Fenix Posted January 22, 2006 Share Posted January 22, 2006 I går var det isfritt både i Bunnefjorden og i Frognerkilen, og med den vinden det har vært i dag, tviler jeg på at har lagt seg noe ennå. Link to post
Astor Posted January 27, 2006 Author Share Posted January 27, 2006 Drammensfjorden er nå islagt. Kun råk for større skip. Isen utenfor Sætre er i ferd med å legge seg. Bred råk inn til havna. Link to post
Walter_S Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Kjøkøysundet, mellom Kjøkøya og Kråkerøy er isbelagt. Dermed er sjarken "MORILD" innestengt i båthavna og tør ikke komme seg ut. Trebåt og stålis er en ugrei kombinasjon. Torsken i Vesterelva kan slappe av i helgen som kommer! ;o) Synes litt synd på svanen og endene, de har det tøft nå. Har "kjørt i stolpene" i 2 timer i dag og utvidet åpent vann rundt sjarken. Link to post
kapptein Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Mjøsisen ligger fra Lillehammer og sørover til Ringsaker kirke, ca 1 Nm sør for E6-brua ved Moelv. Så det blir nok ingen sledeturer a la Chr Krogh's fra Hamar til Gjøvik i vinter. Men man kan aldri vite! Stille vær og passende kulde (ikke for kaldt!) har før gitt solid Mjøs-is i februar.... I disse tider er det kun kajakkpadlerne som bruker "Norges Middelhav", alle camping-cruiserne er pt landkrabber. Link to post
Tine IV Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Skulle vært ute idag lørdag men . Isen er for tykk pga all sørpa under så mista jeg kjølevannet her om dagen da jeg prøvde å komme meg ut av havna .Ikke så lett det da , først skal du klare å snu i isen så skal du brøyte vei , men så langt har jeg ikke kommet meg ut pga isen . Størrste problemet er all sørpa under isen som tetter kjølevannsinnløpet , da er det stopp så .men jeg prøver igjen idag så jeg kan ta båten på årets første møte i treffkomiten for Hortenstreffet . Tine II Link to post
GeirFrode Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Begynner å bli en del is og sørpe i Mossesundet nå også. Ser ut til å være ganske tett rett nord for kanalen og et stykke videre nordover. Link to post
Fenix Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Litt sørpeis i innerste Oslofjord mot rådhusbrygga og i Frognerkilen. Link to post
bao Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Tynn is i Hesteskoen i Sandefjord. Flott vær, lite vind. Link to post
Astor Posted January 28, 2006 Author Share Posted January 28, 2006 Selv om Astor gikk opp en god råk utenfor Sætre på fredag var det i morres tykk is når vi gikk fra Sætre til Horten. Utover mot Horten var det ikke et isflak å se. Her i gjestehavna har det nå lagt seg et tynt lag med is. Skal bli spennende å se tykkelsen på isen rundt Sætre når vi ankommer utpå dagen søndag. Link to post
giver Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Hei Tåka ligger tjukk som graut over fjorden nå. mvh giver Link to post
hekta på båt Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Hei giver det var et fint bilde er det tatt fra egen veranda Link to post
giver Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Hei giver det var et fint bilde er det tatt fra egen veranda HeiDet var for kaldt for å gå ut i slåbrokk, så jeg tok det fra baderomsvinduet. mvh giver Link to post
hekta på båt Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Du får legge ut et bilde når tåka letter så vi får se utsikten du har over fjorden Link to post
giver Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Du får legge ut et bilde når tåka letter så vi får se utsikten du har over fjorden Du kan jo se noe på hjemmesiden minmvh giver Link to post
Hulda Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 De som skal ta helgeturen til Son bør ha skikkelig båt. Link to post
Astor Posted January 29, 2006 Author Share Posted January 29, 2006 Det er fortsatt kaldt, spesiellt om nettene. Slik så det ut i Horten i dag tidlig i det FLID forlot havna. Vi leste på BP at det var is i Sonsbukta. Dette bildet er fra Drøbaksundet i formiddag. Enkelte steder lå det is i lange etapper. Kun helt øst var det nærmest isfritt. Det har vært stille vær noen dager. Da benytter isen seg til å legge seg. Tross at det er bevegelse i vannet fra strøm og større skip. Inn til hjemhavna Sætre hadde isen blitt tykkere bare på et døgn. Nå blir det landligge til den værste isen har forlatt havna. Vi venter på mildvær og vind. Link to post
Jens_P Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 (edited) Holmestrandsfjorden/Sandebukta i ettermiddag. Innefor en linje fra Mulodden til via Langøya til Bjerkøya er alt islagt. Holmestrand havn med Kommersøya i bakgrunnen. Langøya, Mølen i bakgrunn og Mulodden til høyre. Mulodden og Mulvika syd for Homestrand. Edited January 29, 2006 by Jens_P (see edit history) Link to post
M/S Bastard Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Holmestrand havn med Kommersøya i bakgrunnen. Ser Fia flyter der nede Har du tatt disse bildene fra Fløyveien? Eller Lallahompen Link to post
Bitteliten Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 De som skal ta helgeturen til Son bør ha skikkelig båt. Er det Hulda på bildet der? Mossesundet er islagt fra Kambo Mølle til Kanalen. Link to post
Slagskibet Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Målte du sjøvannstempen Astor ? Iflg kartet mitt burde de være rundt + 3 grader mellom Horten og Moss. Det er sjøvann med +6 grader rett nord for Skagen-ligger ganske mye i ro såvidt jeg skjønner. Link to post
Jens_P Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Ser Fia flyter der nede Har du tatt disse bildene fra Fløyveien? Eller Lallahompen Tatt fra fjellet syd i Fløyveien, ovenfor Åsvegen. Står noen TV-antenner på en mast der. Tråkket meg opp i 40cm jomfruelig snø. Link to post
M/S Bastard Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Tatt fra fjellet syd i Fløyveien, ovenfor Åsvegen. Står noen TV-antenner på en mast der. Tråkket meg opp i 40cm jomfruelig snø. Da er jeg med, fint utsiktspunkt der Link to post
mons Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Tynn is ut til Hellesund i Søgne i dag. Issørpe ut til Hundsøya-Hanegalsboen og Flekkerøya. 2-3 cm i buktene på Flekkerøya. Havblikk og solskinn. Tok turen til Flekkerøy for å bunkre 500 l diesel til 6,10 + mva, og satte tillivs 2 kanner kaffe på turen. Hadde med en ny kamerat i tillegg til en annen dykker. Den nye kameraten er en dobermann som jeg fant på motorveien i Søgne i går kveld, men hverken jeg, politi eller hundeklubben har funnet eieren ennå. Trivelig selskap! Mons Link to post
Astor Posted January 29, 2006 Author Share Posted January 29, 2006 Målte du sjøvannstempen Astor ? Iflg kartet mitt burde de være rundt + 3 grader mellom Horten og Moss. Det er sjøvann med +6 grader rett nord for Skagen-ligger ganske mye i ro såvidt jeg skjønner. Målte ikke temeraturen. Det skal jeg gjøre neste gang. Link to post
Hulda Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Er det Hulda på bildet der? Mossesundet er islagt fra Kambo Mølle til Kanalen. Det er Hulda, ligger i nordenden av Sonsbukten. Admiralen og jeg var "på tur" i dag. Kjørte motoren god og varm, 1800 rpm uten at vi flyttet oss en millimeter. Vi trenger litt rennafart for å kunne slå oss gjennom slik stålis. Hvis vi på liv og død skulle ut, ville vi nok greid det, men det ville nok tatt oss et par timer. Det er litt lettere i Son havn der Mor Major tok video. Slepebåten til Son Sjøskole var og ryddet litt opp i slutten av uken. Fiskerene er også i aktivitet hver dag. Link to post
Recommended Posts