Jump to content

Digitalt voltmeter for innbygning


Audifil

Recommended Posts

Er det bare å kaste de, eller er det noe jeg kan gjøre for å redde de? Lars O.

Det er jo mulig at de kan reddes dersom det er normal fuktighet og ikke saltvann de er utsatt for. Blås de tørre med svak varme. Hjelper ikke dette, er det dessverre kvelden.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
Ok Lars H. Skal ta med rederinnens hårføner i båten i morra og prøve :diving: Lars O.

 

Hvordan gikk det, ble det noen ordnings etter at du fønte voltmetrene?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Jeg har et digitalt voltmeter fra det første BP-fellesinnkjøpet. Rett før opptak i høst la jeg merke til at førstesifferet i displayet var blitt borte. Dette var imidlertid enkelt å "reparere". I og med at det aldri (forhåpentligvis... :eek: ) vil være aktuelt for displayet å kunne vise noe annet enn et ett-tall her, var det bare å ta en vannfast tusj og tegne et ett-tall utenpå displayet. :wink:

 

- dessuten har jeg jo et voltmeter i reserve fra det siste fellesinnkjøpet i fjor. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Har ikke sett for meg at jeg gjør flere fellesinnkjøp men har et lite "restlager" bestående av 10 stk 12V, 3 stk 24V og 3 stk monteringsrammer. Ser at prisene har endret seg betydelig siden sist så jeg har justert litt...

 

Priser (dagens listepris fra leverandør i parantes):

  • 12V: 350.- (437,50)
  • 24V: 220.- (239,85)
  • Ramme: 40.- (42,65)
  • Frakt (1-2): 15.-
  • Frakt (3+): 25.-

Først til møllen...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Har kjøpt to slike voltmetere som jeg skal sette på hvert sitt startbatteri. Det fulgte ikke med noen koblingsskjema, men det er vel en til pluss og en til minus vel?

 

Har spart disse for å ha de ombord i GBen.

 

Regner med at det slik det skal kobles opp: SveinHa: Legg egne ledninger direkte fra batteri (husk sikring) slik at det er batterispenningen du måler uten påvirkning fra annet utstyr:

 

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Du kobler til på de to store skruene på baksiden. Der står et ørlite + ved siden av den ene...

datel_meter_b.jpg

Oversikt over bestillingene finnes på http://privat.bluezone.no/sveinha/BPVoltmeter08.htm

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Utsolgt for rammer...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Noen som kjenner til eller har erfaring med dette voltmeteret: CruzPro digitalt voltmeter. Leveres av Nereides.no. De sier at instrumentet er kalibrert fra fabrikken. Wema sitt digitale voltmeter viste 0,2 volt feil, og det er ikke godt nok. Kjøpte via Maritim som tok dette opp med Wema, men de fikk ikke svar! Wema-meteret ble returnert.

CruzPro koster noe mer, men jeg synes det er OK hvis instrumentet viser korrekt.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Til orientering for mulige kjøpere av CruzPro digitalt voltmeter: Har testet instrumentet (V60), og det viser korrekt (oppløsning 0,1 volt). Kan dessuten kalibreres. Det er mulig å måle 3 forskjellige batteribanker med å velge 1, 2 el. 3, men det må være spenning på alle tre for at instrumentet skal virke Ok. Har du to batteribanker er det bare å koble batteri 2 til både 2 og 3 på instrumentet. Det har innebygd display lys.

Redigert av Zach (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Disse voltmetrene kan du kjøpe hos Farnell. Men de selger ikke til privatkunder. Men kanskje du kan bruke firmaet der du jobber som mottaker?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...