Jump to content

Bytte spanter i 16 fots strandebarm


Sinten

Recommended Posts

Joda den har akterspegl.

Det står noko om slik "vrikking" i "Veien til båtførerprøven" men det har eg aldri fått til før. Det ender som oftast med at båten vrir seg frå side til side utan at den rører seg noko særleg framover.

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Bevis på at eg faktisk har gjort noko :cool:

 

Olja deler:

bilde08.jpg

 

bilde005.jpg

 

bilde07.jpg

 

 

Her heldt eg på å lage "sittebenk". (har det eit finare og meir båtrelatert namn hadde eg sett pris på om nokon informerte meg om det :wink: ) Dette var ikkje orginalt i denne båten, men den andre strandebarmaren har dette, så eg går uti frå at det går greit. Dette resulterer jo også i eit ekstra spant som bør stive båten av endå meir...

bilde000.jpg

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Nja skeptisk, ville ikkje kalt det berre tofte i såfall. Ei tofte er jo enkelt og greit ei kraftig "fjøl" på tvers av båten som du sit på (er i allfall det eg forbind med tofte), medan dette vert jo reine "møbelet" i forhald. Eit meir "beskrivande" namn på det måtte jo blitt noko slikt som aktertofte...

 

Så viss det ikkje har eit namn allereie så gjer me det namnet "aktertofte" :wink:

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Ahh... Nå er eg med. Eg trodde det var midtofta (fjøla) du snakket om :crazy:

 

Godt mulig det er mer riktig å si aktertofte. I optimistjoller kaller vi tofta i baugen som støtter masten for mastetofta, swå ordene er jo ganske enkle...

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Er ferdig med spanta, men eg har ikkje klinka dei fast endå. Eg har begynt å pusse ned skroget såvidt i dag, men det går forferdelig seint :cryin: . Får ikkje gjort så mykje med båten for tida på grunn av at me skal flytte eit over 100 år gamalt hus, og det medfører ny grunnmur og diverse forstøtningsmurar rundt den nye plasseringa til huset pluss ein del forarbeid på sjølve huset.

 

Redigert: Skreiv litt om...

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Joda, men eg har sett meg sjølv eit mål, å bli ferdig til den 28 juli, og det byrjar å nerme seg :crazy:

Har endå ikkje gjeve opp å bli ferdig til den 28. :eek:

I dag har det vore tre pussemaskiner i sving samtidig, og er no ferdig å pusse innsida på skroget. Satser på å anten klinke eller olje/smøre bv i morgo.

 

Så eit par spørsmål: Eg har tenkt å smøre bv under tiljene i båten. Er det då nødvendigt å olje under tiljene først, eller kan eg droppe dette? Det same gjeldt på utsida, skal eg smøre olje - bv - bunnstoff eller bv - bunnstoff. Bør helst vite dette så snart som mogleg så eg veit om eg skal smøre bv eller owatrol i morgo.

 

Bilder kjem etter kvart...

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Hva står det på BV boksen da og hva sier de der du har kjøpt den

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Trur ikkje det står noko spesielt på bv-boksen. Det er snart eit år sidan eg kjøpte denne boksen, og kva dei sa der eg kjøpte den hugsar eg ikkje :sad:

 

bv = Black Varnish

Eg gidder ikkje å skrive heile namnet kvar gong, så derfor skriv eg kun "bv" :wink:

 

Fekk ei påminning om kor farlig dette stoffet er etter at eg las i tråden eg linka til over her. Får vel hugse hanskar i morgo :blush:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Greit, då dropper eg olje under tiljene. Las forresten at det var litt delte meiningar når det gjaldt bunnsmøring oppå bv. Her hos meg er det brakkvatn, går det greit med kun bv då, eller vil det likevel bli vaska vekk?

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Bør nok ha det for at den ikke skal vaskes vekk

 

Her er oppskriften på bunnsmøring oppå BV.

 

Her er oppskrift og litt info som jeg fikk av Presidenten i Nautica

 

 

I våre farvann (selv lengst inne i Rævafjorden -Sande Paper Mill) må du ha bunnstoff.

 

Ikke for å hindre pælemark/pælelus men for å hindre groing og slippe skraping.

 

I Glomma er det nok med Black Varnish, det er et kjempestoff som hindrer stor vanngjennomtrenging og hindrer råte. Det som er er at Black Varnishen blir litt slitt i yttre lag på grunn av "slitasje" og den blir litt matt.

 

Når den blir matt begynner det å gro hvit-rur eller "havstulipaner" som de sier nede i Sverige. De ser ut som tulipaner når de kommer ut under vann.

 

Det beste er 2 - 3 strøk Black Varnish (2 er nok) varm første strøket opp først. Men Per C, du må låne deg filtermaske som er egnet når du varmer stoffet på grunn av helseskadelige gasser som kommer under oppvarming. Dette er særdeles viktig om du ikke skal bli kontinuerlig rørete og i værste fall allergisk.

Du har litt tid på deg så etter andre strøk kan du vente til noen dager før sjøsetting før du eventuelt har på eventuelt primer og bunnstoff. Primer er ikke nødvendig om du ikke venter så lenge at Black Varnishen blir for hard og da biter ikke bunnstoffet godt.

 

Om du er for rask, trekker Black Varnish inn i bunnstoff og du må ha på flere lag for å dekke.

 

Dette blir goodies for Bastard, og det eneste du bør gjøre i fremtiden er å spyle Vaske lett/pusse og smøre bunnstoff på nytt. Du skal se at de første årene trenger du kun vask på høsten og et nytt lag bunnstoff på våren. Men Per Christian, da har du jo selvfølgelig avansert opp i Chadatan Nevlung e.l.!

 

 

 

Vel, slik at den blir passe flytende, blir den for varm damper den for mye og gasser samt at den blir meget tynn og vanskelig og påføre.

da er den for varm...

 

 

Varm den slik at den er passe å stryke på og at den trekker litt inn.

Den kan også rulles med bakomrull, men obs på at dette sliter ut rullene raskt. Kanskje 30 - 40 grader Prøv og se hva du liker best.

Da er den passe

 

 

2 andre strøk kan være akkurat så du for stryki den på, den skal bare lage et lag og ikke trekke inn som første strøk.

Jeg vil si omkring 18 - 21,5 grad

Redigert av M/S Bastard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fekk klinka ferdig i forgårs, i går smurte eg owatrol på innsida av skroget og i dag er utsida av skroget pussa og bunnen har fått første strøk med bv. No lurer eg på kor lenge eg skal vente før eg smør andre strøk med bv og kor lenge eg skal vente etter der igjen før eg smør bunnstoff? Er det snakk om timar dagar eller veker? Treng svar fort, den skal ut før helga uansett :wink:

 

Lagt til: I morgo vert det owatrol på utsida av skroget og muligens bv under tiljene...

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...