kapptein Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Slet litt med å holde det isfritt rundt båten før helga, men med den kraftige vinden vi har hatt i dag blir det nok lenge til Mjøsa "legger seg" hvis det i det hele tatt blir noe is å snakke om annet enn i nordenden og inne i fjordarmene. Quote Mjøssamlingene Link to post
Astor Posted December 26, 2005 Author Share Posted December 26, 2005 I dag røsker det godt i trekronene rundt om på Østlandet. I natt har siste rest av is forlatt sitt tilholdsted ville jeg tro. Og godt er det. Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Det er sikkert at det blåser litt, burkaen henger som ett slips på båten Is er det dårlig med. Quote Link to post
Laholm Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Fremdeles is i båthavnen her på Drange. Men vi er tilstrekkelig mange som bare MÅ ut i det fine været, så vi klarer holde en råk. Med god vilje er det noe mindre is i dag enn i går, så kanskje går det mot vår? Quote Laholm Link to post
Astor Posted December 27, 2005 Author Share Posted December 27, 2005 Nord-østen i Oslofjorden er frisk om dagen. Isen er så og si borte over alt. Var ute å bunkret på Halvorshavn i ettermiddag. Havna ligger utsatt til for NO, og vi måtte bakse litt for å komme oss ut igjen fra havcna på innersiden. Det ble å bruke gassen litt hardere enn vanlig. Noen trøster har som jeg har nevnt før Astor ikke. Greit med fulle tanker før vi skal ut på nyttårscruise. Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
vanntrivsel Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 (edited) Jeg holder et øye neste søndag. Ser jeg deg skal jeg knipse et bilde som bevis. Havørnen er på vingene og varsler med sine skrik, høyt i det blå. Et kaldt drag i Mossesundet idag og det ble faktisk noen små bølger også. Men is ser vi ikke snurten av foreløpig. Innerst i Iddefjorden har isen lagt seg men der er det jo brakkvann. Skulle ikke forundre meg om den snart var gangbar. Edited December 27, 2005 by havgaaaaapet (see edit history) Quote Link to post
B-P-Nimbus 350C Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Nordosten drar det kalde overflatevannet ut av fjorden og opp kommer pisselunka vann. Igår var det opp mot 9gr ivannet i søndre Vestfold Idag var det 6,7gr i vannet. Så isen holder seg nok borte noen dager til. Det er store svingninger i temperaturen i vannet her nå. Men vedvarer nordosten blir det nok kaldere igjen. Men det er håpløst å dra ut for å fiske nå da. Opp til 17s/m er ikke behaglig. Venter på godvær. Når kommer`n ??? THOR!!!!! Quote Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
vanntrivsel Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Et lite privat spørsmål. Kan W-945 være en jeg kjenner godt fra Råde i Østfold ? Quote Link to post
Bitteliten Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Et lite privat spørsmål. Kan W-945 være en jeg kjenner godt fra Råde i Østfold ? IM fungerer også bra på private spørsmål Quote Link to post
B-P-Nimbus 350C Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Råde???? Ran ligger å lurer i vannskorpa Quote Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Bitteliten Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Et kaldt drag i Mossesundet idag og det ble faktisk noen små bølger også. Men is ser vi ikke snurten av foreløpig.Har du vert der med båt i det siste? Quote Link to post
Gudrun Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Forsyne meg ser jeg antydninger til is på vågen i Bergen: http://www.bt.no/kamera/article196250.ece Quote Link to post
Slagskibet Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Blir mildere om et par dager. Quote Link to post
Gunga Din Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Isfritt på Bästkusten! o gott om gjesteplasser oxo, her er härliga Fjällbacka ! Quote S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Blir mildere om et par dager. Bra. Da får jeg mekket båt. Quote Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gudrun Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Nå har metrologene endret mening. Det blir fortsatt kaldt nær Bergen og. Mildværet er avlyst og nyttårshelgen ser ut til å bli kald, med ørlite snø....... Skal bli artig å se webkameraet fra vågen til BT i morgen..... Quote Link to post
ok67 Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 Isproblem i Sogndalsfjorden: Fra Sogn Avis: SOGNDAL: Isen i Sogndalfjorden skapar problem for dei som skal forflytta seg på det våte element. Ved kaia i Sogndal ligg ei skøyte som må venta på mildveret før ho kan gå ut fjorden. Verrapportane tyder ikkje på at båten kjem seg frå kai med det første. Passasjerar med ekspressbåten må no nytta buss mellom Sogndal og Leikanger. http://www.sognavis.no/lokale_nyhende/article1886103.ece Quote Link to post
Slagskibet Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 Må nok si at du gjør en veldig riktig observasjon gudrun. I dag har jeg kjørt simulatorene mine 3 ganger hver med 3 forskjellige resultat på hver av dem Quote Link to post
Fenix Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 Isfritt i Frognerkilen. Quote Link to post
JanB Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 Nå ligg det faktisk is på Vågen i Bergen. Ikkje heildekkande, og berre eit tynt lag, men slikt skjer ikkje kva dag... Quote Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
anton Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 Tromsøysundet ligger speilblankt og det er 0 grader i lufta. Som vanlig er alle båthavnene i byen isfri. Bare innerst i Ramfjorden er det nå mulig for isfiske. Så vidt. Quote Link to post
Astor Posted January 7, 2006 Author Share Posted January 7, 2006 En god del is i Drammensfjorden. En råk er åpen slik at båttrafikken til og fra Drammen kan passere uten særlige problemer. Utenfor Svelvikstrømmen er det helt isfritt. Rundt Sætre-landet er det nå nesten isfritt. Inn til Sætrehavna er det isfritt. Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Posted January 22, 2006 Author Share Posted January 22, 2006 Så kom kulda samtidig med stille vær. Dermed er Drammensfjorden islagt. Kun en råk for større skip. Rundt Sætre-havna har det lagt seg is. Beltet der blir for bredere hvis ikke vi får vind og bølger. Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Posted January 22, 2006 Share Posted January 22, 2006 Is i Mossesundet nå. Ikke drivis. Må regne med å støte på is på høyde med Peterson, og det fryser til mer ser det ut til. Quote Link to post
giver Posted January 22, 2006 Share Posted January 22, 2006 Hei Leangbukta er isfri, jeg var nede og startet Ebersprëcher'n. Den skal få stå og gå til mandag etter arbeidstid. +5° i motorrommet og +1° i salong. mvh giver Quote Link to post
Recommended Posts