Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Hallo.

 

Da var båtsesongen definitivt over for vår del i år.

Båten står godt plassert på land.

I år prøver vi for første gang å bruke "hus" over båten og ikke bare havnepresenning.

Dette regner jeg med blir en ny erfaring, spesielt med tanke på vindfang.

 

 

pa300088.jpg

 

Fenderen forrut, gjorde underverker. Det gikk fra å være ganske så fuktig til bra ventilert.

Ganske lite gjør ganske mye!

 

pa300091.jpg

 

pa300080.jpg

 

pa300071.jpg

 

pa300083.jpg

 

 

Trawlig hilsen

Roald

Link to post
Share on other sites

Du kan lese litt om Trawlere her Ella.

 

http://www.home.no/ntknkt/index.html

 

De aller fleste Trawler eiere har lang erfaring med forskjellige typer fritidsbåt, før de så lyset. :saint:

 

Jeg Ække over 60, :tongue: kjenner til og med noen Trawler eiere som under 40. :giggle:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

hei,renoverte båten min i fjor, satt den ut og sånn var den når jeg tok den opp etter 1,5time med padlingbegrunn av motor stopp, glemte og si at var storm når motoren stoppa.

https://picasaweb.google.com/100320685229551808965/21September2011#

 

 

bra emne folkens,

dette skal jeg lese

gammel nok til og vite bedre, ung nok til og gi faan<3

Link to post
Share on other sites

Trawler stammer vel egentlig fra de små amerikanske fiskebåtene, der noen bygde dem som lystbåter og dem ble populære! dem var jo bygget i tre da i begynnelsen. de gamle GB`ene er jo trebåter

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei folkens :)

 

Da blir jeg også "trawler" eier :)

 

Jeg har kjøpt meg en Elwaro 33, 1988 modell.

Den burde være i min hjemmehavn rett før jul men først skal det tas opp og ha "vårerengjøring" med nytt bunnstoff, sink etc. nye filtre osv før jeg får den kjørt hjem.

Båten ligger nå i Fitjar og skal til Sandnes. Nærmere bestemt vil den ligge første plass til høyre når du kommer inn i Nyhavn til Hana Båtforening.

 

Dette er en røff båt og ble bygget slik, med andre ord er den ment som en bruksbåt der man mer bruker tiden på å nyte sjølivet enn å pusse å gnikke, noe som forøvrig passer meg utmerket!

 

Båten har en Ford 180 hk som jeg forstår er en "steinknuser" og som har nå 2000 timer på seg. Disse har jeg forstått kan gå i flere ti-tusen timer? Maks hastighet er 16 kts mens kosehastighet er ca 8-10 kts.

Denne har også den største flybridgen som også dekker helt bak til akterskipet.

 

Under halvtaket der skal jeg sette inn en sovesofa og noen rottingstoler slik at man kan nyte utelivet og sove med kallesjen på.

Oppe på flybridgen blir det rottingstoler og benker slik at jeg og familien med andre kan skikkelig kose oss når vi utforsker fjordene og kansje tar en etterlenktet tur gjennom Gøta kanal med tiden :)

 

Er det noe aktivitet med trawler folk i Rogaland?

 

Hilsen trawler fersking ;)

Redigert av LYKKEPILLE (see edit history)

Hilsen Pål, Triton 225 med navnet "Lykkepille" VHF LE8816 MMSI 258030220

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei

 

:flag: Gratulerer med ny båt "Lykkepille" :flag:

 

Det er en stund siden jeg har vert innom her, så du har sikkert fått båten til hjemmehavnen nå. Det er alltid spennende å se nye båter, så hvis du har bilder av båten kunne du vist den frem til oss alle her.

 

Trawlig hilsen

Roald

Redigert av Roald (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Takker for velkomsten :)

 

Jeg har gjort avtale med selger av båten at den ortsatt skal ligge hos ham til jeg henter den i tidlig april.

Dette skyldes en rekke vinterstormer og vanskeligheter med å frakt den hjem, samt at jeg skal på langferie til varmere strøk. Blir borte i nesten 3 måneder :)

 

Båten tas deretter opp sammen med meg også gjør vi den klar for sesongen for deretter å transportere den hjem til meg. Selgeren befordrer turen og blir med slik at jeg kan grave å spørre om systemer etc underveis. Turen til min hjemmehavn vil være ca. 10 timer på pen marsjfart av 10 kts.

 

Jeg skal også ut på møbeljakt, tenker meg noen rotting møbler til å ha på toppdekket, ett par sofaer og en del stoler + bord.

I underetasjen på det ca. 3 kvm store bakdekket skal jeg ha en sovesofa og et lite bord med et par stoler, slik at jeg øker sengekapasiteten med to stk plasser. Det er jo kallesje med slik at sidene blir dekket. Denne elwaroen min er en av dem med heldekket tak/flybridge helt bak.

 

Vi gleder oss veldig til å ta en i bruk. Dog kommer jeg nok til å montere en akter truster også slik at jeg kan lukeparkere :)

Hilsen Pål, Triton 225 med navnet "Lykkepille" VHF LE8816 MMSI 258030220

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...