Jump to content

Isforholdene landet rundt

Astor

Recommended Posts

Har i dag -2 på dørk i kabinen og +5 i skroggjennomføringene.

Du kan se dette selv om du ikke er i båten? Et slikt system vil jeg også ha! Har du link til eller vet hvor det er mulig å få kjøpt? På forhånd takk :smiley:

Hadde vært så greit å vite temperaturen i skroggjennomføringene når jeg er på jobb :smiley:

Du kan se dette selv om du ikke er i båten? Et slikt system vil jeg også ha! Har du link til eller vet hvor det er mulig å få kjøpt? På forhånd takk :smiley:

Hadde vært så greit å vite temperaturen i skroggjennomføringene når jeg er på jobb :smiley:

Har et veldig enkelt system. Har ikke nett i båten om vinteren, så jeg satte inn et GSM-kamera (har sett flere på BP som bruker liknende) V900-kameraet fra Hyttetorget. Sender meg en SMS ved bevegelse i båten eller når strømmen går. Sender meg en MMS når jeg ber om det. (Kjøpte det rimeligste abonnementet jeg fant hos Chess, så kostnadene er små.)

Har også kjøpt et enkelt kombinert termometer/hygrometer med ekstern sensor, som jeg har satt opp på dørken slik at jeg ser verdiene når kameraet sender meg en MMS. Den eksterne sensoren teipet jeg fast til den skroggjennomføringen jeg tror er mest utsatt (septik ut) fordi den sitter høyt i vannlinjen.

Har et veldig enkelt system.

Takker :thumbsup: Ikke dum løsning, enkel og funksjonell!

Tynnt islag innerst i havnene i Stavanger-området i dag tidlig, men heldigvis lite lengre ute der min båt ligger. Godt det er meldt 4+ og regn til helga så vi får vekk skiten :yesnod:

........................ Godt det er meldt 4+ og regn til helga så vi får vekk skiten :yesnod:

Jaha...........?? Hørte nettopp meteorologen på radioen og der lovet de kulde og noe snø hele uka :headbang: . Får håpe din metorolog er en bedre spåmann da :lol: .

Ellers så var det tynn is i Hillevågsvannet i dag, og båten er innefrosset.

6 grader i vannet her. 3,5 grader nede i kjølen og 7 grader i resten av båten. 7 minus ute og 500 w ovn som holder koken. ( bor ikke i båten nå)

Rockwoll støypematte gjør nå susen oppå dekket for å holde varmen inni båten, sammen med min kjære Armaflexisolasjon i skroget.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...