Jump to content

Jeg fant, jeg fant! Trenger du det?


Batdilla

Recommended Posts

Europris i Tønsberg har feinsag til 199,99. Prisen på den hos vanlig Maxbo/Byggmakker m.m er 3.700,- Det eneste som er dårlig på saga hos Europris (som jeg har sett etter littegranne bruk) er sagbladet, så kjøp nytt blad hos Maxbo/Byggmakker e.l til 225,- og du har en fin fein-sag.

Skarpnes9100

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Europris i Tønsberg har feinsag til 199,99.

<{POST_SNAPBACK}>

Kjøpte en slik hos Europris Fredrikstad i går. Testet i dag - det var da helt fantastisk.

"sank" rett gjennom en 15mm finerplate nesten som en kniv i litt hardt smør.

 

Nå vet jeg også at det er en feinsag jeg har ;-)) visste ikke at den het det! Man lærer.

 

 

mvh

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Nå vet jeg også at det er en feinsag jeg har  ;-)) 

<{POST_SNAPBACK}>

Det heter ikke feinsag, men Multikutter fra leverandøren Fein, og for å gjør forvirringen total, så er Multikutter fra Fein 2600 i pris og oppover. Det dere har er maskin lisensiert fra fein, men satt produksjon bort til Powercraft.

 

Dette til orientering.... (denne maskinen er forøvrig omtalt i en del andre innlegg på forumet)

 

Ordet "feinsag" finnes ikke på google engang, hva er det? Dere mener ikke bajonettsag?

<{POST_SNAPBACK}>

Se mitt svar ovenfor....

Link to post
Share on other sites

Sist jeg var på byggmakker hadde de der, de har også (sett i reklame) denne på montèr og bygger`n, sjekk dette i deres nabolag....

 

Når dere kjøper, få også med katalogen for knivutvalget. Der vil dere se at der finnes spesielle natekniver. Jeg fjernet for 2 år siden alle nater på en 32 foter på dollbord, fremre og aktre dekk samt cabintak på ca 2 timer, uten noen form for sår på teaken.

 

Der er også et bredt utvalg av type kniver, mtp bredde i tillegg til pusseplater etc.....

 

Desverre er tilbehør om enn så lenge høyt priset, men antar dette vil falle i pris, da jeg ser at "annenhver" båteier etterhvert anskaffer denne....

Link to post
Share on other sites

Har man først prøvet en slik Fein er det vanskelig å klare seg uten. En kopi selges nå hos Europris for kr.200,- og ser ut til å funke OK. Medfølgende sagblad var ubrukbart, men orginalt Fein tilbehør passer rett på. Et Fein blad koster dog mer enn Europris-maskina.

Link to post
Share on other sites

Har ikke sett den i Holmestrand heller!

Hvis noen føler seg kallet til og handle en slik billig for meg så blir jeg glad :smiley:

Betaler selvfølgelig frakt og litt til hvis det trengs :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

Hei Bastard,

 

Jeg kjøper gjerne en til deg hos Europris Fr.stad - og kan eventuelt ta den med til Hortenstreffet om du

han vente så lenge.

 

mvh

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Eller jeg kan skaffe en til deg fra Tønsberg, Bastard3000. Har en kollega som bor i Holmestrand som sikkert fikser frakt til Esso eller noe. Ring meg på 92033516 imorgen (idag) hvis du vil.. Jeg sitter i møte hele dagen og tar ikke tlf, men legg igjen beskjed på svarern så ordner vi det. eller send sms :-)

Skarpnes9100

Redigert av Skarpnes9100 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...