Mariell Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Astor skrev On 7.2.2012 at 17.35: Det går definitivt den rette veien. Jepp. Under 2 maaneder til at vinter sesongen er over og hoved sesongen starter. Uke 13 er det vaarslepp. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bonus Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 (redigert) Flid skrev On 6.2.2012 at 21.20: ... Bare Mossesundet som er islagt foreløpig, men her regner vi med at Bonus har kontroll. Her har Bonus kontroll ja Mesteparten av Sundet er åpent, og den is som ligger er temmelig porøs og ikke veldig tykk. Et mildvær og litt sønnavind, så er denne isen vekk. Redigert 7.Februar.2012 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
musling430 Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Noen som vet om det er mye is ved olseng marina og utover mot singleøya? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 15.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Isen som hadde lagt seg på Breiangen har nå blåst inn mot Løvøya og Hortenslandet. Det blåste friskt i dag tidlig. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Pettern1972 Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 er ganske så fritt for is i kilen nå iallefall, åssen bukta inn mot olseng er vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Eureka Svart 29.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2012 I stede for å lese igjennom hele denne tråden så spør jeg direkte: Hvordan er isforholdene i Stavern gjennom vinteren, når legger isen seg og når går den. Er det noen båtforeninger i Stavern som har boblehavn og muligheter for båtboer? -jeg regner med at det er passelig lang venteliste på plass i en havn? Eller nærliggende område. Grunnen til at jeg lurer er at det er en viss mulighet for at jeg bosetter meg i Stavern fra høsten av, ifbm skole. Jeg har kun vært i Stavern i mai måned, og ellers lite kjennskap til området. Dersom jeg setter snuten mot Stavern, så hadde det vært aktuelt å legge penger i en bobåt i stede for å leie leilighet... men det hele betinger at det er reelle muligheter for å bo i båten i de traktene. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 Drivisbelta fra sydspissen av Jeløya forbi Revlingen. Ligger omtrent langs østre separasjonslinje. Mye drivis i Hankøsundet. Greit å gå inn fra sydlig innløp. Tett med is i nordre del av sundet. Mulig å gå om man er forsiktig. Mossesundet var i ferd med å fryse til kl 2030. Isen synes ikke på radar. Synes bra på FLIR. Sitér dette innlegget Link to post
fokus Svart 2.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 Farlig å gå på isen nå http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Farlig-a-ga-pa-isen-na-6775674.html Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Bilde av isen fra i går Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Tok Bastø ferja i går og i dag. I går var det et par belter med driv is, og det dunket litt i "Stavanger" når den gikk igjennom. I dag var det nesten ingen is å se. Kun enkelte isflak. Sitér dette innlegget /per Link to post
Astor Svart 5.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 Drammensfjorden er nesten isfri nå. Kan ligge et "morrabelte" som stort sett går i oppløsning utover dagen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
litt peiling Svart 5.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 Relativt tykk-is innerst i skjebergkilen i går. Men ikke noe snø. Ikke lenge til isen synker nå well ;)) Sitér dette innlegget Link to post
fokus Svart 9.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2012 I dag. Stenger fjordisen fredag http://www.budstikka.no/nyheter/stenger-fjordisen-fredag-1.7076786 Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Hei, er det noen med båten liggende i Frognerkilen som kan si meg noe om isforhold der? Har ikke sett etter båten på en stund da jeg for tiden er på et langt varmere sted. Jeg har en frostvakt på 200 W i motorrom, og erfaringsmessig skulle det da holde seg over 0. Men jeg ser på YR at det er temmelig kaldt, og lurer på om vanntempen holder seg over frysepunktet? Hvordan er det ellers i fjorden? Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Hulda Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Tror ikke det er så farlig enda Figaro. Men det er meldt kaldt hele neste uke, ned til 14 minus i Moss. I Son begynner det å legge seg en smule is mellom uteliggerene på bryggene inners der elven går ut. Og det er vel ikke mye annerledes i Frognerkilen. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Det er litt sur vind fra NNØ om dagen men sjøtemperaturen i indre Oslofjord er fortsatt 8-9 grader så noen frostfare er det ikke foreløpig. Jeg var på Nesset innerst i bunnefjorden på fredag og der er det fritt for både snø og is ennå. Ved stillestående vann kan det fort bli en tynn ishinne når lufta er så kald som nå men ikke noe av særlig substans. Kos deg i syden. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 I følge alarmen i båten (ligger i Moss), er det +6 på skroggjennomføringene. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Begynnende isdannelse i Mossesundet Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Takk for mange beroligende svar Her i Tyrkia hvor jeg er, er det 22 grader i vannet, og 23 i lufta så det virker litt fjernt med kuldegrader Håper det holder seg isfritt til midt i desember, og noen + grader i kjølsvinet. Blir fint med noen vinterturer på fjorden igjen Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Eureka Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Rapport fra Ålesund. Is i noen viker og bukter med elveutløp. Målte nettopp 6 grader i vannet ved båten. Kaldeste temp på dekk siste døgn var minus 10,9 grader. Varmest minus 5,5. I salongen: kaldest pluss 2 grader, varmest 3,5 grader. I luften nede i kjølen, ved en bunnventil, målte jeg temp på 4 grader pluss. -fint å utnytte havtemperaturen. Håper på overskyet i natt. Sitér dette innlegget Link to post
Langs land Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Vendelsundet og yttersida av Brønnøya i dag. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Flytta båten litt lenger ut i bukta i går, heldigvis, for i dag var det nokså god tykkelse på isen innerst, fikk brukket opp endel. Riktignok lite strøm og ferskvannsutløp der, er åpent stort sett ellers i Kragerøskjærgården. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Hulda Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Kom nettopp fra Strömstad. 12 kalde og isen begynner for alvor å legge seg i Kebalviken. Skal ha ombord noen tunge materialer til uken, håper å kunne flytte båten slik at jeg slippe å bære utover brygga. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 3.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2012 Har i dag -2 på dørk i kabinen og +5 i skroggjennomføringene. I følge måleren i Fuglevik, skal det være 8,3 grader i vannet (vet ikke hvor dypt sensoren står). Burde ikke metallet i ventilene da hatt høyere temperatur? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2012 Ventilene dine vil ligge temperaturmessig å pendle mellom opptatt temperatur fra vannet og avgitt temperatur til omgivelsene på utsiden av vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.