Jump to content

Digitalt voltmeter for innbygning


Audifil

Recommended Posts

Jeg bestilte 2 stk av denne fra Kina.

fikk varen fraktfritt fra Kina etter bare 10 dager.

 

Jeg tenkte også å gjøre det samme, men jeg blir litt mistenksom, når jeg må oppgi kreditkortopplysninger for å bekrefte identitet. Er dette seriøst? Under budgiving måtte jeg registrere meg, og skulle få en mail, som jeg skulle besvare for å bekrefte min identitet. Jeg fikk aldri noen mail fra ebay, tross flere forsøk. Jeg gjorde om min e-post adresse, for i tilfellet min nettleverandør blokkerte mail fra ebay. Da ber de om kreditkortopplysninger. De sier at de ikke vil belaste kortet, men ved finlesing av vilkår, står det at de belaster kortet med $5, for bekreftelsen. Jeg tar sjansen og gir de mine kreditkort-opplysninger. Når jeg senere skal legge inn nye bud, ber de pånytt om kreditkort-opplysninger for å få bekreftet identitet, dette virkere merkelig og litt suspekt. Har andre erfaringer med eBaymotors? Er dette seriøst, eller er man inne på fremmede sider som gir inntrykk av at de tilhører eBay?

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Hei!

 

Jeg har et digitalt voltmeter fra det første BP-fellesinnkjøpet. Rett før opptak i høst la jeg merke til at førstesifferet i displayet var blitt borte. Dette var imidlertid enkelt å "reparere". I og med at det aldri (forhåpentligvis... :eek: ) vil være aktuelt for displayet å kunne vise noe annet enn et ett-tall her, var det bare å ta en vannfast tusj og tegne et ett-tall utenpå displayet. :wink:

 

- dessuten har jeg jo et voltmeter i reserve fra det siste fellesinnkjøpet i fjor. :smiley:

 

I vår byttet jeg ut det defekte voltmeteret med det som jeg hadde i reserve (fra siste BP-fellesinnkjøpet).

- og i forrige uke "falt" sannelig et par display-segmenter på voltmeter nummer to ut også.

 

Jeg kan ikke se at voltmeteret har vært utsatt for noe fuktighet av betydning, og lade-/batterispenningen er aldri over 14,72V.

Voltmeteret er koblet via hovedbryterne og er derfor spenningsløst når båten ligger ubrukt. Temperaturen inne under kalesjen kan imidlertid bli ganske høy når sola står på i havna. Kan det være mulig at det er dette som knekker display-segmentene?

 

Er det andre her som har opplevd tilsvarende med disse instrumentene?

Link to post
Share on other sites

Jeg har også sett dette på et voltmeter jeg har hengende etter ledningene. Når jeg presser svakt på baksiden kommer 1-tallet tilbake, kan virke som om det er ledningene som drar litt i meste laget i bakplaten.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg fikk i dag to Kina-voltmeter med selvregulerende rød belysning i posten. Bestilt på E-bay for en uke siden, kostet ca 20 US-dollar fritt tilsendt.

 

Har selvsagt ikke testet de inngående, men de ser ut til å være nøyaktige nok for mitt bruk:

voltmeter_china.jpg

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post
Share on other sites

Jeg har også sett dette på et voltmeter jeg har hengende etter ledningene. Når jeg presser svakt på baksiden kommer 1-tallet tilbake, kan virke som om det er ledningene som drar litt i meste laget i bakplaten.

Jeg har nå prøvd samme "trykkpunktsterapien" på mitt voltmeter, men uten at det hjalp noe. I mitt tilfell er det nok dessverre snakk om "varig svekkede display-evner"... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Har hatt samme problem med et av de jeg kjøpte også. Kanskje de ikke tåler kulde da det var under vinteropplag feilen oppstod.

Den andre fra samme leverandør har fungert helt fint.

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Link to post
Share on other sites

Johnny Boy ser jeg har fått to Kina-voltmeter med selvregulerende rød belysning i posten. Bestilt på E-bay for en uke siden, kostet ca 20 US-dollar fritt tilsendt.

 

 

For meg er ikke denne nøyktigheten god nok. nesten 0.1 V forskjell betyr ganske mye når vi ligger ute på skjæra.

 

Mvh

 

Petter

Redigert av Petter-B (see edit history)

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Valgte digitalt Ø52mm innfellings voltmeter fra BT til min sjølmekka bryterpanel.

 

btvolt.jpg

 

Voltmeteret gir selv alarm ved spenning lavere enn 11 volt (Begynner å blinke)

Pris 329,-

 

Men hvis det ikke er mulighet for å dempe instrumentlyset så er denne ikke å anbefale dashen (ødelegger nattsynet i mørket). Har ikke sjekka dimmemuligheten!

 

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Er noen som har liggende et slikt voltmeter de vil selge?

tlf. 95885262

 

 

Er på leting etter slike jeg og.

fant denne tre stk for kr.475 men det firmatet har lagt inn årene.

http://www.baatelektro.no/

 

Han fikk varene herfra og da må en ha firma for å kjøpe.

 

http://www.farnell.com/

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Backlight: blue
Measurement range: Voltage: 100-300V Current: 0-100A
Accuracy: about 0.5%±2 digits
Working temperature: -10°C ~ 65°C
Dimension: about 70x40x32mm
With transformer ring, can display the voltage and current simultaneously

 

Men det står 50A på forsideteksten.....Uansett 50A holder lenge for meg ivertfall :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...