Enzo Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Prøver å overtale kona til at vi kan døpe båten Frank , så kan vi kalle jolla for Zappa men det faller ikke i god jord Sitér dette innlegget Link to post
Mckongen Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Hadde en onkel som ville bytte yrke til fisker (Lofotfiske). Han bestilte ferdig skrog, og skulle bygge resten selv. Men under bygging fikk han hjerteproblemer og byggingen ble lagt på is. Etter mange år klarte han å få den ferdig like før han døde 69 år gammel. Under bygging fikk derfor båten navnet: HÅPET Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 2`nd wife. het en båt jeg hadde for en stund siden Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Otto R Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 Min båt som tidligere var eid av en franskmann heter "ITZARO". Er det noen språkkyndige som vet hva det betyr ? Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 I Trøndelag sier vi "belli" om noe som er billig. Bredt var derfor mitt glis da jeg så en noget tilårskommen daycruiser pålydende navnet "Celina Belli"... Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Servicemannen Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 Så den på Salomon Island i Maryland. Mange vakre båter der med fine navn. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Ulv I Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 Det virker som om du roper mye på VHF'en ... kan du ikke bare oppkalle båten etter deg selv, da??? "Ulv" ... Etter en god tids tenking, så er heller valget mot "Ulv I" og så skal vi kjøpe oss en rød jolle, den skal hete Rødhette.. Så har vi rødhette og ulven.. Det stod mellom Ulv I og Flytene rente.. og det ser ut til at det blir Ulv I gitt.. Men, mens jeg satt i bilen å spiste lunch på fredag, så jeg en båt med et navn jeg stusset litt på.. "M/S BSEA", jeg lurte på hva det stod for, så jeg kunne ikke dy meg.. jeg måtte spørre han som holdt på med båten.. Jo, det står for "Bedre Sent Enn Aldri" :-) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Vierskjær Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 I en av de første sidene i denne tråden sto det skrevet om en tilårskommen seilbåt i plast som hadde navnet Polly-Esther som var observert i Oslofjorden. Båten lå i mange år i Ekenessundet. På andre siden av sundet lå også en geitostbrun seilbåt med det passende navnet G35 Sitér dette innlegget Link to post
Robert_89 Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 båt i elva hvor jeg bor heter `` DRUNKEN DUCK`` kan vel gjette hva som skjedde om bord en slags snekke på 25 fot Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Var på vei til Ski med bil og kjørte RV120 forbi Våler / Østfold. I et veikryss så jeg plutselig ei gammel skøyte inne på en tomt, omgitt av gran- og furu-trær. Det var selve båten, men allermest navnet på båten, som var noe spesiellt. Jeg måtte bare stoppe og ta et raskt bilde. Originalt navn, ja....... :o) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Sjøtunga Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Min båt som tidligere var eid av en franskmann heter "ITZARO". Er det noen språkkyndige som vet hva det betyr ? Izaro (Itzaro) er ei lita øy i Baskerland Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
M/S Malene Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Hørte for noen år siden en av operatørene på Farsund Radio få latterkrampe da hun forsøkte å kalle opp en båt med navnet "Ojsan"el"Oisan" Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 (redigert) men nevner ett navn "Noos Arf" - som er baklengs for "Fra Soon". ->"Arwen" John Ronald Reuel Tolkien.En av karakterene i "Ringenes Herre". Denne hørte jeg nettopp i min fantasifulle hode-radio : Ojsan : "Hurra, Hurra, vi synker!" Hurra : "Ojsan, ojsan, jeg hører deg ?" Ojsan : "Hurra, Er du i nærheten for bistand ?" Hurra : "Er til kai, men Noos Arf" er ikke så langt unna." Ojsan : "Noas Ark ?!!? Vi synker, ikke tøys med oss!" Hurra : "Snakket akkurat med "Flytende Rente" og de har fått greie på at "Arwen" allerede er på vei!" Ojsan : "Arven får vente! Vi har akkurat fått bistand av "Holder Kanskje". Vel, vel. Back to work. Redigert 12.Juni.2009 av Fusebox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
taske Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Vi har sittet her i kveld å kommet opp med noen navn til nye båten vår.. Vi har vurdert: "Flytende rente"... men problemet er når vi kaller opp Tjøme å melder om at Renta synker.. Vil de hjelpe oss da eller juble? ;) Jolla bør vel hete "Fast Rente" eller "Rentefri", "Avdraget".. "Hurra".. blir litt feil hvis en må kalle opp tjøme med meldingen: "Hurra, Hurra, Hurra, båten tar inn vann.." osv.. Både samboern og jeg fikk årets latterkrampe nå av disse to forslagene. :lol: Selv vurderer vi å kalle båten vår for n00b, siden det er den første båten vår og vi er litt nerder begge to. Sitér dette innlegget Go ahead, make my kernel! Besøk båtsiden min på http://baat.taske.no/ Link to post
mor Amica Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Kom i prat med en hyggelig kar under landsstevnet i Forbundet Kysten på Vega tidliger i sommer, han kunne fortelle at skøyta hans var oppkalt etter kjærringa. Båten het "Tyrann". Hele familien hadde forøvrig gensere, der det stod TYRANN på brystet, fruen også, så det virket ikke som hun hadde noe i mot navnet. Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Må vel slenge meg på her og fortelle at "nybåten" (prosjektet) hadde fått navn av naboene til forrige eier.. De kalte den Vannskrekk Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Frank M Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 hadde en skorgenes 24 som hetet m/s Rævgløtt.. Sitér dette innlegget du vet hva du har men vet aldri hva du får Link to post
Gismo Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Noen venner av oss har kalt båten sin "ZOBRIL" Passer godt når en legger ut på fredags ettermiddagen Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 ->"Arwen"Denne hørte jeg nettopp i min fantasifulle hode-radio : Ojsan : "Hurra, Hurra, vi synker!" Hurra : "Ojsan, ojsan, jeg hører deg ?" Ojsan : "Hurra, Er du i nærheten for bistand ?" Hurra : "Er til kai, men Noos Arf" er ikke så langt unna." Ojsan : "Noas Ark ?!!? Vi synker, ikke tøys med oss!" Hurra : "Snakket akkurat med "Flytende Rente" og de har fått greie på at "Arwen" allerede er på vei!" Ojsan : "Arven får vente! Vi har akkurat fått bistand av "Holder Kanskje".. Hmm... om jeg skulle kalle opp min forrige båt med den jeg har nå, ville oppkallingen på VHF blitt: "Neida, naida, dette er svADA på kanal 16" *fnis*.... God helg RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Fanafjord Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Ja ja, så lenge en ikke kaller båten sin for "MegDeg": "Tjøme Radio, dette er MegDeg, MegDeg, MegDeg...." Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Christensen Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Min mor fortalte da jeg var liten (Ja tro det eller ei så har jeg også vært liten) at de hadde ei flott snekke som hadde navnet "Bolla", da mine foreldre kjøpte stor tresnekke på 80 tallet så ble den naturligvis døpt "Bolla II". I fjor kjøpte jeg og kona også tresnekke, brei og fin er`a, (Kona eller snekka?) hehe, jeg ymtet frempå med tradisjoner og denslags, men ble fort nedstemt gitt, "Vi skal fa*n ikke komme inn og fortøye og alle rundt oss står og hvisker: se han har kalt opp båten etter kjærringa si! Når vi kjøpte båten var det fine freste skilt på sidene med teksten "Regina" De står der fortsatt gitt!! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
NinaB Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 Ligger en båt nede i havnen her som heter "bruun stressless"...regner med at det er familien Bruun..he he. Ellers har jeg sett en båt som het "Pilsen"..den så jeg for det meste i havn, og det satt alltid noen karer og drakk...ja, pils. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 Flott seilbåt i Moss for noen år siden(muligens ennå) Den hadde ikke jeg råd til, og bar navnet "Skatten Min"....... Sitér dette innlegget Link to post
KjetilSt Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 CostaNoc - båten til han som betalte litt mer enn han kanskje hadde råd til? Valodia - et "vrak" som alle lo av. Fremsto som et smykke etter oppussing Fant & Rakafant - trebåt med jolle etter Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 En bekjent kalte Skarpnesen sin for GUDNI. Kanskje ikke det verste, men han skrev det slik: Gud9. Og da ble det liksom litt verre... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.