REM Svart 27.April.2006 Link til dette innlegget Svart 27.April.2006 Vurderer Bolærne i helgen, men vil se ann værmeldingene for helgen imorgen. Forrige helg ble det meldt bra, midt i uka skulle det bli bare regn, men nå ser det vel ikke så værst ut kanskje? Synes som det kan bli et lite BP treff der nede med Astor, Nord-West, Bendik fra Sætre mfl. Drar antagelig sørover så raskt som mulig etter jobb imorgen. Fler som har tenkt seg til Bolærne? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Som Svart 27.April.2006 Link til dette innlegget Svart 27.April.2006 Det går nok et par uker til før den er klar for tur, litt for mange løse tråder for øyeblikket Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Kanon meldinger for helga. Det blir puss på lørdag, og tur på søndag/mandag. Målet er ukjent og spennende. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Rafting på Voss på lørdag, til Røyksundkanalen søndag-mandag hvis været blir bra. Det er lov å håpe!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
goggen Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Flyr til Flesland i ettermiddag for å overta nybåten... Regner med å få hilse på noen av medlemmene på dette forum i kveld. I morgen tidlig (veldig tidlig...) starter turen sydover. Håper å komme til Kr. sand første dag..... Ferden videre er planlagt med overnatting i Stavern og så til hjemhavnen i Oslo på mandag... Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Festina Lente IV Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Blir nok liggende i båsen. Masse klargjøring, vasking og polering før skuta er klar til bruk. Håper på fint vær. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Sira Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Årsmøte i båtforeningen i kveld , dugnad i båtforeningen i morgen tidlig, Ned til båten på dagen i morgen med tur til Koster i morgen ettermiddag hvis været blir bra. Deilig og være på vannet igjen. God helg! Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
Faxen Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Tørrbåtsesongen har startet, ja. Skal få på plass nytt treverk på akterdekk. Så er det stoffing og polering. Endel gelcoat reparasjoner rundt navneskiltene på siden, samt sette opp nye skilt Alt utvendig treverk er fjernet for lakk og beiset to ganger, samt lakkert 5 strøk..må nesten bruke solbriller nå Våt kjøl er vel i slutten av neste uke ..tidligst. God tur på sjøen, ellers god båtpuss. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Slagskibet Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Båtpuss ! Sitér dette innlegget Link to post
Geir Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Sjøsetting om 2,5 timer. Forflytting til sommerhavn (Tjøme) i løpet av kvelden. Resten av helga er noe usikker enda, men må lakke ett par strøk på den nye dørken. God helg Geir Sitér dette innlegget Link to post
Happy Skvett Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Lørdag går turen fra Fister i Ryfylke til Lundsvågen for opptak og båtpuss. Med 5 knop så tar det tre timer. Det ser ut til å bli en kosetur . Været er lovende - kanskje litt kaldt. Ellers er man er jo alltid litt spent med hensyn til til hvordan båt og motor oppfører seg, utstyret er ikke akkurat siste modell. Sitér dette innlegget mvh john øivind Link to post
M/S Bastard Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Hva skjedde med ombyggingen av pentryet ditt da Thor? Eller tar du det til vinteren igjen. Pusser båt sjøl i helga, har ikke noe valg egentlig. Nå driver jeg og propper igjen spikerhull håper jeg har nok propper, kjøpte bare 100 stk Sitér dette innlegget Link to post
Audifil Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 I helgen blir det båtpuss i uthavn igjen.. Strømaggregat og polishmaskin er en super kombi:-) Har en grei uthavn med kai, lå der forrige helg så denne helgen skal resten av overbygget rubbes og poleres. Skroget blir tatt på slipp neste helg tenker jeg.. Sitér dette innlegget Øystein Wilthil, 48212848 Nåværende båt: 00 Flem 340 X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC Link to post
Tine IV Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Kommer hjem fra en tur fra nabobyen nå , var litt kaldt inatt da jeg fremdeles holder på med varmeren . Fikk meg en fin plass inatt med strøm så det gikk jo det (litt liten EL-varmovn), men var værre hjemmover . Det blåser litt for mye , så jeg fikk huska meg godt . Ville blitt der og tatt det med ro isteden , men måtte hjem pga EU kontroll på bilen . Hva som hender i langhelgen er ikke godt å si enda , foreløpig er det ikke mye bra båtvær her , vis du ikke liker mye vind da . Kansje blir det Kommersøya i helgen . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Seastar Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 (redigert) Hei! Det er meldt brukbart vær for helgen. Starter med fototur sammen med en fotogal gjeng på ca 15 stk, som på lørdag treffes på et slektssted vi har ute på Atlanterhavsveien (Hustadvika). Etter foto-sessions ute på holmer og skjær, - så er det reker med tilbehør i vår gamle handelsbrygge, der loftet er innredet for slike "sjøslag"......., gleder oss! Søndag og mandag blir det båttur til Finnøya og/eller om vi stopper på Bjørnsund, alt etter hvordan ting legger seg til rette med vær og vind og de andres planer. Naturen og sjølivets gleder kaller......, ha en fin helg og god tur til alle andre med båten på sjøen. NB! Det går jo fint an å kose seg med båtpussen også, - uansett, - ha en God Helg alle sammen! Redigert 28.April.2006 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Hei Barnebarndåp på søndag, den første Det var den helgen. Ingen har respekt for de eldre lenger og legger slikt til en oval båthelg. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Siste helgen på land. Litt finpussing, montering av drev etc. Torsdag er det sjøsetting. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Sjøsatte i går! Nå blir det full innvendig vask i morgen. deretter blir det tur, om været og tiden tillater det. Blir kanskje en liten tur til Horten eller noe sånt. Hvor vi eventuelt havner etterhvert får vi se på. Det frister litt med Bolærne også. OBS OBS: Jeg har alltid med kamera på tur, og knipser bilder i gjestehavnene. Og noen av disse bildene kan komme til å bli lagt ut her! Hvem som eventuelt blir med på bildene og ikke, har jeg ikke kontroll på, og bryr meg ikke om det heller. Bare så alle herved er advart. Sitér dette innlegget Link to post
starpowr Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 jakt og friluftsmesse m/ mye og variert program i skånevik i helgen. Skal på fotballcup lørdag,men tenker vi tar turen på søndag.... Noen flere..? starpowr Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Slik værmeldingene ser ut nå så ligger det an til årets føste overnatting i båten nå i helgen! Har fått på plass sommergardinene, vasket og ryddet etter montering av septiktank så nå er vi helt klar! Håper det ikke blir for kaldt på nettene da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Skipper Worse Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Hvor tli reiser du da, index? Vi finner muligens veien til Røyksundkanalen. I alle fall om QB får viljen sin gjennom. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
jorhei Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Blir en helg i båten med leggging av nytt dekk samt skrape vekk gammelt bunnstoff, og heldigvis er det 3 hele dager, så da får vi kanskje se litt framskritt også.... Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
index Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Tror vel helst at det blir sørøstover denne gang. Finne en passende holme innenfor et par timers gange hjemmefra. Ser ut til at det bare blir en overnatting (muligens to), og da er Røyksundkanalen litt langt vekke i vårt bedagelige snekketempo. Men det er jo en flott plass da! Lå der en natt i fjor sommer, og kommer garantert tilbake! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Intruder Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Uæhhh... Skal ha konfirmasjon neste helg så det er dårlig med båtbruk... Pusser opp på harde livet i heimen... male skru garderobe osv... Men får trøste meg med at det er gode aksjer for fremtidige båtturer!!! c,") Intruder Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Skal vaske og polere båt på søndag og mandag. Konfirmasjon neste helg. Har lagt den til en øy så jeg får brukt båten Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.