Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Oscarsborg i dag. Årets første tur. Frisk vind og lavt skydekke men lunt og behagelig inne i båten.

 

Kos deg på Borgen Flid! :flag_bp:

Jeg overnattet på min faste båtonsdag året gjennom som alltid denne uken også. Kjekt med skuta på sjøen året rundt.  :yesnod:

 

Fikk mail fra havnekroa for en stund siden. De antok at de åpnet sesongen til påske, eller muligens helgen før.

Alltid kjekt å være på Borgen.

 

.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Oscarsborg i dag. Årets første tur. Frisk vind og lavt skydekke men lunt og behagelig inne i båten.

 

Og jeg ser at du har fått besøk av Bonus som også har tatt turen til Borgen. Vi skulle gjerne vært der vi også, men det varer nok ikke lenge før vi får båten på vannet og er klar.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Blir årets første overnattingstur i helga, minst en måned på overtid i forhold til normal.

 

Drar normalt på guttretur til Geitungen for å se etter Ferdatorsken, men der er det meldt 17ms i kveld og 15ms på Søndag, så det er ikke akkurat pilke forhold, så det blir vel å legge seg i le bak en holme lenger inn istedet, må bare få det gjort nå, kona har mast i flere uker allerede på om ikke vi to skal på tur snart, men må få unna gutteturen først.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Og jeg ser at du har fått besøk av Bonus som også har tatt turen til Borgen. Vi skulle gjerne vært der vi også, men det varer nok ikke lenge før vi får båten på vannet og er klar.

Du har ikke gått glipp av så mye enda Lars. Været ble ikke helt som de meldte tidlig i uka. Nok vind i går, blåser litt i dag også. Ser ut som om det dreier litt mot Vest.

 

Skulle lagt ut noen bilder men men vi har bare iPad ombord. Nå har Ingar & co forandret på systemene slik at det ikke er så enkelt lenger. Kanskje noen har tips til løsning?

Link to post
Share on other sites

Kos deg på Borgen Flid! :flag_bp:

Jeg overnattet på min faste båtonsdag året gjennom som alltid denne uken også. Kjekt med skuta på sjøen året rundt.  :yesnod:

 

Fikk mail fra havnekroa for en stund siden. De antok at de åpnet sesongen til påske, eller muligens helgen før.

Alltid kjekt å være på Borgen.

 

.

Vi koser oss sammen med Bonus. Blåser litt men det kan vi ikke gjøre noe med. Havnekroa har satt ut bord på Terrassen. Det var litt bevegelse der inne i går men ikke åpent enda.

Link to post
Share on other sites

?.. Skulle lagt ut noen bilder men men vi har bare iPad ombord. Nå har Ingar & co forandret på systemene slik at det ikke er så enkelt lenger. Kanskje noen har tips til løsning?

Bruk mobilversjonen av BP når du legger ut bilder fra iPad'en, Flid. Da er det lett. Knapp for å veksle mellom fullversjon / mobilversjon nederst på siden. La akkurat ut noen bilder i denne tråden på denne måten

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Så er vi nesten klar for årets første helgetur, må bare få handlet litt mat og drikke først. Og hvor vi drar? Borgen!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Og så var vi på plass sammen med de overvintrede båtene. Vi fant en fin plass mellom de 4 seilbåtene på bryggen der vi pleier å ligge, så kommer dere imorgen Trond og Jan, er plassene der dere lå sist helg ledig.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...