Jump to content

Mest passende/originale/verste båtnavnet...


Batdilla

Recommended Posts

Nå har det seg slik at jeg også har en niese med navnet Kristine, hun syntes jo dette var kjempe krytt med hennes navn på båten. Var verre da nevøen min sa til meg under fire øyne med trist blikk "Onkel... hvorfor kunne ikke heller båten hete Sander" ...måtte jo flire litt :)

 

Vi får jo bare håpe på at alt med henne går fint, 70 % av dem som får ms idag lever jo forholdsvis normale liv sies det.

Redigert av PIPaulsen (see edit history)

Med vennlig hilsen

PIP

Link to post
Share on other sites

:yesnod: Det klinger fint det jo

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Har en kamerat som har grei navne setting :

 

Tove I = oppvaskmaskin

Tove II = støvsugeren

Tove III=vaskemaskin

Tove IV=tørketrommelen

Tove V= båten

 

Hva kona heter forbigåes i høvelig stillhet....

 

Heter du Damm til etternavn, flytter til Sverige og gifter deg der. Vel, da kan du jo tenke deg hvilket tilnavn fruen får :eek:

 

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Hvis det er noen som har eller skal ha en båt med navn STINA så har jeg et enkelt mahogny skilt liggende

 

skilt.JPG

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Artig gammel tråd som kan videreføres - her er mine bidrag m/litt forklaring:

 

En amerikansk langturseiler jeg leste om hadde kalt opp båten i grei langturs-tankegang. Den het "Maybe Tuesday".

Jolla het "Maybe Not".

 

Et annet ungt amerikansk par vi møtte hadde kalt båten "Dessert first" - de var ferdige med studiene, og var på en Honeymoon-tur før alvoret startet...

 

En spansktalende kompis har en båt som heter "Manera" - som betyr noe sånt som way of life, i mangel av et norsk uttrykk. En annen sak er at mange mener den burde værdt døpt "Manjana"

 

Den som jeg synes tar prisen (og som faktisk vant enslags navnekonkurranse i Englad) er "Never again II". Den er litt underfundig...!

Link to post
Share on other sites

...her strømmer minnene på:

 

En guttegjeng fra Larvik på langtur hadde meget fantasifullt kalt båten "Larvik".

 

Et spansk par vi traff livnærte seg som musikere, med gitar, sang og flamenco. Båten het "Rock&Blues".

 

Min samboer heter Kari, og min gamle far mener at en evt. neste båt bør hete "Kari Bien"... Ikke dumt!

Link to post
Share on other sites

En nydelig perle av en skøyte vi traff på for noen år siden

bar det vidløftige navnet "FRI" med store messingbokstaver

som gikk over hele fronten på styrhuset.

 

Bak hang en liten flisete tass (les; slepejolle),

som bar preg av å ha vært utsatt for ufrivillig jobb som fender mer enn en gang ....

og hvor det var malt med klattete barnebokstaver i baugen " ..og Frank".

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har forresten et par godbiter til: Jeg ønsker å berømme båtnavnet til en på forumet. Hvis ikke jeg husker helt feil, heter han båter "Gjeld-frid". :smiley: En dag på sjøen ble jeg møtt av en mildt sagt underlig farkost. Jeg kunne ikke unngå å følge båten med blikket mens den passerte meg. Jeg var tydeligvis ikke den eneste som hadde gjort dette, for da akterspeilet kom til synet ble også båten navn avdekket: "Valodea". Del opp dette navnet, så blir det riktig så festlig! :lol:

Link to post
Share on other sites

Har forresten et par godbiter til: Jeg ønsker å berømme båtnavnet til en på forumet. Hvis ikke jeg husker helt feil, heter han båter "Gjeld-frid". :smiley:

 

:blush::blush: Takk for det Gjeld-frid II er navnet, jolla heter betalt men har ikke fått navnet påmalt :cool:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Jeg gikk nattevakt i båtforeninga i natt. På rundene passerte jeg en gammel trebåt som het, ja nettopp -  Dilla .

 

Jeg måtte bare si det.  :wink:

 

 

ser man det... fler som har det navnet ser jeg...... Naboen har en båt som heter UTGIFTEN.......

den som venter forgjeves, venter ALDRI på noe godt......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...