Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Vurderer Bolærne i helgen, men vil se ann værmeldingene for helgen imorgen. Forrige helg ble det meldt bra, midt i uka skulle det bli bare regn, men nå ser det vel ikke så værst ut kanskje? Synes som det kan bli et lite BP treff der nede med Astor, Nord-West, Bendik fra Sætre mfl. Drar antagelig sørover så raskt som mulig etter jobb imorgen. Fler som har tenkt seg til Bolærne?

Link to post
Share on other sites

Flyr til Flesland i ettermiddag for å overta nybåten... Regner med å få hilse på noen av medlemmene på dette forum i kveld.

 

I morgen tidlig (veldig tidlig...) starter turen sydover. Håper å komme til Kr. sand første dag..... Ferden videre er planlagt med overnatting i Stavern og så til hjemhavnen i Oslo på mandag...

 

:flag:

Link to post
Share on other sites

Tørrbåtsesongen har startet, ja. Skal få på plass nytt treverk på akterdekk. Så er det stoffing og polering. Endel gelcoat reparasjoner rundt navneskiltene på siden, samt sette opp nye skilt :cool:

 

Alt utvendig treverk er fjernet for lakk og beiset to ganger, samt lakkert 5 strøk..må nesten bruke solbriller nå :cool::lol::lol:

 

Våt kjøl er vel i slutten av neste uke ..tidligst.

 

God tur på sjøen, ellers god båtpuss. :flag:

Link to post
Share on other sites

Lørdag går turen fra Fister i Ryfylke til Lundsvågen for opptak og båtpuss. Med 5 knop så tar det tre timer. Det ser ut til å bli en kosetur :cool: . Været er lovende - kanskje litt kaldt. Ellers er man er jo alltid litt spent med hensyn til til hvordan båt og motor oppfører seg, utstyret er ikke akkurat siste modell.

Link to post
Share on other sites

Kommer hjem fra en tur fra nabobyen nå , var litt kaldt inatt da jeg fremdeles holder på med varmeren . Fikk meg en fin plass inatt med strøm så det gikk jo det (litt liten EL-varmovn), men var værre hjemmover . Det blåser litt for mye , så jeg fikk huska meg godt . Ville blitt der og tatt det med ro isteden , men måtte hjem pga EU kontroll på bilen . Hva som hender i langhelgen er ikke godt å si enda , foreløpig er det ikke mye bra båtvær her , vis du ikke liker mye vind da . Kansje blir det Kommersøya i helgen .

 

Tine II

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Det er meldt brukbart vær for helgen.

 

Starter med fototur sammen med en fotogal gjeng på ca 15 stk, som på lørdag treffes på et slektssted vi har ute på Atlanterhavsveien (Hustadvika).

 

Etter foto-sessions ute på holmer og skjær, - så er det reker med tilbehør i vår gamle handelsbrygge, der loftet er innredet for slike "sjøslag"......., gleder oss! :flag::wink:

 

Søndag og mandag blir det båttur til Finnøya og/eller om vi stopper på Bjørnsund, alt etter hvordan ting legger seg til rette med vær og vind og de andres planer.

 

Naturen og sjølivets gleder kaller......, ha en fin helg og god tur til alle andre med båten på sjøen. :sailing::seeya:

 

NB!

Det går jo fint an å kose seg med båtpussen også, - uansett, - ha en God Helg alle sammen! :seeya:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sjøsatte i går!

Nå blir det full innvendig vask i morgen. deretter blir det tur, om været og tiden tillater det. Blir kanskje en liten tur til Horten eller noe sånt. Hvor vi eventuelt havner etterhvert får vi se på. Det frister litt med Bolærne også.

 

OBS OBS:

Jeg har alltid med kamera på tur, og knipser bilder i gjestehavnene. Og noen av disse bildene kan komme til å bli lagt ut her!

Hvem som eventuelt blir med på bildene og ikke, har jeg ikke kontroll på, og bryr meg ikke om det heller. Bare så alle herved er advart. :wink:

Link to post
Share on other sites

Tror vel helst at det blir sørøstover denne gang. Finne en passende holme innenfor et par timers gange hjemmefra. Ser ut til at det bare blir en overnatting (muligens to), og da er Røyksundkanalen litt langt vekke i vårt bedagelige snekketempo. Men det er jo en flott plass da! Lå der en natt i fjor sommer, og kommer garantert tilbake!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...