rover Svart 12.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2011 Fordi om vi har trawler spiller vi den musikken vi vil. Hos oss går det på Eagles, Clapton, Katie Melua, "Svensktoppar" og danseband er bannlyst. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Mariell skrev On 11.2.2011 at 18.01: Går for det meste i Erik Clapton, Pink floyd, Deep Purple og Led Zeppelin. Mye gammel heavy dette, kanskje jeg er gammaldags? vi må jo ha et møte neste gang i treffes Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sydvesten Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 (redigert) Selv foretrekker jeg stillheten når jeg er på sjøen.. men skjønner at dette ikke er noe tema for trawlergutta... Ingenting er bedre enn late dager med bølgeskvulp langs skutesiden etter mitt syn... Det værste er de tullingene som fyrer opp stereoen og plager alle andre med musikk... Redigert 13.Februar.2011 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Roald Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Hallo. Enig med deg Sydvesten, stillheten og roen er noe av det som gleder meg mest ved sjølivet. (Selv om det er en del som klarer å ødelegge sjøens idyll. ) Trawlig hilsen Roald Sitér dette innlegget Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Mariell Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Sydvesten skrev On 13.2.2011 at 5.56: Selv foretrekker jeg stillheten når jeg er på sjøen.. men skjønner at dette ikke er noe tema for trawlergutta.. Hvem i all verden har nevnt noe om at "vi" alltid har på støyende musikk?? Men må innrømme. Det å sitte alene på akterdekket med eldre Pink floyd eller noe Blues fra Clapton som lav bakgrunnsmusikk er bare herlig. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Var utpå i går. Slo av maskinene og lå og drev på blankt vann. Klart det er balsam for sjelen. Eneste lyden var isens lette gnissing mot skroget. Herlig! Og så nappet det skikkelig i snøret..... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Roald Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Hallo. Det var ikke bare med tanke på musikk i mitt forrige innlegg jeg tenkte på, Mariell. Men kanskje like mye de som ikke har ro i r.... til å nyte livet på vannet, men heller flyr fortest mulig til neste gjestehavn. De har vel alderig hatt tid til det Astor skriver ” Slo av maskinene og lå og drev på blankt vann. Klart det er balsam for sjelen.” Eller som jeg har skrevet tidligere: ” Båttypen for oss som har tid til å være på sjøen!” Trawlig hilsen Roald Sitér dette innlegget Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Astor Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 (redigert) Vi som har båt til det: -Hva med et vintertreff for trawlerfolket? Redigert 13.Februar.2011 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Figaro Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Astor skrev On 13.2.2011 at 16.34: Vi som har båt til det: -Hva med et vintertreff for trawlerfolket? Jeg har nok båt til det, men isen ligger tykk i Frognerkilen, så jeg kommer ikke ut Og det gjelder vel de fleste som ligger i viker og bukter med eller uten boblehavn her på østlandet. Hvor skulle dette vintertreffet isåfall være? Når isen går er det vel blitt vår, så kanskje bedre med et vårtreff? Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Astor Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Vintertreff på Borgen eller i havna i Drøbak. Vel, vel det var en tanke. Trawlerklubben har vårtreff i Horten. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Vintertreff på Borgen eller i havna i Drøbak. Vel, vel det var en tanke. Trawlerklubben har vårtreff i Horten. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fru Jacobsen Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Fru Jacobsen skrev On 11.2.2011 at 11.28: Dette må da også være en fin trawler til en grei pris vel? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=26643844 her må det ha pågått aktiv ombygging i helgen Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Hafrsfjord Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Ja jeg lurte også på om trawlere hadde fått ny form, men siden stadig flere kjennere omtalte annonsen som Trawler, så tenkte jeg at det var best å Sitér dette innlegget Link to post
Roald Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Hei Fru Jacobsen Det ”stemmer”, det må ha skjedd noe med denne annonsen. Båten det var skrevet om i annonsen du henviser til, er denne: (gammel annonse). Trawlig hilsen Roald Sitér dette innlegget Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Mariell Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Sikker på at Marexen ikke var lett båten?? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Børsy Svart 14.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2011 Hallå Vintertreff forslag har jeg sansen for, må bare sørge for å legge båten i ei vinterhavn som er ca isfri. En nydelig dag i Februar for noen år tilbake, lå vi på Mølen som eneste båt, helt utrolig flott og stort sett isfritt der ute, men kanskje litt ensomt. MEN hadde vi vært fler, JA DA DU.... Børsy Sitér dette innlegget Link to post
T.Vårlid Svart 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 Roald skrev On 11.2.2011 at 7.56: Hallo. Dette må du forklare Alegría. Hvilken båttype er det du tenker på ? Det står en annen fin trawler til salgs her. Trawlig hilsen Roald Nå oppdatert med flere bilder, utrolig fin inni, men kan det være tilfelle at det ikke er stol ved styrepos. inne? noen som har formeninger om motorene i denne båten? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 Er muligens ett klapp sete. 95% av gangene på tur manøvreres det fra fly uansett. I Mariell er klappsetet fjernet, men jeg vurderer å få satt på ett nytt ett. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Roald Svart 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 (redigert) Hei T. Vårlid Noen har bare en løs ”barkrakk” som førerstol. Trawlig hilsen Roald Redigert 15.Februar.2011 av Roald (see edit history) Sitér dette innlegget Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Astor Svart 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 Jeg har ingen barkrakk heller men drar maks til svenskekysten og trenger ingen stol bare for de turene. Jeg liker å vandre litt rundt i styrhuset og kan slå skinka ned på barskapet om det trengs. Men som Roald skriver, sommerturene foregår fra soldekket. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
T.Vårlid Svart 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 Mulig det går med en barkrakk, men her vestpå setter vi stor pris på en orndtlig førerplass inne :-) hva med maskinistene da, er dette noe å ha på? Sitér dette innlegget Link to post
Børsy Svart 23.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2011 Endelig ser det det ut som at VÅREN har satt seg, isen smelter mer og mer for hver dag. Tre uker siden presenningen ble tatt av, så her er det full aktivitet ombord.Sitter ute på dekk med kaffi og lunsjpakka hver dag.Alle støtter under rekka, (4 stk) er nå tilpasset.Det neste er støtter som skal monteres over rekka før selve Europa taket blir monteret. Må si jeg er spent etter vært som alle deler skal monteres. Hele takkonstuksjonen er selvbygd innomhus i vinter, men med så nøyaktige målskisser som lot seg gjøre. Gleder oss til første Trawler treffet i Horten. Børsy Sitér dette innlegget Link to post
Roald Svart 16.April.2011 Link til dette innlegget Svart 16.April.2011 Hallo. Enda et vårtegn. Det kommer trawlere til salgs, mange trawlere. Det bør være en til alle som ønsker en. Trawlig sommer til dere alle. Marine Trader 35 Grand Banks 32 BENETEAU SWIF 42 TRAWLER 34 glassfiber Beneteau Swift Trawler 34 - 2010 modell TRAWLER CORVETTE 32 M / Innbyttemuligheter Djupevåg 40 Trawler Kanskje Norges fineste 32" Trawlig hilsen Roald Sitér dette innlegget Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Astor Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Kr. Himmelfartshelga er det Trawlertreff på Horten Indre havn, nærmere bestemt Sykehusbrygga. Et dusin treawlere av ulik herkomst er påmeldt og det blir anledning til å ta disse i næreme øyesyn. Flere går med et trawlerønske i magen og eierne svarer gjerne på spørsmål vedr. båttype osv. De første båtene har meldt sin ankomst onsdag ettermiddag før Kr. himmelfarstdag. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
GB36 Embla Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Gleder oss til treffet, håper bare vi blir ferdige i tide med "vårpussen". Årets oppussing har nådd nye høyder - klarer jo aldri å begrense seg. Resultatet blir jo bra etterhvert da. Trawlig hilsen oss i Embla Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.