Jump to content

Isforholdene landet rundt


Astor

Recommended Posts

Fortsatt mye is inne i Storsandhavna. Var nedom å tittet i ettermiddag. Plassen min helt ytterst er isfri samt en femti meter lenger inn. Men der flytebryggene ligger er det forstatt is. Da blir det flytting neste uke.

Jeg regner med at du tar en tur til iskanten på Sætre når du flytter båten Astor?

Link to post
Share on other sites

Kommet noen cm med snø idag ,å det snør tett enda.Syntes ikke dette er noe som helst oppløftene,da isen minker med snaue 5 cm i uka.Så kommer detta været nå,det vi trenger er jo + grader om natta også.Fryser på ca 2cm om natta her,men som er borte igjen i løpet av dagen.Men da går det treikt,så har ikke den helt store trua.Men håpet er en båt som kan komme å brøyte litt,trur vi er avhengig av endel + grader 24/7 nu.Det er KUN 16 dager til avreise :ghost: ,å med 25cm is så trenger vi kansje mer enn bare + grader ?

Sist vinter var det nesten værre før påske,da gikk isen dagen før avreise.Holder jo det så. :cheers_wine:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Havnvik er nesten isfritt, men innerst der båtene står på land er det en god del is fortsatt. Men den 11 april da blir trucken startet og båten blir satt på vannet. is eller ikke.

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Hei ! Er i båten igjen - endelig! Noen som vet om det er is innerst i bukta mellom Nautenes og Mågerøytangen? Dette er på Nordsiden av Tjøme / Mågerøy (Vestfold). Takknemlig for en tilbakemeldingsmiley.gif

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Da jeg tok burkaen for noen få dager siden sjøsatte de båter ute ved garntørket der det var brutt opp råk. Men etter hva jeg forsto var det hovedsakelig nye båter som ble satt ut og som skulle andre steder. Innenfor moloen var det fullstendig islagt. Skal til Son i morgen, så da kan du få ny rapport.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...