Trophy Svart 27.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2007 Racor 500 FG er innkjøpt og skal monteres i julen når jeg er ferdig med skilleveggen mellom motorrom og "batterirom" Legger ved et bilde av min båt med kalesje Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
giver Svart 27.Desember.2007 Del på Facebook Svart 27.Desember.2007 (redigert) Hei Jeg må innrømme at jeg ikke har lest hele tråden. Men, skal du ha en båt med rommelig flybridge uten at du må entre en "hønsestige" for å komme dit, er det bare en classic trawler som kan gi dette. Når jeg ser noen må stå på knærne oppe på fly, da går jeg meg en tur for og sjekke "skute"sidene. (Kvalmt , men moro.) mvh giver Redigert 27.Desember.2007 av giver (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Svart 27.Desember.2007 Del på Facebook Svart 27.Desember.2007 (redigert) Tråden startet nok før båtkjøp ble til og Trophy endte opp med en Bayliner 2858 som bildet over viser. Denne har en meget flott flybridge til størrelsen å være. Usalong + fører er det ikke mange som kan stille med i denne prisklassen og størrelsen. Pene linjer har de og. Kallesjen din ble bra også, er flagget flyttet eller er det der hvor det opprinnelig stod? Redigert 27.Desember.2007 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 27.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2007 Flagget er flyttet til der det vises på bildet. Det ble ikke helt bra. Flagget snurrer seg rundt flaggstangen... Når det gjelder flybridgen så er det ingen som kan konkurrere med Bayliner i denne båt størrelsen Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
origo Svart 28.Desember.2007 Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 Fin båt "giver", men hvor er bilde tatt? er dette i Oslofjorden et sted, noen som vet utenom giver? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gnisten Svart 28.Desember.2007 Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 Tråden startet nok før båtkjøp ble til og Trophy endte opp med en Bayliner 2858 som bildet over viser. Denne har en meget flott flybridge til størrelsen å være. Har lagt en 2858 tilsalgs på finn.no fra American Marine Yachts en stund nå. Uten motor. Med fare for å bli saksøkt (ref. denne tråden ); hva synes dere om denne når det gjelder stand (ut i fra annonse) og pris? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post Share on other sites More sharing options...
giver Svart 28.Desember.2007 Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 Hvor er bilde tatt? er dette i Oslofjorden et sted, noen som vet utenom giver? Hei Bildet er tatt i Pjolter Bay utenfor Risør. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Astor Svart 28.Desember.2007 Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 HeiJeg må innrømme at jeg ikke har lest hele tråden. Men, skal du ha en båt med rommelig flybridge uten at du må entre en "hønsestige" for å komme dit, er det bare en classic trawler som kan gi dette. Når jeg ser noen må stå på knærne oppe på fly, da går jeg meg en tur for og sjekke "skute"sidene. (Kvalmt , men moro.) mvh giver Koslig bilde med en flott båt. Vi gleder oss til sol og sommer. De argumentene du kommer med her "giver", er noe av de jeg også la til grunn ved kjøp av neste båt. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 28.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 Med fare for å bli saksøkt (ref. denne tråden ); hva synes dere om denne når det gjelder stand (ut i fra annonse) og pris? Har sett det værre, men veldig dårlige og uklare bilder. Disse årsmodellene har helt annen innredningsløsning enn i min og har mindre uteplass. Når det gjelder pris så er den vel ok hvis det er levert Norge inkl CE papirer. Jeg ville nok satset på en nyere modell nå som dollarprisen er lav En kompis av meg kjøpte en samme sort 86 mod som han pusset opp og endret en god del på. Den ble etter hvert helt strøken og han støpte blant annet ny stor badeplattform og forlengen skroget ca 30 cm på begge sider blant annet for å gi god støtte til den store plattformen. Det førte blant annet til at den går mye finere i plan. Han satte inn en D4 210 hk og båten gjorde 27 kn på max . Det skal sies at den motoren har fått elektronikk problemer og har ligget hos VP forhandler siden september... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 28.Desember.2007 Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 Bayliner har i mange år hatt veldig dårlig rykte i USA, da dette er (var) masseproduserte båter med dårlig kvalitetskontroll på selve støpen. Om du ser på E-bay vil du se at salgsobjektene ofte står omtalt med "no soft spots", med det mener selger at det ikke er delaminering i båten. Dette har jeg forstått er et stort problem på eldre Bayliner. Kvaliteten skal vistnok ha blitt bedre etter at de ble en del av Brunswick i 1986, men det skjedde nok ikke over natten. Er derfor enig med Trophy at en noe nyere modell er å foretrekke. Jeg ville forsøkt å finne et bra objekt fra 1995 eller nyere. http://www.brunswick.com/brands/marine-boats/index.php Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 28.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 Om du ser på E-bay vil du se at salgsobjektene ofte står omtalt med "no soft spots", med det mener selger at det ikke er delaminering i båten. Dette har jeg forstått er et stort problem på eldre Bayliner. Kvaliteten skal vistnok ha blitt bedre etter at de ble en del av Brunswick i 1986, men det skjedde nok ikke over natten. Er derfor enig med Trophy at en noe nyere modell er å foretrekke. Jeg ville forsøkt å finne et bra objekt fra 1995 eller nyere. http://www.brunswick.com/brands/marine-boats/index.php Det er importert mange av disse båtene til Norge etter 2000 og jeg har ikke hørt om delaminering problemer. Jeg importerte en 88 mod i 01 og det største problemet var lekkasjer i vindu og skjøt mellom skrog og overbygg. En kompis kjøpte en 2 år nyere model og der var ikke lekkasje overhode. Allt utstyret i min båt virket, men måtte skifte impeller i toalettpumpen Min 2000 model hadde også lekkasje i vindu... Min teori er at Florida båter har større problemer med lekkasjer siden den stekende solen der tørker ut pakningstoffet Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
qantor Svart 28.Desember.2007 Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 Jeg starta nytt emne nå om dette, så ikke at det var en i gang allerede. Lurer på en Bayliner 2855 fra USA, ved American Yacht i Trondheim. Er dette trygt tror dere? Forhåndsbetaling og greier..... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ben Sin Svart 28.Desember.2007 Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 (redigert) Flyttet til mer riktig tråd. Redigert 28.Desember.2007 av Ben Sin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Miranda Svart 28.Desember.2007 Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 (redigert) Rart denne tråden har pågått så lenge uten "Skinni" med sin bayliner ekspertise har delt ut lit av sin viten på dette området. Redigert 28.Desember.2007 av Miranda III (see edit history) Sitér dette innlegget Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 5.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2008 I går ankom Garmin 520 som jeg monterte i ettermiddag. Enkel og grei montering. Skal også montere feste på Fly, men det er 4 mnd til utsetting..... Her er et bilde av monteringen av Racor FG 500 dieselfilter. Det er montert litt lavt for at det ikke skal komme i veien når jeg bøyer meg ned på siden av motoren for å skifte impeller. Her vises også veggen som jeg har "montert" for å få batteriene i eget rom. Avløp fra toalett tank til ejektor vises også. Den fungerer ok, men jeg bruker tømmestasjon i byen innimellom for å være sikker på at det blir helt tomt som for eksempel når båten settes på land for vinteren. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Blue_Dragon Svart 6.Januar.2008 Del på Facebook Svart 6.Januar.2008 (redigert) Det er ikke lov med glassfilter i motorrommet. (CE Krav). Redigert 6.Januar.2008 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 6.Januar.2008 Del på Facebook Svart 6.Januar.2008 Njaa? Gjelder ikke det kravet kun for kommersielle fartøyer da? For fritidsbåter mener jeg at glasskolbe er greit. Det ble ihvertall ikke kommentert da besiktelsesmannen fra forsikringsselskapet saumfarte båten min for noen år siden. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 6.Januar.2008 Del på Facebook Svart 6.Januar.2008 Jeg leste nettopp raskt gjennom fritidsbåtforskriften, se: http://www.lovdata.no/for/sf/nh/xh-20041220-1820.html. I forbindelse med drivstoffsystemet kan jeg ikke huske å finne noe generelt forbud mot glassfilter i motorrom i båter med dieselmotor. Det kan være at jeg leste gjennom dem for raskt. Disse forskriftene har etter hvert blitt så omfattende at det ikke lenger er greit å hvite hva man kan og hva man ikke kan. Særlig er vedleggene til forskriften blitt veldig omfattende. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 6.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2008 Takk for innspill. Skal sjekke Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 9.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Januar.2008 Det er ikke lov med glassfilter i motorrommet. (CE Krav). Det var i hvertfall lov i fjor... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 9.Januar.2008 Del på Facebook Svart 9.Januar.2008 Nei, det var det ikke. Jeg pratet med Racor i fjor på standen på Båter i Sjøen og de sa at et filter med glass ikke var CE godkjent Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 9.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Januar.2008 Der er CE merke på mitt hvis jeg ikke husker feil. IMCI godkjente båten som ligger ved siden av min i lagerhallen og den har Racor med glass. Jeg skal i båten og sjekke i helgen. Dessuten er det ikke lov å selge noe som ikke er CE merket... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 10.Januar.2008 Del på Facebook Svart 10.Januar.2008 (redigert) Jeg uttrykte meg feil over. Produktet i seg skal jo være CE merket - men det bryter med CE merkingen på båten om man setter det i motorrommet. Dette fordi glasset i filteret ikke har tilstrekkelig motstand mot varme over tid ved brann. Det er derfor alle CE merkede båter med dieselfilter i motorrommet har den versjonen av metall. Racor med glass kan godt plasseres utenfor motorrommet - i følge Racor i fjor. Redigert 10.Januar.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 10.Januar.2008 Del på Facebook Svart 10.Januar.2008 Hos meg ser de slik ut: Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Svart 10.Januar.2008 Del på Facebook Svart 10.Januar.2008 Det virker på meg som en høl i hue CE regel dette. Tipper glasset i vannutskilleren tåler mye mer enn dieselslangene gjør ved et eventuellt branntilfelle i motorrommet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.