Jump to content

Kjøpe ny båt med flybridge


Trophy

Recommended Posts

Det er en relativt kraftig sirkulasjonspumpe i selve varmeenheten. Jeg har mulighet for tre oppvarmings sløyfer ombord. Når jeg bruker sløyfa som utelukkende varmer opp kabin og akterdekk, benytter jeg utelukkende den interne sirkulasjonspumpa, og varmen kommer ganske fort. Jeg har 10 kW varmeveksler og kan ikke bruke mer enn laveste luftehastighet. På akterdekket kommer også varmen svært fort.

Link to post
Share on other sites

Hvordan er det Svenning. Har du tenkt å registrere båten din i Skipsregisteret? I så fall kan det være greit å be Windy om å frese LK-nummert inn i skroget, eksempelvis på innsiden av hekken i motorrommet. Da unngår du en tidkrevende jobb selv. Windy har nok et enkelt system for dette.

Link to post
Share on other sites

Er det noe du ikke har tenkt på med din nye båt?

Har du mulighet for å koble ferskvannsinntaket direkte til ferskvannsutløp på kaia. Det kan være et greit opplegg for deg der du ligger. Dermed har du allerede trykket fra land ombord. Skal du ha ferskvannsfilter ombord? Tidligere har jeg hatt så mye vansker med aktive kullfiltre at jeg nå har ujtelatt dette.

Hvor stor kapasitet har du på varmtvannsberederen? Vi har 40 liter tank med 1200 W kolbe. Dette innebærer at vi kan dusje nærmest kontinuerlig uten at vannet blir kaldt.

Link to post
Share on other sites

Du skulle ha sett regnearket jeg brukte i spesifikasjons - kjøps - forhandlingsfasen :cool:

 

Er ikke helt sikker på hvor stor VV-berederen er, men ved litt målinger på noen bilder kommer jeg fram til 30 eller 40 liter. Kolben er da på 750W.

 

Vi har ikke forberedt for direkte tilkobling av utvendig trykkvann. Det kunne kanskje være smart. Vi får ta det som et prosjekt, jeg har jo ikke tenkt å la båten være slik den er født for all evighet; må jo ha litt "koseprosjekter" også :yesnod:

 

 

Red: Ved litt finmåling ser det ut som om VV-berederen er en Isotemp Basic 40, altså 40 liter

Redigert av Svenning (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
Svart (redigert)

Jeg har tenkt å gjøre noen små modifiseringer på kalesjen. Det innbærer bruk av borrelås. Når jeg tar av flybridge trekket, så blir der en "løs" del på kalesjen mellom targabøylen. Den blafrer irriterende i vinden ved høy fart. Det går fint å feste den bakerst på flybridgen, men kan jeg lime borrelåsen på kalesjen.... eller må det syes ???

Redigert av Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...