Jump to content

Digitalt voltmeter for innbygning

Audifil

Recommended Posts

Det ampere/voltmeteret Christina II, er elektronikken åpen på baksiden? Jeg ser at dx.com har noe tilsvarende til $13,23, men litt skummelt når det ikke er kapslet på baksiden.
bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ja det gjør den All In.... Det ser du på bildet :wink: Syns det er greit å følge med...Da ser jeg med en gang om jeg har glemt å slå av vvs f.eks :giggle:

Popeye70: Regner med at du snakker om de som måler 12V dc siden du snakker om batterier ? Veldig enkelt: en leding med + og - til det ene meteret fra det ene batteriet og det samme fra det andre batteriet. Jeg kommer nok i tillegg til å ha på en sikring og bryter slik at jeg kan velge om jeg vil ha de på eller ikke. Så det er akkurat slik som du tenkte :yesnod:

Gitt at man har to banker trenger man vel enten to display eller en vendebryter som klarer å vende både + og - fra en bank til den andre? Og kan man ha en av/på-bryter så de kun viser nivåer når man vil...?

Har lager meg et lite panel med 4 slike (4 banker separate)

bilde

har en enkel trykkknapp lampett-bryter til hver og sikring i hver + ledning ved batteriene.

Spare på strømmen.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Har lager meg et lite panel med 4 slike (4 banker separate)

bilde

har en enkel trykkknapp lampett-bryter til hver og sikring i hver + ledning ved batteriene.

Spare på strømmen.

Tanke: Jeg har allerede det originale analoge displayet som viser volt, med en vippebryter hvor jeg kan velge mellom Start - 0 - Forbruk. Herfra burde jeg vel kunne koble meg videre til nye, digitale display som gir både volt og ampere for de to bankene. Med en enkel av/på-bryter for hvert display. Da slipper jeg å trekke meg helt fra tavla til batteriene, og sparer noen meter kabel pluss litt tid.

Må i tenkeboksen...

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Det ampere/voltmeteret Christina II, er elektronikken åpen på baksiden? Jeg ser at dx.com har noe tilsvarende til $13,23, men litt skummelt når det ikke er kapslet på baksiden.

Ville det fungere å pensle hele baksiden med Plasti-Dip for å "forsegle" denne? Det blir ikke helt vanntett, men mye bedre enn ingenting.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Kystfareren : Ja her har du full oversikt...nice.

Popeye70: Ser ikke vitsen med at det må være vanntett...ivertfall ikke hos meg . Jeg monterer det inne i båten. Ser du har seilbåt så kanskje litt annerledes...?

Jeg har planer om å montere det på instrumentpanelet og der er det tørt.

Husk at det er 2 potmetere bak der til kalibrering....så du ikke fyller dem å :lol:

Kanskje man rett og slett bare kan sette en teip over...

Redigert av Christina II (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...