Jump to content

Kjøpe ny båt med flybridge


Trophy

Recommended Posts

Selvfølgelig bør man ha kran. Jeg bare glemte å nevne det. :headbang:

 

Det eneste er vel å huske på og åpne/stenge den på rett plass. Og kanskje montere den på et lett tilgjengelig sted, slik at det er mulig å betjene den underveis. Vet ikke hvordan det er med fjernbetjening av en slik kran, det er sikkert mulig det også.

 

Kran i min båt står ihvertfall alltid åpen, for den sitter langt og trangt nede i kjelleren. Og jeg starter bare pumpa når vi er ute i åpen sjø. I tillegg er det montert en gammel trykkpumpe som henter vann fra samme inntak som doen, og med slange inn på toppen av giveren. Med den kan jeg da pumpe friskt sjøvann rett i tanken og skylle den under gange. Trenger da ikke gå på toalettet og stå der og pumpe for å få vann i tanken. Fungerer utmerket. :smiley:

Link to post
Share on other sites

På min er det tre vindusviskere og bare to brytere, den ene viskeren var koblet til en av accy bryterene mens den andre accy bryteren var ikke koblet. Om det er slik orginalt vet jeg ikke. Vil tippe de begge er ledig om du ikke merker forandring :wink:

 

Accy står for accessory/tilbehør...

Redigert av Bayliner 3258 1996 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har nå skiftet utvekslig og det ble ingen suksess :headbang: Nå lurer jeg på om jeg skal gå tilbake til utgangspunktet eller om jeg skal sette på et B3 undervannshus siden det passer til 1.81 utvekslingen. Jeg klarer 34 kn med nysmurt båt og hadde håpet på 37/38kn på topp. Burde være innen rekkevidde med B3 eller ?????

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Skal forhøye vannlinjen med ca 1cm og skrape bort litt øverst så jeg er sikker på at det ikke blir mellomrom når jeg smører på antipest og primer. Under bunnstoffet kom jeg på noe hardt rustfarget stoff og under der var det grått.

Er det grå antipest ? Er det rustrøde primer eller hardt bunnstoff ? Ble litt usikker da jeg ikke har gjort dette før.

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Har bestemt meg for å bruke kjøleskapet som det er og skru ut el. boksen på baksiden og levere den til et firma her i byen som jeg har fått anbefalt.

 

 

Skrudde ut el. boksen i går og var på elektro firma i dag. Ble rett flau :blush: Han bare skrudde av et lite deksel der det sto 12 /24 v og der var en sikring :blush::blush::blush:

Skal i båten og montere den igjen og er ganske sikker på at den virker :cheers: Billig ble det også, kr. 0,-

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Har nå kjøpt et Bravo 3X underdel. Har forstått at jeg bør prøve med en 22 propell og tror at det er 22 pitch/stigning. Er diameter lik på alle Bravo 3 ????

Kanskje Sydvesten kan kalkulere om mine forventninger til fart er oppnåelige :crazy: Er litt spennende siden jeg ikke kommer på sjøen før i slutten av april :headbang:

Båten veier 3600 kg og ca 4200 kg fullastet, utveksling er 1.81 Bravo 3 og båten er 28,5 fot i vannlinjen modified V-bunn

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...