Jump to content

Messe i Bergen: Dra til sjøs


Frøken Fryd

Recommended Posts

Tok Chrapylet noen bilder sv dashbordet på Skorgenes 315 da Worse ?

Nei, vi gikk ikke inn, det var fullt av folk om bord og jeg liker ikke intim kroppkontakt med fremmede; unntatt veldreide lettkledde blondiner. :cool:

 

Ærede Worse

Jasså, du begynner å nærme deg "gubbestadiet" du også.

:lol: Er det det man kaller det, når man begynner å tenke lengselsfulle tanker om båter som har likhetstrekk med GB??

 

 

Hmmm, med de detaljkunnskapene Worse her fremlegger, aner jeg at han og må ta oppvasken ombord? :cool:

 

:yesnod: Opvasken om bord må jo gjøres ordentlig, ser De!! :flag:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Thor, de har en slik slem tendens til å henge lange skjørt på båtene, og høflig som jeg er var jeg ikke og løftet på det.... :lol:

Men i følge prislisten er det kun "raka rør".

 

Mvh,

Kjell

 

(okei, best å tilstå i fall noen så meg.... kikket under skjørtene på noen, men ikke denne......)

Nei,en skal være varsom med skjørtekantene :lol: Raka rør gjør den mere attraktiv for meg,lider av lett hekkaggregat fobi etter at jeg presterte kunststykket å flå slike anretninger av en Smuggler.

Det ble en dyr historie det :headbang:

Link to post
Share on other sites

Men er du sikker på at 315 har aksel og propell,antok at denne båten var med aggregat ?

Jeg kikka nå under jeg da, litt ror, flyndre og propell fetisj må jo tilfredsstilles :lol: 315èn på messa hadde aksling ja, det er bygd ut bak slik at propellen faktisk er bak skroget, men med en plate over som sørger for at propellkreftene går bak og ikke opp.... Selgeren var meget spent på kommende ukes sjøsetting og test.

 

Har også hatt et drev, et for mye så jeg spurte om dette. De leverte meget motvillig med drev, men likte det ikke...

 

Likte båten godt, men dasjen ser ut som på en Suzuki Vitara... Her lukter det billig bil lang vei, men, men...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Takk takk. Dashbord bildet på baatmarkedet.no er bedre enn det som ligger på Skorgenes siden. Nå vet jeg ikke hvordan Suzukien ser ut men jeg fikk koblinger til Smart bilene. Ser fancy ut,men spørsmålet er vel hvordan det fungerer i praksis.

Men det som virkelig til å stusse er plasseringen av propellen som etter hva jeg skjønner av Bjoris stikker ut bak båten. Høyst forstålig at selgeren er spent på prøvekjøring. Men en må da tro at Skorgenes har grisekjørt en plugg for å prøve ut dette ? Trangen til å dra i vesterled er rimelig sterk for å tilfredsstille nysgjerrigheten på denne båten. :flag:

Link to post
Share on other sites

Bilde

 

Bergensavisen: Strippeshow på båtmessen

 

Blondinner, blondinner, blondinner ... :eek:

 

Og båten er jo forskriftsmessig utstyrt med nødvendig blondinnegrop....

 

Er det Worse til venstre? :cool:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

No comment ... :rolleyes:

 

Båten de står om bord i er jo en perle - Skagen 50. Koster bare 9,5 mill, så løpåkjøp!!!

Det er nok helt klart en perle http://www.skagen50.dk/ , men de hadde prøvd så godt de kunne å skjule dette med å sette så mye høyreist presenning på flybridgen at det minnet mest om en duekleiv.

Hvem kjøper en båt til 10 mill for å så å sitte å hutre under en presenning :confused:

Link to post
Share on other sites

Hvem kjøper en båt til 10 mill for å så å sitte å hutre under en presenning :confused:

I sydlige strøk er dette ett must, skygge vettu.

 

Her i Bergen er det jo ingen som bruker paraply så der har du nok rett.

 

Rakk messen i går og tok en runde, mye fint - men lommeboken er ikke helt enig :wink:

Link to post
Share on other sites

Hvem kjøper en båt til 10 mill for å så å sitte å hutre under en presenning

Overdekket CBC-dekk er OK det! Det er jo bare å sørge for varme, så kan man også bruke det på hustrige dager. En liten gassovn, kanskje.

 

Nei, skulle det vært båt til ti mill., så skulle det pinadø ha vært både større og bedre enn Skagen 50. Om den var aldi så lekker, så forsvarer den IKKE den eventyr-prisen.

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Prisen på den Clipper 40 som var på messen, var 2,8 mill; inkl. alt montert utstyr og med 379 hk Cummins maskineri. Uten å ha gått over alt i detalj, forekommer det meg å være en særdeles fornuftig pris. Ikke tvil om at man får mye for pengene, nei. Men først må man jo ha pengene ... og før man har pengene, må Kemneren få sitt :cryin:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Lurer på om de mener denne messen seriøst? Er nå 2 uker til den skal avholdes og enda er det ikke lagt ut liste over utstillere. Bare en død link...Er det noe med min nettleser som gjør at jeg ikke får lest det?

 

Flytter den helgen så lurte på å ta en tur torsdagen. Er det åpent for alle da eller er det kun for fiffen slik det har vært tidligere år?

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...
Dra til sjøs 2008 er satt til 14-17 februar.... hadde vært hyggelig om vi var flere som tok turen innom.. Jeg kommer til å avlegge messen et besøk på åpningsdagen torsdag den 14 februar, og deretter "døyve" 3 fot syken med noen :drink: etterpå... noen flere som tenker i noenlunde samme baner

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Så det lå en del båter utenfor Arenum nå i dag... blir nok en trivelig ettermiddag i morgen...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...