Jump to content

Messe i Bergen: Dra til sjøs


Frøken Fryd

Recommended Posts

Fikk meg Regatta flytekjeledress til 350 hos Norsk Fletteri, samt en ny Elbe båtstang til 100 lappen og 2 pk med 3 stk store sluker i hver pakke til 100 lappen der og.

 

Kjøpte jo Viksunden i fjor, så tusle opp i andre båter, enn for å drømme seg vekk, var ikke aktuelt :-)

De fleste har jeg ikke råd å drømme om en gang :-)

 

Ble litt lei at ingen hadde superduper tilbud på påhengere... 5.400,- for en Suki 2,5 heter er litt mye, den prisen kan man jo få hvilken dag som helst.

 

Men, ble nå en halvannen kilos torsk på meg nå nettopp, bedre å være i båt enn på båtmesse :-)

Redigert av Blom'en (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Var på messen i går. For meg, som hadde spesifikt ærend i forhold til at jeg legger inn utstyr i Viknesen min, var messebesøket svært nyttig. Ruslet ellers rundt i noen timer. Tok noen bilder, men må vel si at de ikke skiller seg mye fra andre messebilder.

 

Yacht Marine var til stede som om ingenting hadde skjedd.

yacht_marine.jpg

Tilbudet på båten var 2 999 000 kr, og det må jo sies at man får mange kvadratmeter båt for pengene. Standen var bemannet med personer i genser med stiliserte norske flagg på ermene, ga vel et inntrykk av å skulle flagge "hjem".

 

Rett skal være rett, det så ut til at man hadde gjort endel med båten siden sist, og på direkte spørsmål sa de da også at de hadde hatt en vei å gå. Jeg må nok likevel si at jeg hadde tenkt meg veldig lenge om før jeg hadde inngått kontrakt. Sist jeg så båten krøp jeg inn i garderobeskapene og så at der var det i alle fall ikke en finish verd å satse på. Denne gangen ga jeg meg på overflaten, som er så blank og skinnende at min svarte lille sjel minner meg på det gode ordspråket "uta blank, inna krank"

 

For en osing var det kjekt å se at flaggskipet vårt var til stede

askeladden.jpg

 

Jeg er enig med Bergen Dørk i at Gozzi var et friskt bekjennskap. I motsetning til en kjent norsk båtbygger som starter W opplevde jeg at representanten på utstillingen var positiv og imøtekommende på tross av at jeg sa innledningsvis at denne båten ikke lå innenfor mitt primærområde.

gozzi.jpg

 

Forslaget om Båtplassen-caps støttes. Jeg sto og snakket med representanten for Bildøy maskin da Idefix og Lillefix passerte så raskt at det ikke var mulig å få kontakt med dem. Vi møtes på neste julebord!! (da godkjennes ikke Idefix's influensa som grunn for Lillefix' fravær!

Laholm

Link to post
Share on other sites

Takk til dere som har lagt inn bilde fra messen. Kjekt for oss som

ikke har muligheten å reise.

Blir ikke sur om det blir lagt inn enda flere. :yesnod::yesnod:

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Har vert på messen i dag fra 10 - 18. Er ikke gal, bare hekta :smiley:

 

Har stort sett det jeg trenger så jeg går ikke her for å sjoppe eller finne noe nytt.

 

Er med som frivillig for to stand, en båt på egen kjøl og en motorleverandør.

Det har i år vert sykt gøy å være tilstede her, ekstremt mye folk.

Min erfaring er at det er mye mere oppegående, målbevisste og kvalitet/prisbeviste kunder som stikker innom.

En del kommer tilbake flere ganger i løpe av dagen, blir totalt flere timer ombord og vi tar oss tid til dem, bare kos å treffe seriøse folk som viser interesse som ønsker litt mere kunnskap/erfaring fra reelt båtbruk enn bare reklame/brosjyrer.

 

Er en risiko for at jeg er der noen timer i morgen også :lol:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Var på messen i går. To båter jeg likte godt: Viknes 1080 med fly og Viksund 340 med lyst interiør.

 

Viknesen virker bare gjennomført solid. Glimrende kvaliteter og god plass til en familie.

Sunbridgen er stor og god plass rundt buesalongen - veldig bra.

Synd fruen ikke liker at hvinduene går feil vei :crazy:

 

Viksund stilte ut en 340 med lys or (tror det er or) i stedenfor den tradisjonelle mørke mahognien.

Samme som i 320'en.

Vi syntes at den ble svært fin og lys og trivelig innvendig nå.

Bare synd at det er så trangt på akterdekket....

Hilsen
Lykkeliten IV 

(på båtjakt)

Link to post
Share on other sites

Forslaget om Båtplassen-caps støttes. Jeg sto og snakket med representanten for Bildøy maskin da Idefix og Lillefix passerte så raskt at det ikke var mulig å få kontakt med dem. !

Så det var deg!

Lillefix så deg, og da skulle jeg snu og gå etter, men da feiget hun ut og sa at "hun måtte ha sett feil", og jeg lot meg stoppe...

Link to post
Share on other sites

Fikk tak i siste flytedressen til 350,- , takk for tipset :smiley:

 

Syns det var litt betegnende at i Yacht Marine sin båt slapp man ikke inn på sokkelesten engang, man måtte altså ha beskyttelsessokker på. Vet ikke hvor mye slitasje den dørken tåler?

 

Ellers grei messe, masse folk...

Link to post
Share on other sites

3. Selby 880 var utstilt ute. Flott moderene snekke, men en hake (for min del) var at den har drev og ikke fast aksling. Ellers en kjempeflott båt med gode løsninger.

 

 

 

 

 

SNEKKE :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Var du våken når du var ombord :giggle: :giggle:

Redigert av 880 (see edit history)

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

3. Selby 880 var utstilt ute. Flott moderene snekke, men en hake (for min del) var at den har drev og ikke fast aksling. Ellers en kjempeflott båt med gode løsninger.

 

SNEKKE :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Var du våken når du var ombord :giggle: :giggle:

 

Setter man fast aksling på denne båten - ja da blir vel resultatet en snekke ....

Med mindre det var Arnesen drev han tenkte på :sleep:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...