Astor Svart 24.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2011 Det har den siste uken lagt seg is i fjordarmene her i Oslofjoprden. Bestumkilen, utenfor Sandvika og inne i Leangbukta ligger det nå et tynt islag. Drammensfjorden har fått en lett isskorpe noen steder. Mildværet som er ventet i romjulen skaper bare positiv effekt for oss båtfolk. Ingen is ihavna på Tofte. 5.7 plussgrader en meter ned i vannet målte jeg i dag. Minus 2 i lufta tidlig i dag. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mouche Svart 24.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2011 Bare husk at det er forbudt å lage råk i isen, i allefall i Asker og Bærum! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Compromise Svart 24.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2011 Håper vi får en isfri romjul i Oslofjorden slik at vi slipper å være redd for å våkne opp slik vi gjorde 1. nyttårsdag i år. Bildet er fra Østre Bolæren. Sitér dette innlegget /per Link to post
Tom Rør Svart 24.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2011 Skipet 5 skrev On 24.12.2011 at 13.31: Håper vi får en isfri romjul i Oslofjorden slik at vi slipper å være redd for å våkne opp slik vi gjorde 1. nyttårsdag i år. Nå er ikke jeg noen meteorolog, men kan si med relativt stor sikkrhet, at det ikke blir så mye is med det første. Det er jo meldt en håndfull varmegrader på østlandet i en god stund framover. Blir en overnattingstur i romjula ihvertfall Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 24.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2011 Tom Rør skrev On 24.12.2011 at 15.05: Blir en overnattingstur i romjula ihvertfall Ha en deilig Julefeiring Tom, og jeg håper det nye Victron strømopplegget ditt funker så det blir komfortabelt på dine vinterturer! Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Tom Rør Svart 24.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2011 Det har virket "framifrå" til nå ihvertfall, så det er nok i sin skjønneste orden!God jul til Deg og dine også Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 25.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2011 (redigert) Vi har hatt den første isen i Søgne i år. På Torsdag var det ca 1 cm. Var også litt på morgenen juleaften. Skal ikke så mye til før det fryser med så mye feskvann det er i fjordene. Bildene er fra Torvefjorden. Har hatt ute noen garn og fått godt med fin fisk. Lite is innert i fjorden pga elva. Risøya og Borøya forran. Redigert 25.Desember.2011 av ravddo (see edit history) Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Astor Svart 15.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2012 (redigert) Hittil har vi båtfolk hatt en drømmevinter, så langt. Jeg ser ut av stuevinduet at det har lagt seg bitvis is innover i Drammensfjorden. Det er store områder med åpent vann. På fredag var jeg på Sætre hvor det hadde lagt seg et isbelte rundt Sætrehavna. På Tofte målte jeg 5,6 grader i vannet en meter ned. Litt snærk i havna som kommer av ferskvannet som har lagt seg i overflaten. Utenfor Sandvika i Bærum har det lagt seg et fast belte med is. Redigert 15.Januar.2012 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Zitt Svart 15.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2012 Eneste isen vi har her er den vi finner i fryseboksen til REMA 1000! Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 15.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2012 90% av Mjøsa ligger åpen i vinter. I mitt minne kan jeg ikke huske å ha sett dette tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2012 Tynt islag i Mossesundet i dag. Det hørtes også tydelig da en, for en del av oss kjent, NordWest 370 coupe gikk gjennom den i god fart. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 16.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2012 Ser at både Storm og Yr melder kaldt vær til helgen så nå kommer muligheten for litt is i vinter også... På østlandet meldes ned mot -20, men det skal vel ikke legges for mye vekt på langtids værmeldinger så det gjenstår jo å se! Sitér dette innlegget Link to post
Fiske_Tofs Svart 23.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2012 Noen som har peiling på om der er is på Sande-bukten? Tenkte ta en fisketur, lurer på om jeg ska ta med meg is-borren. Sitér dette innlegget Link to post
fokus Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Fjordisen fortsatt ikke sikker http://www.budstikka.no/nyheter/fjordisen-fortsatt-ikke-sikker-1.6754448 Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 4.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Fra Svelvikstrømmen og nordover er det nå tett is. Isfritt på Breiangen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tom Rør Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Ikke is på Borgen! Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Horten indre har fryst igjen, ca en tomme fra stordokka og inn Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Is i Mossesundet. Drivis i kanalen Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Bitteliten skrev On 4.2.2012 at 19.58: Is i Mossesundet. Drivis i kanalen Akkurat som i Sørishavet? ;-) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Astor Svart 5.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2012 Leser fra RS på Skjærhallen at det snurperr seg fort igjen rundt på Hvaler også nå. Mildere vær til uka melder yr Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 5.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2012 (redigert) Christel III skrev On 4.2.2012 at 20.05: .. som i Sørishavet? ;-) Litt værre her tror jeg :-) Redigert 5.Februar.2012 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fokus Svart 6.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2012 Nå er fjordisen sikker innenfor merkingen http://www.budstikka.no/nyheter/na-er-fjordisen-er-sikker-1.6758590 Sitér dette innlegget Link to post
mats_S Svart 6.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2012 fra kystverket: * I Kilsfjorden og Hellefjorden i Kragerø er det gråis 10-15 cm, sjøfarten foregår i råk uten assistanse. (6.2.12) * Mossesundet, tett drivis, gråis 10-15 cm, meget store isflak, sjøfarten foregår i råk uten ass isbryter.(5.2.2012) * Drammensfjorden, råk i meget tett eller helt tett drivis, seieris 5-10 cm, små isflak, sjøfarten foregår i råk uten ass isbryter.(3.2.2012) * Svinesund-Halden, meget åpen drivis, seieris 5-10 cm, små isflak, sjøfarten farlig for trefartøy. (3.2.2012) * Oslo Havn rapporteres isfritt (3.2.12) * I Tønsberg med innseilinger er det innrapportert noe tynn is. (19.1.12) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 6.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2012 Det har vært vind fra Syd et par dager nå, nesten 2 minusgrader i vannet her i Moss i dag. Bare Mossesundet som er islagt foreløpig, men her regner vi med at Bonus har kontroll. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 7.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 2pluss i vannet på Tofte. I dag. Var utpå og tømte septik og hadde noen fine timer utpå. Det går definitivt den rette veien. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.