Jump to content

Digitalt voltmeter for innbygning


Audifil

Recommended Posts

Har nettopp handlet et tilsvarende voltmeter, men for 230VAC hos RS Components på Skjetten som heller ikke leverer til privatkunder. Men jeg brukte en forening jeg er medlem i og som er reg. i Brønnøysundregisteret, men med mitt eget navn og adresse som faktura og leveringsadresse, og det var greit for dem. At DHL klarte å somle bort pakken, er en annen sak. Det ordner imidlertid RS nå opp i. Jeg har sendt ny bestilling og de krediterer meg for den første leveransen. Denne gangen bruker jeg RS Components som leveringsadresse slik at de ringer meg når varene kommer fra Danmark, og jeg kan hente varene der, 5 minutter unna der jeg bor. Det er jo ikke alltid en er hjemme når DHL skal levere på døren.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nå forsøkte jeg å bestille opp 10 stk, så om orderen går i orden og alt blir godkjent, så har jeg noen til overs. ;)

Ikke sikkert at dem ville ha solgt bare 2 stk, men ved å kjøpe 10 stk, så kanskje det ordner seg.

 

Enkelte godtar ikke nye firmaer med mindre de har planer om å handle for 50.000,- + i løpet av året osv, spørs hvordan disse er.

 

Hvis det ordner seg, så sier jeg i fra her. ;)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Ligger en del der som ikke er fra kina og.. De blir lite handling på deg da, hva er det som ikke er made-in-china ;) Noen mener også at utvikligen går dithen at om noen år? vil made-in-china være et kvalitetstempel..

 

Vet ikke jeg. :nonod:

 

 

Leveres med shunt ja.. max 100amp.

Link to post
Share on other sites

Ligger en del der som ikke er fra kina og.. De blir lite handling på deg da, hva er det som ikke er made-in-china ;) Noen mener også at utvikligen går dithen at om noen år? vil made-in-china være et kvalitetstempel..

 

Tror du misforstod, eller at jeg uttrykte meg litt klønete.

Dette er en selger fra Kina, ikke det at kinesere er mer uærlig enn andre, men dog.

Link to post
Share on other sites

Tror du misforstod, eller at jeg uttrykte meg litt klønete.

Dette er en selger fra Kina, ikke det at kinesere er mer uærlig enn andre, men dog.

Skjønner den.. Derfor er det viktig å bruke paypal / mastercard når man shopper på nett. Så har man noen å kreve kroner av om det ikke skulle komme i posten.

Link to post
Share on other sites

Har du flere igjen SveinHa?
Jeg har ikke flere og denne vår/sommer står jeg på hodet med så mye at jeg ikke har anledning til å organisere fellesinnkjøp. Det er jo fritt for hvem som helst med eget firma eller muligheten til å bruke sin arbeidsgivers adresse å handle fra Farnell.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

I tillegg til å kunne overvåke batterispenning, ønsker jeg også å ha litt kontroll på hva spenningen på landstrømmen er inn til båten. Bestilte derfor et voltmeter til å måle nettspenningen fra RS Components. Etter litt surr med leveringen som DHL sto for der de somlet bort leveransen, bestilte jeg igår ettermiddag nytt voltmeter (RS Components krediterer meg selvfølgelig uten problem for det som ble borte) med levering hos RS Components som er 5 minutter unna der jeg bor. Og idag kl. 1300 fikk jeg telefon fra RS at forsendelsen fra Danmark var klar til henting!

 

Voltmeteret er med rød LED-visning og har frontmålene 34x22mm, med skrutilkobling på baksiden for direkte tilkobling til landstrøm. Pris: kr. 625,- inc moms. Så nå kan jeg følge med når jeg ligger i gjestehavn og andre kobler seg innpå samme uttaket, og kobler seg innpå samme uttaket . . til spenningern synker ned mot 190volt. I tillegg har jeg en summer som gir alarm dersom strømmen forsvinner helt.

 

230vac_front.jpg . 230vac_back.jpg

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det er jo fritt for hvem som helst med eget firma eller muligheten til å bruke sin arbeidsgivers adresse å handle fra Farnell.

 

Jeg fikk i dag godkjent konto hos dem, så da er problemet løst. ;)

 

Har du varenummeret på den ramma til disse? fant det ikke helt mens jeg leitet, og her er det mange varer å lete igjennom. hehe.. ;)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...