Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Og Hulda tusler fra vinteropplag i Son til sommer i Strömstad. Og så går vi motsatt vei i november.

 

Men i morra har jeg tatt en fridag og skal sveise meg nytt waterstag, i 25 mm Duplex stål. Nå skal vi ikke ha mer tøying og slakt forstag. Hulda blir bedre og bedre for hver dag. Tabbe etter tabbe blir tålmodig rettet opp....

Link to post
Share on other sites

Astor ligger trygt og godt i Strmstad. På land! :headbang:

 

Drar en tur ned på lørdag for å ordne endel ting som gjør det lettere når den først ligger tørrskodd.

Hadde gjerne sett at pinsen kunne vært brukt på sjøen men slik gikk det altså ikke.

 

Derimot blir det hagearbeide med dertil siesta både søndag og mandag. Kanskje det blir overnatting på parkeringsplassen ombord i Astor, på Marieholm Marina. Vi får de.

 

Eller en biltur til båtvennene i San Polè en av kveldene. Mulighetene er jo mange når man først tenker seg litt om.

 

Til dere andre; God tur, og husk alle småskjærene rundt omkring. :wink:

 

Neste fredag blir det trolig hjemkjøring av Astor, dersom timeplanen holder for gutta på Skagerrak Marine. Jeg krysser fingre og tær på at det holder.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ps. Fredag er det den samme konserten i Horten.

Fyrverkerikonserten i Horten er 30 juni det . Madrugada på samme plassen (vollane) dagen før på torsdag 29/6

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Må vente til søndag før vi legger ut på sjøen ettersom jeg har en toastmasterjobb i et bryllup på lørdagen. Men så blir det nok testing av mitt nye båtførerbevis som ligger og brenner etter å bli tatt i bruk. Uforbeholden takk må oversendes Poseidon for et prima kursopplegg.

 

Målet for turen blir enten Kvitsøy eller sør-Talgje.

 

Tola

Link to post
Share on other sites

Blir nok ingen tur denne helgen... :cryin: Hun står på land under tak, og får ny motor :yesnod:

 

Forhåpentligvis ferdig i midten av neste uke - men da er jeg selvsagt i Brüssel.... Men så skal det innkjøres - it`s a dirty job, but someone has to do it. :smash:

 

Mvh,

Kjell.

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Ble ferdig med all gnikkinga i dag,endelig!

I morgen går jeg på min første tur med Nikita til Jeløya for å besøke familien.

Mulig jeg tar en tur over til Horten for å hilse på TINE II.

Været sert ut til å bli bra, så dette gleder jeg meg til.

Ønsker alle BP.medlemmer en God Pinse. :sailing:.

Sender spesielt en tanke til Astor om at alt går bra med båten og at den blir ferdig til treffet.

 

Mvh.Nikita.

Redigert av nikita (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Drar ned til Skjebergkilen (båthavna) så snart som mulig i morgen. Blir vel Hvaler og sansynlig Koster i løpet av pinsen. Værmeldingen ser jo bra ut.

 

Jeg må tydeligvis ha misset noe her. Hvorfor står Astor på land i Strømstad? Det er vel ikke der den skal være. :confused:

Link to post
Share on other sites

Hvorfor ligger du på land da Astor?

 

Håper ikke det er skjedd noe alvorlig feil.

 

I morgen skal jeg på utdrikkingslag, men vi drar på sjøen på lørdag. Blir nok bare en kort tur ut i skjærgården denne "korthelgen".

 

Melder en del vind hørte jeg de sa i havna i kveld. Blåste litt friskt her i ettermiddag også.

Link to post
Share on other sites

Hvorfor ligger du på land da Astor?

 

Håper ikke det er skjedd noe alvorlig feil.

 

Astor fikk en grunnstøtning utenfor Koster sist lørdag. Vi tok inn litervis med vann og måtte gå til Strømstad hvor hun nå ligger på land for utbedring. :headbang:

Blir trolig klar til neste fredag.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

RANDESUND BÅTFORENING

 

har sitt tradisjonelle Nytt Båtårsfest i pinsen. Den finner sted i Nåløyet som vanlig.

Bilde

 

Iår er det rekordoppslutning med over 20 båter og ca. 70 personer med stort og smått.

 

Det er ennå plass til noen få flere i Nåløyet og skulle akkurat du finne på å ta en tur skal vi nok ordne en plass til deg.

 

Du kan bare sende en mail til randesund.batforening@start.no og melde deg på. Siste frist er fredag kl. 15.00.

Kr. 150,- for voksne og kr. 50,- for barn.

Randesund Båtforening tar gjerne imot flere medlemmer. RBF er medlem i Kongelig Norsk Båtforbund - KNBF.

 

Nytt Båtårsfesten markerer starten på båtsesongen og er den 18 i rekken for RBF.

 

Vi starter opp kl. 13.00 på lørdag med natursti og skattejakt for de minste. Deretter går det slag i slag med grilling av pølser m/Julebrus til de yngste og Spekemat m/ Juleakevitt og Juleøl til de eldste. Båtnissen pleier også å dukke opp med gaver både til store og små.

 

Loddsalg hører også med og i år det det mange store premier.

 

Familievennlig fest utpå kvelden.

 

For de som ikke vet hvor Nåløyet er: Bilde

 

Med hilsen

 

RANDESUND BÅTFORENING - som har medlemmer hele kysten fra Bergen til Oslo.

Redigert av KAT (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Må bare sende en hilsen fra Horten gjestehavn og året's pinsetreff.Det er rimelig fult her og masse trivlige mensker .Været har vært opp og ned ,men nå ikveld/natt er det fin tempratur . Håper på knall vær imårra , nå har jeg krypi ombord men den harde kjerne er i gang.

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Må bare sende en hilsen fra Horten gjestehavn og året's pinsetreff.Det er rimelig fult her og masse trivlige mensker .Været har vært opp og ned ,men nå ikveld/natt er det fin tempratur . Håper på knall vær imårra , nå har jeg krypi ombord men den harde kjerne er i gang.

 

Tine II

Pinsen er over, men helgen nærmer seg og vi hadde tenkt oss i gjestehavna i horten i helgen spga at poden skal spille fotballcup noen hundre meter fra gjestehavna.

Jeg kjenner til at det er færder`n og regner med at mange tar turen til Horten også mange uten "hyssing og flaggstang" :wink:

Så til det store spørsmålet Tine ll.......

Regner med at vi drar ca 1600 og bruker vel 2-3 timer på turen, hvordan tror du muligheten er for å få plass i gjestehavna ved 6-7 tiden (du har vel god kjennskap til dette)??

Og hvis fullt, finnes det flere alternativer ved brygge, eller må vi ligge ved Lort eller deromkring??

Takknemlig for svar

Mvh

Link to post
Share on other sites

Samma kaoset i fyllinga når det er ferder'n. Har sendt han en IMpå noen forslag.

 

Helga er det meldt knallvær , så tipper vi går til kommersøya . Astor god tur for og hente skuta da , du veit rykte går at du skal nedover i helga ..Godt å få Astor hjem igjen tipper jeg .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...