Jump to content

Jeg fant, jeg fant! Trenger du det?


Batdilla

Recommended Posts

Fant ikke tråden hvor denne batteri indikatoren var, så da legger jeg den her i stedet

Indikator og masse annet snacks

 

"diodevoltmeter" 269 dkr

<{POST_SNAPBACK}>

 

Da tror jeg denne fra Biltema kanskje er like bra - til kr 65,-

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82730

 

Kjøpte to stykker i går og fikk en tekniker på jobben til å bygge den ene om til 24 volt,

da jeg har egen 24v bank til ankervinsjer og baugpropell med separat 24v dymano.

Ombyggingen var en bagatell (Zenerdiode med rett verdi på rett plass!) Selv om "diodevoltmetrene" ikke er monterte enda tror jeg dette blir bra som indikasjon på batteri- og ladetilstand.

 

Strømtrekk er ca. 40 - 50 mA har jeg målt, så det bør være til å leve med.

 

 

mvh

 

FredT

Redigert av FredT (see edit history)

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Europris i Tønsberg har feinsag til 199,99.  Prisen på den hos vanlig Maxbo/Byggmakker m.m er 3.700,-  Det eneste som er dårlig på saga hos Europris (som jeg har sett etter littegranne bruk) er sagbladet, så kjøp nytt blad hos Maxbo/Byggmakker e.l til 225,- og du har en fin fein-sag.

Skarpnes9100

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg fikk en sånn, kjøpt på Europris på Straume, Bergen. Jeg tror ikke at den gikk i 5 sek. :headbang::headbang:

Gjett hvem der stiller på Europris, med en gang de åpner i morgen :discuss::boxing:

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Hva med:

"Forget-me-not panties™ have built-in GPS and unique sensor technology giving you the forget-me-not advantage. " :cool::lol:

Du får den her

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg ville i alle tilfelle sjekket mer om skrogformen før jeg satset på så stort prosjekt. Jeg vet ikke om bildet er riktig, men profilen ser suspekt ut, etter min mening. Denne båten må da vel "halvplane" med nesa i været.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Ukens Lidl for båtfolk:

 

Osram campinglykt - samme som hos Clas for 298 - her 129.-

 

PortaPotti 345 (virker som om det er originalen - oppgitte målene stemmer på millimetern med Maritim sine), 329,- istedenfor Maritim sine 1021,-

 

f.o.m torsdag 2.6.

Link to post
Share on other sites

Sikret meg nettopp 700 stk (!) rustfrie skruer på Ebay til £9.99 :cool:. Ikke mange skruene jeg hadde fått hos den lokale jernvareforhandlere til samme prisen. Et søk hos på 'stainless' på Ebay i kategorien Home > All Categories > Automotive > Other Vehicle Parts & Accs > Boats & Watercraft viser at det er flere rustfrie skruer og få kjøpt til lignende priser. Tipset er herved overbragt!

Link to post
Share on other sites

Sikret meg nettopp 700 stk (!) rustfrie skruer på Ebay.co.uk til £9.99 :cool:. Ikke mange skruene jeg hadde fått hos den lokale jernvareforhandlere til samme prisen. Et søk hos Ebay på stainless viser at det er flere rustfrie skruer og få kjøpt til lignende priser. Tipset er herved overbragt!

<{POST_SNAPBACK}>

Billig det men hva med frakten da? dette blir jo tungt.

Men det spares vel inn på at selve skruene var rimelige

Link to post
Share on other sites

Dette da være noe for bastard? Åsså så billi'a, gitt...........

 

16m skøyte, bobåt/ikke kystskipper krav, gis bort

 

Bilde

 

Adressen er: Hotell Borge - 3132 Husøysund (Vestfold?)

 

Sett deg på mopp'en, bastard!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...