Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Akterhytta i en Motoryacht er slik den skal være. Stor og romslig.

Dette var en hel og fin båt ut fra bilder og utstyrsliste. med disse motorene villejeg tro den har en maksfart på 17 mil og en cruisefart på rundt 14. Ser at denne er noe lettere enn classic som vi har.

Minus med denne typen er at den blir veldig høy bak mht fortøyning osv. Fremkosten akter blir via stige fra plattformen.

Pris vil jeg ikke kommenter.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

 

........

 

Noen som har synspunkter, ikke minst om dette er mye eller lite for pengene?

Og på hvor mye det vil det koste å få båten hjem?

 

...er forresten arrangementet i akterlugaren noe uvanlig?

 

Mvh

:fishing:

 

Ta kontakt og kom og ta en titt på en identisk en. Ser en synser på annet forum seieren den ikke sorterer under trawler!! Sprøyt.

Redigert av Sigurd (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Heisan.

Det er de samme motorer som jeg har i min GB 36 Europa. Nydelige motorer. Klarer max 16 mil.

Det ligger en flott GB 36 cl i Tønsberg, til en meget vettug pris. ligger på finn.no

Bjørn

 

Våre båter veier vel 13 tonn tomme, Bjørn?

 

Denne vi snakker om veier "bare" 11 tonn. Burde gi en mil eller to bedre fart?

 

Den som ligger i Tønsberg som Børsy nevner er rå¨flott.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Roald; takk for IM :thumbsup:

 

Sigurd; takk for invitasjon. Jeg kommer gjerne. Hvor holder du til? :cheers_wine:

 

GB 36 Classic eller GB 36 Motoryacht? Det er spørsmålet...

Noen fakta:

Jeg har vært mye til sjøs (jobbet i Sjøforsvaret mange år sluttet som kapteinløytnant) men har liten erfaring i å føre båter over 24 fot selv. Kommer til å være mye alene i båten, så enklest mulig å manøvrere og håndtere er viktig. Vil tro at to motorer og thruster er et "must" i min situasjon?

Mye fiske og litt jakt er også viktig for meg; det kan se ut som om Classic er en noe bedre plattform for disse aktivitetene?

Jeg har to hunder.

Dette blir på mange måter et prøve- og opplæringsprosjekt for meg. I løpet av to-tre år er planen å bli båtboer på heltid og da vil jeg i så fall gå for en noe større trawler. Så det er viktig at den båten jeg kjøper nå er lett å få solgt videre.

 

Mvh

 

:fishing:

Link to post
Share on other sites

Det ligger en GB classic i Tønsberg tilsalgs. En flott 36.

Jeg er endel alene med fortøyninger ol i min GB classic og må si at de.ttecer en svært lettmanøvrerbar farkost. Med to motorer er trøsteren alt for skjelden i bruk. Med dekk rund baut er det godt å bevege seg sommer som vinter.

Vi har sett mange av de andre trawlertypene og vi ville aldri over til noe annet enn classic.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ja GB Classic er en svært fin båt. Det eneste ankepunktet jeg egentlig har er muligheten til å sitte ute under tak akter slik man kan på Europamodellen. I norsk klima må dette være en fin løsning? Uansett er 42 fot uaktuelt nå. Skulle man få tak i en 36 Europa så har den såvidt jeg forstår bare en lugar, og to vil jeg ha.

 

:fishing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...