Jump to content

Onsdag kl19.55  BÅTLIV


Pjolter

Recommended Posts

Så vidt jeg så brukte han Casco sitt alternativ til Sikaflex, Marine & Teknikk. Også det en fullgod Polyurethan-masse til det bruket.

 

Det finnes flere alternativer man kan benytte, men Sikaflex har blitt et begrep i båtverdenen, slik Cascolim er /var synonymt med trelim, og Loctite med skruesikring.

 

Sikaflex er et merkenavn, hvor det finnes en mengde ulike typer fugemasser til ulikt bruk.

 

Har hatt både Sika Norge og Casco som konkurrenter tidligere, og det var vanskelig å kjempe mot så innarbeidede begrep.  

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Tilbake til Havnekongen Bjørn. Jobbet i Son havn tidligere i år. Ved "Vannet". Hadde en håpløs oppgave å rette opp belegnings-hellene der. Sjøen hadde løftet brygga 20 cm. Joda....pointet. Bjørn er akkurat i virkeligheten som på TV. Så ikke snurten av noe kamerateam jeg. Rett før 17.mai.

Link to post
Share on other sites

Da er det fredag igjen og ny episode Båtliv :yesnod:. Noen som vet hvor mange episoder som er igjen av serien?

Det er siste episode i dag ONSDAG.

 

Lars .

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ja, da var det over. Og de fleste aktørene var vel fornøyd, selv havnekongen var fornøyd til slutt, i alle fall med sin egen jobb. Det var bare jentungen som hadde vært 6 uker på ferie sammen med mamma og pappa som hadde hatt det noe kjedelig, men ikke så fryktelig kjedelig.  Jeg er vel sånn passe fornøyd med det hele :headbang:

Link to post
Share on other sites

Jaja da var det visst over. Syntes det var altfor lite om båt og sjø, men mye hygge og ikke minst forventninger hver Onsdag :confused:  Festlig med faul ( fugl) i garnet,  Jeg hadde ikke turt å spise den.. he he

Henning kom seg endelig utpå og gledet seg til neste sesong, ikke værst for en som har vært igjennom det han har.  Og så Mette da..  som gjør det bedre og bedre, tøff dame.  Familien som kom hjem etter mange uker og han kunne godt tenke seg ut igjen med en gang.  Ja ja vi har vel blitt litt mer kjent med de alle inkl. Ragnar og hans ikkebåtproblem :confused::fishing:

Likte serien og syntes det er trist at den er ferdig  :confused:  Onsdagene blir ikke det samme.. Artig med denne tråden som har blitt så lang..  

 

Pjolter som håper på mer båttv..   :headbang:

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

:confused: :confused: Åssen harru fått til detta da Lars H. :fishing::yesnod: Båtliv ferdig og så se resten av spenningen til jentene våres. Ikke lys. Meget god fjernkobling. Er det en av dippetuttene? :cryin::puke:

Heia Norge :flag:

Hei.

 

Undskyld, jeg mente det ikke, måtte bare se hva en av de gamle puppene, nei mener dippepuppen. ., nei!!, duppedittene var for noe.  :headbang::confused: Synd at han vaktmesteren bak døren med Tuborgreklame på ikke hadde sikringer, men hva med en god gammeldags spiker? Det må det da være mulig å få tak i? De flotte jentene gjør seg ikke like godt i mørke ( i hvert fall ikke på en håndballbane). Har nettopp ringt trikkeren på jobben, men han var på julebord, - med lys, enn så lenge! :lol:

 

Lars H.

(som ikke har greie på sterkstrøm, "over 80 er fa'li det!")

:flag:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Enig Pjolter.. Kunne vært mer om selve båtlivet. som f.eks.:

  • navigering
  • fortøying
  • godt dreggfeste
  • skifte av vindretning
  • mat ombord / på skjæra
  • m.m.  
Trivdes allikevel godt med programmet.  Ja takk, mer båttv
http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson
Link to post
Share on other sites

Synd at dette programmet er over. Tross mange ting å kommentere, så har det vært  moro og følge med.

Noen kommentarer til slutt: Synes fortsatt Mette har vært både tøff og positiv. Men hvorfor i all verden bunnsmurte hun ikke båten sin i år? Det går da ikke ann å stille i regatta med en grodd båt og tro at man skal gjøre det godt.

Med Henning gikk det akkurat som jeg fryktet hele tiden: Jobben måtte han gjøre alene, og alt tok mye lengere tid enn beregnet. Til slutt kom vennene hans, ikke for å hjelpe, men for en tur på sjøen. Gjorde ingenting at de frøs. Påkledningen var jo så som så.

Tilberedning av skarv: En venn av meg har skutt og spist mye skarv. Han bruker å skjære ut brystpartiet som har mye kjøtt, legge det i vann natta over og steke det. Nydelig mat uten transmak. Resten av fugelen er det lite kjøtt på, og det går på havet med en gang.

Ja, nå skulle jeg hatt Viasat Sport. Der sender de av og til seiling som det er det alt for lite av. Håper NRK og TV2 etter hvert finner ut at mange tross alt er interessert i annet enn fotball, håndball og ski.

Link to post
Share on other sites

Kan bare istemme at det er altfor lite båt på TV, og dette var et kjærkomment unntak, som man kunne glede seg til. Enig at det var mest pjatt, men vi fikk da se båter, noen kjente steder for noen av oss, og ikke minst vi fikk noe å mene om!

 

Håper at NRK kommer med en oppfølger som de gjorde i Campingliv. Kanskje neste runde er Bjørn på sydenferie. Et virkelig sjarmtroll som kan bidra til at norske turisters anseelse i utlandet bare kan bli bedre.

 

Eller en kortserie hvor vår mann i Sandviken viser oss riktig bruk av tommestokk, stikksag og feriepenger til diverse oppussningsjobber i båten?

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Da forlanger jeg full repotasje fra 1ste Galten kurset 2004 Amorosa!! :cheers::cool:

Manus :smash: vi mangler manus. Båt sjøsettes første halvdel av mars, og noen "prøveopptak" må da påregnes.  :smash:"Full reportasje" :smash:, noe må jo klipper ta seg av, da det vel er visse regler for hva som kan vises i det offentlige rom.

Link to post
Share on other sites

En (sann?) historie fra Helgelandskysten: Under krigen ønsket tyskerne å kjøpe høns. Lokalbefolkningen ønsket å tjene penger. Løsningen: Ut på holmene, fange skarv med garn, kappe av hode og ben, ribbe av fjæra, ....  og selge til tyskerne som høns. Dette skjedde i stor stil. Tyskerne var etter sigende storfornøyde med høna de hadde kjøpt..

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Undskyld, jeg mente det ikke, måtte bare se hva en av de gamle puppene, nei mener dippepuppen. ., nei!!, duppedittene var for noe.  :sailing::seeya: Synd at han vaktmesteren bak døren med Tuborgreklame på ikke hadde sikringer, men hva med en god gammeldags spiker? Det må det da være mulig å få tak i? De flotte jentene gjør seg ikke like godt i mørke ( i hvert fall ikke på en håndballbane). Har nettopp ringt trikkeren på jobben, men han var på julebord, - med lys, enn så lenge! :lol:

:flag:

Hei.

Og jeg som endelig trudde jeg hadde funnet en handballfri sone. I likhet med alle de som trudde de hadde funnet en fotballfri sone.

La oss slippe å diskutere eller lese om håndball på dette forumet.

Nå må fotballhaterne også komme på banen. Eller er dere handballfrelste? :wink:

 

KAT

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...