Jump to content

Onsdag kl19.55  BÅTLIV


Pjolter

Recommended Posts

Hei.

 

Nå har jeg også fått sett siste episode, og er enig, det var nok den beste hittil. Men å rote seg bort slik at en må stoppe opp på en tur fra Son til Strömstad, ohhh!

 

Kanskje han skulle tatt et oppfriskningskurs i navigering? Kanskje det kurset som finnes på video ved å klikke på bildet under.

 

Lars H.

 

Bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Men båten hans, da?

Både Henning og han som har kommentarene i programmet refererte til båten som " snekka "?????

For meg ser båten ut som "prototypen" på en eldre klassisk plattgatter!

Den er jo platt gatt.  :confused:

Tar jeg feil??  :wink:

 

Men greit nok, navnet skjemmer ingen, som min gamle farmor sier.  :wink:

Frank A,

 

Du har selvfølgelig helt rett; det er en klassisk plattgatter fra ca 1960.

 

Men som du selv er inne på: "Alle kan ta feil sa pinnsvinet  -  det krabbet ned igjen fra klebørsten..."

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Her er også en 2 -cyl Sabb til salgs  -   med båt rundt:

NOK 5.000 er kanskje ingen upris?

Det er noe jeg kunne tenkt meg! Hvis skroget er bra, ypperlig grunnlag for en fiskebåt / sjark med pålitelig motor!

bare så synd at 5119 Ulset er utenfor mitt storsirkelområde!  :sleep:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Ahh enderlig hjemme igjen og nå gleder jeg meg til et par episoder av båtliv som jeg gikk glipp av i ferien. Pjolter

Da er det onsdag og Båtliv igjen. Dagens høydepunkt blir å få vite om vi får startet motoren i snekka "vår", eller ikke :smiley:. Lasse: Nå må du se og få fart på Baatplassenliv 2004 prosjektet. Hva skal vi titte på resten av vinteren etter at Båtliv er slutt? :seeya:
Link to post
Share on other sites

Formel 1 begynner i mars.

Mars? Da er det jo snart midtsommer da! Når jeg tenker etter, så er det bare såvidt jeg rekker Båtliv og nyheter et par ganger i uka, så det er vel ikke det helt store problemet. Men noe skal man jo ha å klage på. Formel er kult det, men jeg benker meg nok heller ned foran MotoGP (Tidligere 500cc GP). Blir spennende neste sesong for da har Rossi byttet merke.
Link to post
Share on other sites

Da er det onsdag og Båtliv igjen. Dagens høydepunkt blir å få vite om vi får startet motoren i snekka "vår", eller ikke :smiley:. Lasse: Nå må du se og få fart på Baatplassenliv 2004 prosjektet. Hva skal vi titte på resten av vinteren etter at Båtliv er slutt? :seeya:

Egentlig er det bare å gå igang. Regner med at mange har DV kamera etterhvert, så det er bare å sette igang med lokale opptak.

Link to post
Share on other sites

For NRK og Tv2 er det fotball som gjelder om sommeren og skiidrett om vinteren. Det er ingen problemer med å lime rompa fast i stresslessen alle helgene i året hvis man interesserer seg for dette.

Ser i en fersk meningsmåling at seiling kommer langt ned på lista over det folk vil se av sport på TV (tror det var 19. plass).

Men for å være litt seriøs, så mener jeg det er veldig fint å koble ut båtlivet halve året, for da kan man bruke den fantastiske naturen vi har i Norge til turer i mark og fjell, gjerne på ski. Helsa vår har ihvertfall godt av slike turer hvor musklene brukes og pulsen arbeider litt på høytrykk.

Men bevares, jeg får med meg onsdagskveldene i godstolen også.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...