nidelv Brygge? Fin plass forresten🙂 Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 12.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai Da er det blitt morgen her i Sømskilen ved Hasseltangen etter en hyggelig dinner date og elvecruise med favorittonkel Bjørn 🙂 vi, der vil si Bjørn kjørte oss opp søndre utløp av Nidelva og opp til Nidelv brygge som har en bra restaurant rett på brygga. Stappfullt sv folk som spiste og koste seg i kveldsola. Stedet er kjent for god mat og det ble en saftig entrecôte på oss begge to 😋 så etterfulgt av en rånerunde rundt ælva, innom pollen og tilbake hit på Hasseltangen. Masse båttrafikk på elva i går. Mye ungdom i godt lastede snekker med stor stereo og noen hadde til og ledd agrergat på fordekket. Gøy. nå er det straks avgang her. Bjørn må ha sluppet en aldri så liten en i natt for sikten her nå er 50 meter får håpe grauten er rimelig lokal. turen fra Hidra og hit gikk på ca 4 timer. 90 nm på så godt som silkeføre 😎 slenger inn en god haug med bilder. Synd BP ikke tar videoer. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 12.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai Okkaby skrev for 10 timer siden: Hva var diesel prisen der nede? Mulig jeg skal ned der neste helg. Så greit å vite om en skal tanke der. 16,50 på Hidra 🙂 nie skrev for 9 timer siden: Hæ! Kommer pinnebåten inn/opp/ned til Nidelv Brygge? Fin plass forresten🙂 ikke med pinnen på plass hvertfall Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Mai Del på Facebook Svart 12.Mai Takk for hyggelig besøk som alltid favoritt neffjoe Synd jeg ikke kunne stille med like bra vær i dag, sol og deilig i går, tett tåke i dag Vi diskuterer hvilken vei nesa skal peke 😅 Etter en lang saklig diskusjon blir vi enige om hvilken retning han skal ta... den andre styrbord.. som en vis mann en gang sa😅 God tur min venn. Skal lette utover dagen sies det Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
MYVIVERA Svart 12.Mai Del på Facebook Svart 12.Mai Dere to altså☺️. Ha fortsatt en fin tur👍 Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 12.Mai Del på Facebook Svart 12.Mai 16:50 var bra pris på suppe ja.👍 Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
XardasKSP Svart 12.Mai Del på Facebook Svart 12.Mai Ser ut som fantastisk vær for turen virker helt fullstendig flatt på etthvert bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Mai Del på Facebook Svart 12.Mai Tåke er skummelt @XardasKSP nå går tåkelur på 2 skip på utsiden her. Ingen drømmesituasjon å komme ut for tett tåke. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.