Jump to content

Isforholdene landet rundt


Astor

Recommended Posts

Har i dag -2 på dørk i kabinen og +5 i skroggjennomføringene.

Du kan se dette selv om du ikke er i båten? Et slikt system vil jeg også ha! Har du link til eller vet hvor det er mulig å få kjøpt? På forhånd takk :smiley:

 

Hadde vært så greit å vite temperaturen i skroggjennomføringene når jeg er på jobb :smiley:

Link to post
Share on other sites

Du kan se dette selv om du ikke er i båten? Et slikt system vil jeg også ha! Har du link til eller vet hvor det er mulig å få kjøpt? På forhånd takk :smiley:

Hadde vært så greit å vite temperaturen i skroggjennomføringene når jeg er på jobb :smiley:

 

Har et veldig enkelt system. Har ikke nett i båten om vinteren, så jeg satte inn et GSM-kamera (har sett flere på BP som bruker liknende) V900-kameraet fra Hyttetorget. Sender meg en SMS ved bevegelse i båten eller når strømmen går. Sender meg en MMS når jeg ber om det. (Kjøpte det rimeligste abonnementet jeg fant hos Chess, så kostnadene er små.)

 

Har også kjøpt et enkelt kombinert termometer/hygrometer med ekstern sensor, som jeg har satt opp på dørken slik at jeg ser verdiene når kameraet sender meg en MMS. Den eksterne sensoren teipet jeg fast til den skroggjennomføringen jeg tror er mest utsatt (septik ut) fordi den sitter høyt i vannlinjen.

 

Link to post
Share on other sites

........................ Godt det er meldt 4+ og regn til helga så vi får vekk skiten :yesnod:

 

Jaha...........?? Hørte nettopp meteorologen på radioen og der lovet de kulde og noe snø hele uka :headbang: . Får håpe din metorolog er en bedre spåmann da :lol: .

Ellers så var det tynn is i Hillevågsvannet i dag, og båten er innefrosset.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...