svaberget Svart 18.September.2003 Link til dette innlegget Svart 18.September.2003 for noen år siden kom en stor båt (veldig stor til den tiden å være) inn til byen... "Over Ævne" neste år kom samme familie i en enda større båt: "Over Ævne II" hehe......... Jeg hadde en lite pen plast snekke en gang og i trebåtbyen måtte jo den da hete "Tupper" Forresten så skal vel egentlig alle båter ha hunnkjønn-navn eller ??? Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 18.September.2003 Link til dette innlegget Svart 18.September.2003 for noen år siden kom en stor båt (veldig stor til den tiden å være) inn til byen... "Over Ævne" neste år kom samme familie i en enda større båt: "Over Ævne II" I Trondheim var det på slutten av 70-tallet er band som het Over Ævne Det var ikke Trønder-Rock de spilte Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Marø Svart 18.September.2003 Link til dette innlegget Svart 18.September.2003 En gammel kamerat har en båt som heter Balder og jolla heter selvfølgelig Rabalder. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 20.September.2003 Link til dette innlegget Svart 20.September.2003 Jeg gikk nattevakt i båtforeninga i natt. På rundene passerte jeg en gammel trebåt som het, ja nettopp - Dilla . Jeg måtte bare si det. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Ingar Svart 20.September.2003 Link til dette innlegget Svart 20.September.2003 I alle dager, trodde han hadde nok båter nå.... Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 20.September.2003 Link til dette innlegget Svart 20.September.2003 Del 2 har ingen vært inne på endaFortsatt like mystisk. Del 2????. Mener du del to av ditt første innlegg, altså der du skriver at båtens navn, INITIUM (begynnelsen), kommer av den tilstand skuta har påført din kone :lol: Vi kan vel ikke gi oss før vi har fått hele forklaringen Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 20.September.2003 Link til dette innlegget Svart 20.September.2003 Erindrer et båtnavn som kom opp på gamle rec.boats newsgruppa for mer enn 10 år siden. En amerikaner hadde døpt båten sin FUJIMO. De fleste trodde det var et Japansk inspirert navn. Det viste seg at kona hadde gitt ham valget mellom henne og båten. Båten het derfor " F..k U Jane, I'm Moving Out" Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Batdilla Svart 21.September.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2003 Jeg gikk nattevakt i båtforeninga i natt. På rundene passerte jeg en gammel trebåt som het, ja nettopp - Dilla .Tøøft! Du har ikke mulighet til å ta et lite bilde av båten og legge ut? Hadde vært artig å se. Egentlig burde jeg vel forsøkt å ta ut copyright på navnet "Dilla" når det brukes i båtsammenheng - siste års tilstand tatt i betrakning... Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 25.September.2003 Link til dette innlegget Svart 25.September.2003 Jeg vet ikke om denne er sann, men: Båten hette: M/Y "BANKEN SIN", mens slepejolla hette "MIN". "GJELDFRI" og "BETALT" skal vistnok også være sett som navn på båter Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 25.September.2003 Link til dette innlegget Svart 25.September.2003 Det mest overlegne navnet må være Kontanten og at det stemmer. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.September.2003 Link til dette innlegget Svart 25.September.2003 Hei. Angående hvem som eier båten, i Son ligger det en båt som heter: "Farminsin" Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lijanka Svart 25.September.2003 Link til dette innlegget Svart 25.September.2003 Fortsatt like mystisk. Del 2????. Mener du del to av ditt første innlegg, altså der du skriver at båtens navn, INITIUM (begynnelsen), kommer av den tilstand skuta har påført din kone :smiley: Vi kan vel ikke gi oss før vi har fått hele forklaringen Jada: Kanskje Suzuki og kona har hatt det koselig om bord i båten (Begynnelsen på et nytt liv?) Er dette forklaringen Suzuki? Men da er det vel ev. "motoren" som har påført tilstanden og ikke skuta ?! Sitér dette innlegget Link to post
Lijanka Svart 25.September.2003 Link til dette innlegget Svart 25.September.2003 GRATULERER!! Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 25.September.2003 Link til dette innlegget Svart 25.September.2003 Så koselig. Hjerteligste gratulasjoner i fra meg og Suzuki. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 25.September.2003 Link til dette innlegget Svart 25.September.2003 Grattis Suzuki !!! Nu kan du ju lägga ned prosjektet med snabbrevet, nu har du ju snart en gast som kan gå opp på deck o reva på gammal hederligt vis !!! Annars är snabbrev/singelreef bra beskrivet i senaste numret av 'Praktiskt Båtägande' som kom i förra veckan! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Suzuki Svart 25.September.2003 Link til dette innlegget Svart 25.September.2003 så det Gunga ! Har finni masse linker om temaet, mangler bare bruker erfaringene. Det savner jeg faktisk i PB også. Masse bra tips, men få erfaringer ( artiklene om utbedring av ruttent kjernemateriale var knallbra ) Alt i alt er PB det beste bladet jeg får. Reklamemengden er moderat også, noe som IKKE kan sies om det engelske Pracktical Boat Owner Men snabbrev blir det, frågan er: hur ?? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 25.September.2003 Link til dette innlegget Svart 25.September.2003 Ja jag er oxo veldi nöjd med PB 'so far', dom har ju bare kommit med en 5-6 nummer än så länge, men fortsätter dom, som dom börjat er det förmodligen en av de beste nordiske båttidningarna! många bra artiklar o förhållandevis lite reklam, til skillnad från Båtnytt, Vi båtägare där man ibland får lete efter artiklarna mellan all reklam! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Helge Svart 25.September.2003 Link til dette innlegget Svart 25.September.2003 Så en artig variant i Nord-Trøndelag. En eier av en Uttern skjærgårdsjeep hadde med bare å sette EN bokstav på hver side av båten sin døpt båten: MUttern Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Suzuki Svart 25.September.2003 Link til dette innlegget Svart 25.September.2003 Ja jag er oxo veldi nöjd med PB 'so far', dom har ju bare kommit med en 5-6 nummer än så länge, men fortsätter dom, som dom börjat er det förmodligen en av de beste nordiske båttidningarna! många bra artiklar o förhållandevis lite reklam, til skillnad från Båtnytt, Vi båtägare där man ibland får lete efter artiklarna mellan all reklam! Ikke sant. Og KJØPE reklame gidder jeg ikke, den bør i det minste være gratis. PBO oversvømmes av reklame, kjøper det av og til for tilgang til adresseregistre til web-sjapper, sammenligne priser etc. Men norske SEILAS gidder jeg neppe å ha mer. Maken til "høy sigarføring" skal en leite lenge etter. Får holde med SEILMAGASINET og før nevnte PB Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Pjolter Svart 25.September.2003 Link til dette innlegget Svart 25.September.2003 Grattis også fra meg Suzuki Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
KOB Svart 11.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2003 Tøøft! Du har ikke mulighet til å ta et lite bilde av båten og legge ut? Hadde vært artig å se. Egentlig burde jeg vel forsøkt å ta ut copyright på navnet "Dilla" når det brukes i båtsammenheng - siste års tilstand tatt i betrakning... Hei, Batdilla. omsider fikk jeg da tatt noen bilder. Send meg en IM hvis du vil ha dem i full størrelse. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
HaJ Svart 11.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2003 Pussigste båtnavnet jeg har sett må være "Armod" ! Vi har ikke fått satt navn på båten ennå, men jentungen mente at vi kunne sette sammen de to første bokstavene fra navnene til oss i familien. Resultatet ble ROTEHAVE.. Tror ikke vi går for den varianten! Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
Batdilla Svart 12.Oktober.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2003 Hei, Batdilla. omsider fikk jeg da tatt noen bilder.He, he.... - Jeg ler meg skakk! Takk skal du ha - disse skal få æresplass i båtboden min når den er klar om en måneds tid. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 13.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2003 En i familien har en båt som heter "BAREKJEFTÅFÅ" Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 14.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2003 Har sett noen rare båtnavn oppigjennom, men noen merker man seg spesielt: "HUDERRE BANKDAMA" og noen sjølsøkker som "GJELDFRI" OG " HERPES 5". Pluss et fint eksemplar av en pinnebåt med navnet "STUDIELÅNET" og medfølgende jolle "STIPENDIET". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.