Jump to content

Digitalt voltmeter for innbygning


Audifil

Recommended Posts

Det ampere/voltmeteret Christina II, er elektronikken åpen på baksiden? Jeg ser at dx.com har noe tilsvarende til $13,23, men litt skummelt når det ikke er kapslet på baksiden.
bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hvordan kobler man en slik sensor, egentlig? Teskjemodus...

 

Gitt at man har to banker trenger man vel enten to display eller en vendebryter som klarer å vende både + og - fra en bank til den andre? Og kan man ha en av/på-bryter så de kun viser nivåer når man vil...?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Ja det gjør den All In.... Det ser du på bildet :wink: Syns det er greit å følge med...Da ser jeg med en gang om jeg har glemt å slå av vvs f.eks :giggle:

Popeye70: Regner med at du snakker om de som måler 12V dc siden du snakker om batterier ? Veldig enkelt: en leding med + og - til det ene meteret fra det ene batteriet og det samme fra det andre batteriet. Jeg kommer nok i tillegg til å ha på en sikring og bryter slik at jeg kan velge om jeg vil ha de på eller ikke. Så det er akkurat slik som du tenkte :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Gitt at man har to banker trenger man vel enten to display eller en vendebryter som klarer å vende både + og - fra en bank til den andre? Og kan man ha en av/på-bryter så de kun viser nivåer når man vil...?

Har lager meg et lite panel med 4 slike (4 banker separate)

bilde

har en enkel trykkknapp lampett-bryter til hver og sikring i hver + ledning ved batteriene.

Spare på strømmen.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Har lager meg et lite panel med 4 slike (4 banker separate)

bilde

har en enkel trykkknapp lampett-bryter til hver og sikring i hver + ledning ved batteriene.

Spare på strømmen.

 

Tanke: Jeg har allerede det originale analoge displayet som viser volt, med en vippebryter hvor jeg kan velge mellom Start - 0 - Forbruk. Herfra burde jeg vel kunne koble meg videre til nye, digitale display som gir både volt og ampere for de to bankene. Med en enkel av/på-bryter for hvert display. Da slipper jeg å trekke meg helt fra tavla til batteriene, og sparer noen meter kabel pluss litt tid.

 

Må i tenkeboksen...

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Det ampere/voltmeteret Christina II, er elektronikken åpen på baksiden? Jeg ser at dx.com har noe tilsvarende til $13,23, men litt skummelt når det ikke er kapslet på baksiden.

 

Ville det fungere å pensle hele baksiden med Plasti-Dip for å "forsegle" denne? Det blir ikke helt vanntett, men mye bedre enn ingenting.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Kystfareren : Ja her har du full oversikt...nice.

Popeye70: Ser ikke vitsen med at det må være vanntett...ivertfall ikke hos meg . Jeg monterer det inne i båten. Ser du har seilbåt så kanskje litt annerledes...?

Jeg har planer om å montere det på instrumentpanelet og der er det tørt.

Husk at det er 2 potmetere bak der til kalibrering....så du ikke fyller dem å :lol:

Kanskje man rett og slett bare kan sette en teip over...

Redigert av Christina II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...