Jump to content

Hvor går påsketuren?


Astor

Recommended Posts

Whau! :eek: Det var ikke småtteri Nimbuster. Sjøl nøyer vi oss med en tur til Strømstad/Koster/Tanumsområdet, ca 60Nm. Skal treffe Astor, TineIII, NW-900 mfl. Koooselig. Skjærtorsdag blir det tradisjonen tro Sildebord i Kostersundet, medbrakt av NW-900 fra lokale fiskere fra Svelvik. Kanhende blir det en dram til silda også? Hvem vet?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Onsdag i påskeuka, hvis alt vil seg vår vei, reiser vi til Arendal og henter ny båt.

Gleder oss veldig! Regner med å dra fra Nidelv mellom 1 og 3 på ettermiddagen. Vi planlegger med en overnatting underveis. Har lest kart flittig og mottatt mange gode råd de siste ukene. Blir det samme slags vær som nå bør det bli en fantastisk tur!

 

Listen over ting vi skal ha med begynner nå å bli så lang at vi vurderer å leie flyttebyrå :lol: . Sikkerhetsutstyr - verktøy - tauverk - klær ++, dette tar plass!

Link to post
Share on other sites

Onsdag i påskeuka, hvis alt vil seg vår vei, reiser vi til Arendal og henter ny båt.

Gleder oss veldig! Regner med å dra fra Nidelv mellom 1 og 3 på ettermiddagen. Vi planlegger med en overnatting underveis. Har lest kart flittig og mottatt mange gode råd de siste ukene. Blir det samme slags vær som nå bør det bli en fantastisk tur!

 

Spennende! Å hente hjem ny båt er en fantastisk opplevelse. Ha en fin tur!

(Og kikker du over sundet i morgen ettermiddag eller fredag ser du nok MorMajor treffe vannspeilet igjen. Vi er klare for nye tokt!)

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Skjærtorsdag blir det tradisjonen tro Sildebord i Kostersundet,

Laaaang fredag er det sildebord , mener jeg det er da . Men pytt pytt , samma det bare detta været kunne holde seg . Sitti opp på FB i finværet idag og pugga sist rest før eksamen på båtførerprøven ikveld .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Silda kommer fra Hurums eneste gjenværende yrkesfisker, Runar Larsen i Holmsbu på Hurumlandet. Håper på en koslig sildekveld skjærtorsdag. Langfredag er vi trolig i Tanumstrand-området. Artig å få litt mer ut av en laaang påske.

 

Og en liten dram til silda må vil vel spandere på oss, rem?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Da er Stauden II på sjøen igjen etter 3 måneders mishandling på land... og da er det vel kun vår herre som kan stikke kjepper i seilene med tanke på påsketuren...

 

Kom hjem fra jobbreise i Bergen og svingte innom Skjerkøya, og der hadde han Thor Nilsen fått skuta tilbake i sitt rette element. Den grønne i kjelleren fyrte selvsagt og alt virket greit... I morgen blir båten seilt til sin faste plass for innlossing av noen hundre kg med nøvendige og unødvendige ting..

 

Oversilingskartet for Skagerak (305) nytes sammen med en øl på terrassen, må jo finne ut hvor sildebordet er på langfredagen

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg ble ferdig med bunnstoffingen og polering av skroget i dag så da kommer nok båten på vannet før helgen tenker jeg :sailing:

blir jeg ikke helt ferdig med vårpussen så kan jeg ta resten på vannet.

Det blir nok bare noen turer rundt på Hvaler i helgen men vist været holder seg så kan det bli :flag_sw: tur i Påsken, skulle gjerne ha fylt opp barskapet litt :wink:

Redigert av Espen C (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:flag: Hei

 

ja for oss blir det båtpåske, vi drar allerede etter jobb i dag. Vi har planlagt følgende Oslo - Dragsund (Håøya, Frogn) - Strømstad - Syd-Koster - Engelsviken - Son - Dragsund- Oslo, men det der alltid rom for endringer så vi får se hva det blir til. Vi ser frem til en hyggelig påske sammen med gode båtvenner og forhåpentligvis sol og pent vær.

 

En riktig God Påske til dere alle uansett om den blir tilbrakt på hytta, hjemme eller i båten. Kos dere.

 

påskeklem fra

Fru Charente

:seeya:

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Selv om du skriver: Er vel ingen her inne som kjenner meg så det er vel ikke så stor vits å skrive i denne tråden Enzo, kan du jo bli kjent med noen? Astor og andre har anonsert at de også skal nedover Sverige og at de lytter på K77 på VHF'n. Så har du VHF, kan du jo rope opp Astor?

 

Selv har jeg opplevd årets beste dag idag. Trudelutt ble sjøsatt kl.1200! Så holder været seg, blir det nok noen dager på sjøen i påsken, sansynligvis over fjorden fra Son til Kommersøy. Fruen jobber idag, lørdag og palmesøndag, men så har hun fri til 3. påskedag. Og jeg er jo pensjonist og har alltid fri.

 

Lars H.

paskehare.gif

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Er vel ingen her inne som kjenner meg så det er vel ikke så stor vits å skrive i denne tråden men det blir Strømstad Onsdag og ligge der til Fredag for så å seile til Kostersundet for så å seile over fjorden og hjem til Tønsberg Mandag

 

 

God påske

Om vi ikke kjenner deg så kan vi jo gjerne bli kjent med deg vet... her er ikke noe krav om at en kjenner hverandre... Vi seiler fra Stathelle og til Koster/Strømstad på mandag morgen.... VHF'en er på kanal 77 på turen.... Siden vi ikke er kjent i Sverige så skal vi føler oss litt frem... om det blir Koster eller Strømstad som blir første overnatting vites ikke ennå.. Jeg kaller opp baatplasaen båter på kanal 77 når jeg ser svenske flagg og venter på svar...

 

Det kan du også gjøre.... Baatplassen vimpel henger for tiden i akterstaget, om det blir flyttet til masten vet jeg ikke jeg ennå...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg lagt bak meg 51 km på ski på Golsfjell i et fantastisk vær og skal se videre på DVDen med astronavigasjon produsert av Amberley Marine i 2003.

 

En av de bedre opplærings videoene jeg har sett.

 

I går jobbet jeg med justeringsprosedyrene for sekstanten - men klarte ikke å memorere så mye på dagens skitur - så jeg må se den delen av videoen påny.

 

Hilsen fra Oset Høyfjellshotell.

Link to post
Share on other sites

Om vi ikke kjenner deg så kan vi jo gjerne bli kjent med deg vet... her er ikke noe krav om at en kjenner hverandre... Vi seiler fra Stathelle og til Koster/Strømstad på mandag morgen.... VHF'en er på kanal 77 på turen.... Siden vi ikke er kjent i Sverige så skal vi føler oss litt frem... om det blir Koster eller Strømstad som blir første overnatting vites ikke ennå.. Jeg kaller opp baatplasaen båter på kanal 77 når jeg ser svenske flagg og venter på svar...

 

Det kan du også gjøre.... Baatplassen vimpel henger for tiden i akterstaget, om det blir flyttet til masten vet jeg ikke jeg ennå...

Jepp da henger jeg på kanal 77 så slenger jeg fram neven om jeg kjenner igjen noen herfra :) må vel skaffe meg en slik vimpel også :blush:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...