Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Hva med å legge seg på Fyllinga. De har en nydelig gjestehavn bare noen meter fra Ørn-banen.

Prøver denne muligheten og.

Har alt fått tipset av Tine ll (takk).

Men Hva er skjedd med båten din Astor?

Har ikke vært innom her på lenge pga jobb-bytte.

mvh

Link to post
Share on other sites

Med båten på sjøen først i dag så blir det kun tur i nærområdet, må teste litt før de lange etappene skal gås.... med andre Langesundsfjorden.... Planlegger en tur til andedammen i ettermiddag hvor vi mest sannsylig overnatter.. i morgen blir det rett over fjorden og til Langesund.... hvor natten skal tilbringes... fruen skal gå natteravn i Langesund i morgen natt...

 

Dette er den foreløpige planen og det er rom for endringer..... kan jo være vi havner på Jomfruland også..

 

Det er jo meldt knallvær denne helgen, så det kan jo bli rett så treveligt..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

I helga blir det sesongdebut på innsjøen Västre Silen i svenske Dalsland, sammen med en kameratbåt av tilsvarende kaliber. Etter hektiske jobbedager ser vi frem til å nyte god mat og drikke på et glovarmt svaberg i fredelige naturområder!

 

Ha ei flott sommerhelg, alle sammen! :sailing:

Link to post
Share on other sites

Same procedure as last week - båten er ikke ferdig ennå.

 

Så jeg får slepe meg med tunge skritt ut i det forrykende finværet og heller leske gullstrupen :cheers::cool:

 

fruen skal gå natteravn i Langesund i morgen natt...

Og du da? Du er vel sjentlemann og går sammen med henne, vel?

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Her i gården blir det en rask tur ut på en eller annen ø; frem til morgendagen opprinner -- da skal Worse og QB i 40-års dag. Så da blir det neppe noen dagstur på søndag ... Synd, når først været er prima slik det er denne helgen ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Astor ligger vel fortøyd på Sætre etter en strålende tur oppover fredag. "rem" og undertegnede hadde en problemfri tur hjem. Da vi ankom Strømstad lå Astor fortsatt på land. Siste finish ble utført av fagarbeidere før krana satta Astor i sitt rette element. :flag_sw:

Takk for strålende selskap hjemover, rem.

 

Lørdag til søndag sammen med gode venner i San Polè og rem i Bjønnebukta, med vannkrig mellom båtene!! Godt å ha noe å le av etter en slik alvorlig episode. Dette var terapi på høyeste plan, Vivian!!

 

Torsdag setter vi kursen mot Eiken. Da er det årets Horten-treff. Vi gleder oss!! :flag:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Same procedure as last week - båten

Og du da? Du er vel sjentlemann og går sammen med henne, vel?

Nåja... noen skal passe fortet også... så jeg satt på flybridgen og bivånet det hele men noen bokser lisesnprosdusert fra vare fra en Københavnbryggeri.... 10m unna senekanten på Wrightergaarden i Langesund, hvor Bjørn Eidsvåg var innom...

 

Det var mye rart å se..... det skal være sikkert... ser jo at man ikke er noen ungdom mere... men moromt var det, men fikk ikke blund på øynene før ved 4 tiden... da roet det seg.... så jeg skal nok ikke ha flere overnattinger i Langesund denne sommeren..

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Takk for gode råd Tine ll og Astor.

Vi hadde en flott helg i Horten. Prøvde først i fyllinga, men etter å ha ligget i 15 min. å ventet pga en seilbåt som lå mellom bryggene å land å sperret åpningen, gikk vi til gjestehavna.

Der var det god plass.

Men akk å ve så mye bråk fra peppes.........

Lørdagen spilte poden ørn kanalcup, og det var et kjempebra arangement.

Og så ble det en tur på karljohansvern med de derre konsert.

På søndagen gikk vi over til Moss og spiste frokost i båten ved Moss sitt svar på aker brygge.

Og det ble en fin tur fra moss i medvind, unga i gummibåten, kona nesten "naken" på dekk, og jeg koste meg på "bridgen" i badebukse mens jeg nøt solen og "utsikten".........

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

denne helgen blir det Horten :yesnod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Her i gården blirdet vel Sunnhordland, "som vanlig" med stor risiko for atvi havner på Husnes. Alternativt Skånevik eller Sæbøvik. Man får se.

 

Edit: Husnes ble valgt til landets beste gjestehavn for andre år på rad ... så da blir det vel dit vi reiser.

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Har vel sagt det andre plasser her på BP , men jeg skal vel prøve meg på makrellfestival i Horten . Har det meste klart for ei knall helg , nå er det bare været og noe småtteri som kan stoppe morroa for morro pleier det å være på makrellfestivalen , live musikk og musikk i en båt her å der :wink:

Og kansje det blir en aldrig så liten :drink: også , men det blir liten trur jeg ..........

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hvis alt går som planlagt så blir det biltur til Arendal / Tromøya, tidlig på lørdag. Skal se på en 23' plast "kandidat" som erstatning for "Morild". Avtalen er foreløbig "litt løst" og avhengig av at eieren får sjøsatt båten innen den tid. Båten har en ferskvannskjølt Sabb 2H og de rette skroglinjene for å bli en flott sjark - om 3 år (?) :rolleyes:

 

Det som er "spennende" er eiers beskrivelse av "en liten lekkasje" ved lyddemperen (vannkjølt eksosmanifold) i nærheten av eksosflensen. Vedkommendes manglende tekniske innsikt og dermed unøyaktig beskrivelse av omfanget gjør at det enten blir en gedigen bomtur (60% sjanse!), eller kan ende opp med at jeg får med meg en solid båt hjem, til en overkommelig pris........

 

Man skal leve litt spennede, vel.......?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Det som er "spennende" er eiers beskrivelse av "en liten lekkasje" ved lyddemperen (vannkjølt eksosmanifold) i nærheten av eksosflensen.

Høres kjent ut! Fikk med en slik lekkasje da jeg kjøpte min forrige båt (med 2H). Det viste seg å skyldes en rusten pakningsflate på eksosbendet, samt sprukket pakning. Eksosen stor ut fra denne under start, men forsvant når den fikk turtallet litt opp. Løsningen ble enkel: demonterte, banket vekk all løs rust på flensen, klinte på godt med eksosmontasjepasta og monterte igjen med ny pakning. Fungerte upåklagelig de fire årene jeg hadde båten i alle fall!

 

Det blir ellers ikke noen båttur på oss i helgen, bortsett fra muligens en liten fisketur. Det er Havnedager her i helgen, med gamle båter og diverse kystkultur. Mye flott å se, høre og lukte på! Det kan man jo ikke gå glipp av!!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

......Det viste seg å skyldes en rusten pakningsflate på eksosbendet, samt sprukket pakning

Jo, det er jo noe sånt jeg satser på - har aldri hørt om en Sabb lyddemper (ferskvann) med gjennomrust?

Er den virkelig gjennomrusten, så får jeg TAUE båten hjem (man har jo litt erfaring...... :wink: når det gjelder tauing fra Arendal til Fredrikstad.

 

Noen som stiller opp med taubåt? ta den i etapper, kanskje? En baatplassen.no-etappe-tur?

 

Har virkelig LYST på den båten, serru........ :yesnod:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Denne helga går turen nordover til Bømlo. Hver gang jeg er der blir jeg overveldet av den fantastiske skjærgården på dette stedet. Det ville værharde kombinert med de lune viker og kanaler i en ellers fantastisk natur gjør dette til et av mine favorittsteder langs norskekysen (som jeg ellers har sett altfor lite av enda).

 

Men turen går uten båt :eek:

 

Vi skal på besøk til noen venner som flyttet dit for noen år siden, og de har ikke anskaffet seg bår enda. Ikke så mye som en liten jolle. Hver gang vi er på besøk hos dem påpeker jeg det overraskende i at det er mulig å bo midt i den gedigne fruktsalaten uten å smake på så mye som en liten eplebit....

 

...og hver gang lærer jeg følgende:

 

1. Verden ser ikke horisonten med mine øyne (desverre :lol: )

 

2. Jeg er (foreløpig) en for dårlig selger, - noe som igjen fører til:

  • vi andre blir færre om å nyte skjærgårdens perler
  • Det er en fare for at båtmarkedet ikke vokser inn i himmelen (jf. en annen tråd som er meget aktiv for tiden)
Link to post
Share on other sites

Litt O.T. kanskje :cool:

Er i Palm Springs (US), sitter ved svimmingpool og det er 26 grader i skyggen kl. 0900....

Kommer til å bli mere enn 45 grader i løpet av dagen :cryin::cryin::cryin:

Gleder neg til hjemkost etter helga, med båttur i skikkelig trøndersk sommervær!

Dette er FOR varmt form meg!!!!

(I det minste trenger jeg ikke stillongs her :yesnod::yesnod: )

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Akkurat kommet hjem fra helgens tur.. Har holdt kurs med jobben på Oscarsborg siden onsdag. Flott sted, og så var det veldig fint å bare å hoppe i båten og tøffe hjem etter 2 kursdager og 2 "kursnetter".

Mange båter på fjorden, seilbåtene var i klart flertall, hva nå det skyldes. Det var forøvrig sgs vindstille.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...