ter-av Svart 21.Mars.2011 Del på Facebook Svart 21.Mars.2011 Og her er innkjøringen til gjestehavna i Horten sist helg. En av de overvintrende hadde våget seg ut for å legge garn, men måtte brøyte seg vei gjennom mye is på vei inn igjen. Men så har han heldigvis stålbåt :-) Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Mouche Svart 21.Mars.2011 Del på Facebook Svart 21.Mars.2011 Sammenhengende isbelte fra Fagerstrand og inn Indre Oslofjord per i dag morges. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Astor Svart 21.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2011 Snart isfritt i Drammensfjorden. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
VannTro Svart 21.Mars.2011 Del på Facebook Svart 21.Mars.2011 Sikker på at det ikke er overvann du ser da Astor. Når jeg kom kjørende fra Lier over Vestre Nøste i dag tidlig så det veldig tilfrosset ut. Nå er jeg forresten på RIca Hell Hotel ved Værnes og her blåser det "katter og bikkjer" og regnet "bøtter" ned. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Jernbåten Svart 21.Mars.2011 Del på Facebook Svart 21.Mars.2011 Nå er båtplassen nesten fri for is! Her skulle båten vært satt på vannet på Fredag. Med det været som er meldt i Strömstad utover i uken, ser prognosen for din sjøsetting til helgen ganske lys ut. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 21.Mars.2011 Del på Facebook Svart 21.Mars.2011 Noen som vet hvordan det ser på "Mågerøy Verft" ? Eller Mågerøy Marina. Har en plass der jeg venter på ift is. B brygga... Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Lars H. Svart 22.Mars.2011 Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 Nå er det uke 12, og jeg har bestilt sjøsetting i uke 14. Men det ser mørkt ut. Jeg har båten i Son, og fra garntørket ser det slik ut. En kan skimte fritt vann langt ute mot Jeløya. Også inne mellom flytebryggene ligger isen tykk, men den begynner å bli råtten med overvann. Og her hvor jeg har plass, ligger utliggerne på land. Trucken står klar til å sette ut båter, men jeg tror båten min ville blitt liggene oppå isen om den ble sjøsatt nå. Så foreløpig har jeg måkt litt snø for å komme ombord i båten der den står godt innpakket på land. Var ombord i dag (da bildene ble tatt), og alt var i sin skjønneste orden. Fyrte opp motoren, og den startet på første slaget. Godt å høre motorlyd i hvert fall. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 22.Mars.2011 Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 Ser ut fra stuevinduet at isen har begynt å gå innerst i oslofjorden fra Aker brygge og utover ! Spennende å se hvor fort det går med varmegrader og vind!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 22.Mars.2011 Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 Fønvind i morra! Da får isfa..... bein å gå på!!!! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Vinke Lanke Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 Det går hardnakkede rykter om større åpne flater utenfor Holmen - Vollen i Oslofjorden nå! Kanskje det blir en tur utpå til helga... Sitér dette innlegget Link to post
Vegardlw Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 Heldigvis er det noen fordeler med å bo her oppe i nord. Narvik har heldigvis isfri havn året rundt Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 Det går hardnakkede rykter om større åpne flater utenfor Holmen - Vollen i Oslofjorden nå! Jepp, ser absolutt slik ut fra vinduet! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Tine IV Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 Det er ca 50 cm is på Horten Indrehavn ,inne i havna hjelper det på.Har plass 7 fra land/krana,der er det snart mulighet å snike seg inn.Så jeg kan strekke vannslange fra klubbhuset og bort til krana,så vaskinga kan starte snart.Lei av å bære dieselkanner også,så hadde vært flott å kommet seg inn til krana vår.Er en stund igjen til påsken,men ser svart ut så langt . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
dennrick Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 Hadde en tur fra Oslo til Amsterdam idag, og tok noen bilder både sydover og nordover over Oslofjorden, Vestfold og Telemark. Desverre var det litt skyer, men stort sett er det mulig å se bildene. Ble litt begrenset ift hvor jeg hadde sete, men håper det gir en "oversikt" over hvor det er is. Syntes det begynner å hjelpe SYDOVER: Litt treg med kameraet her over Oslo. Danskebåten på vei inn Color Line kommer rett etter - på vei inn i isen. Drammen og fjorden skimtes i bakgrunnen Etter et par minutter ble situasjonen i Drammensfjorden avklart... Svelviksundet sliter vi litt med fortsatt Men utenfor blir det noe bedre - men ikke 25 knop forhold. Bjerkøya og Sandebukta i bakgrunnen er fortsatt ubrukelig Båten min har overvintret oppe i Skienselva. Den skal jeg flytte inn i til helgen!! Porsgrunn og Skien dette: Så har vi Jomfruland: NORDOVER: Tjøme ca midt på bildet - Sandefjord fergen på vei inn kan såvidt skimtes Her er Vrengen litt til venstre for bildet - nå isfritt. Jeg har båtplass på Mågerøy og det ser lovende ut, men ikke brukbart innover mot Tønsberg i Vestfjorden. Isen begynner ved Tennvik - men er langt gråere enn tidligere i vinter Hang meg kanskje litt opp i båtplassen på Mågerøy ca. midt på bildet - Bolærne i bakgrunnen. Og Torp flyplass nederst... Tønsberg Horten indre havn sliter. Ellers greit - Color Line på tur igjen Drøbak Bare sorgen i havnebassenget i Oslo En sving jeg ikke hadde bestilt gjorde det mulig med et bilde utover fjorden... Det var det Var på båtplassen min for et par uker siden og da var det helt håpløst. Neste helg håper jeg å hente opp båten fra Skien og legge den på plass. Syntes det ser noenlunde lovende ut Og snart opplever vi dette igjen: God båtsesong 2011! Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Astor Svart 23.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 Dagens utfyllende israpport. Flott! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tom Rør Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 Flotte, men litt deprimerende bilder! Men SNART blir det sjøsetting Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 Drøbaksundet har vært isfritt de siste dagene. Følger med fra stuevinduet. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Bonus Svart 25.Mars.2011 Del på Facebook Svart 25.Mars.2011 Båttur fra Strømstad til Moss idag. Utaskjærs hele veien. Så ikke noe is underveis. ter-av rapporterte nettop et isbelte midtfjords mellom Moss og Horten. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2011 og det isbelte kommer fra Drammensfjorden. Jeg kan love mer. Masse mer! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 25.Mars.2011 Del på Facebook Svart 25.Mars.2011 Takk for at du holdt det igjen til i ettermiddag Astor Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2011 Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mariell Svart 25.Mars.2011 Del på Facebook Svart 25.Mars.2011 (redigert) Til alle bekymrede. Mange hadde de samme bekymringene i fjor. Så ta det med ro, om max 3 uker er isen borte. Muligens fortsatt is i noen fjordarmer innerst i Oslofjorden. Jeg var nok litt for opptimistisk. 3 uker siden innlegget i går. Åkke som, isen er på sterk tilbakegang, trur ikke det er mange dagene igjen, før de aller aller fleste (saltvanns)havnene er farbare. Redigert 25.Mars.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Faxen Svart 25.Mars.2011 Del på Facebook Svart 25.Mars.2011 Ikke en isklump å se i Drøbaksund eller innover Håøyafjorden. Ser ikke resten av den (Vestfjorden). Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Astor Svart 25.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2011 Tar Astor til sommerhavn i neste uke. Det ligger fortsatt is i havna på Storsand. I mellomtiden blir det storvask og vannfylling. Det legger seg en tynn ishinne i havna over natta. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
succes 42 1980 Svart 25.Mars.2011 Del på Facebook Svart 25.Mars.2011 Ja hva skal jeg si var og så til båten ved grimsøy marina i går. Der var det is så langt jeg kunne se Tykk var den og. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.