Jump to content

Isforholdene landet rundt


Astor

Recommended Posts

Nord-østen i Oslofjorden er frisk om dagen. Isen er så og si borte over alt.

 

Var ute å bunkret på Halvorshavn i ettermiddag. Havna ligger utsatt til for NO, og vi måtte bakse litt for å komme oss ut igjen fra havcna på innersiden. Det ble å bruke gassen litt hardere enn vanlig. Noen trøster har som jeg har nevnt før Astor ikke.

 

Greit med fulle tanker før vi skal ut på nyttårscruise.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg holder et øye neste søndag. Ser jeg deg skal jeg knipse et bilde som bevis. Havørnen er på vingene og varsler med sine skrik, høyt i det blå.

 

Et kaldt drag i Mossesundet idag og det ble faktisk noen små bølger også. Men is ser vi ikke snurten av foreløpig. Innerst i Iddefjorden har isen lagt seg men der er det jo brakkvann. Skulle ikke forundre meg om den snart var gangbar.

Redigert av havgaaaaapet (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nordosten drar det kalde overflatevannet ut av fjorden og opp kommer pisselunka vann. Igår var det opp mot 9gr ivannet i søndre Vestfold

Idag var det 6,7gr i vannet. Så isen holder seg nok borte noen dager til.

Det er store svingninger i temperaturen i vannet her nå. Men vedvarer nordosten blir det nok kaldere igjen.

Men det er håpløst å dra ut for å fiske nå da. Opp til 17s/m er ikke behaglig.

Venter på godvær. Når kommer`n ??? THOR!!!!!

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Isproblem i Sogndalsfjorden:

 

Fra Sogn Avis:

SOGNDAL: Isen i Sogndalfjorden skapar problem for dei som skal forflytta seg på det våte element. Ved kaia i Sogndal ligg ei skøyte som må venta på mildveret før ho kan gå ut fjorden. Verrapportane tyder ikkje på at båten kjem seg frå kai med det første. Passasjerar med ekspressbåten må no nytta buss mellom Sogndal og Leikanger.

 

http://www.sognavis.no/lokale_nyhende/article1886103.ece

Link to post
Share on other sites

En god del is i Drammensfjorden. En råk er åpen slik at båttrafikken til og fra Drammen kan passere uten særlige problemer.

Utenfor Svelvikstrømmen er det helt isfritt.

 

Rundt Sætre-landet er det nå nesten isfritt.

Inn til Sætrehavna er det isfritt.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...