Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

I morgen kveld ankommer de første trawlerne årets første trawlertreff. Denne gangen er stedet Sykehuskaia på Horten indre havn. Rundt 12 trawlere er påmeldt. Nå som været har meldt seg på som riktig sommervær blir det ekstra koslig å treffe gamle og nye trawlervenner.

Er det noen som ønsker å komme å titte på de forskjellige trawlertypene så er dette muligheten. :cheers_wine:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Trawlerklubben minner om høsttreffet på Oscarsborg 16. -17. og 18. september. Vi håper at det blir like stor deltagelse i år som i fjor. Er du i eierskap av en trawler eller bare lyst til å titte på de forskjellige trawlertypene, så er du hjertlig velkommen. Tema for treffet denne gangen er kartbruk og bruk av VHF ombord.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jøssen navn å tida flyr,synes sommer`n akkurat har begjynt,enda er jeg ikke helt ferdig med puss å lakk,(har vel sitti å kosa seg for mye vel)

men det kommer sikkert mer godvær så jeg kommer vel imål iår også.

Gleder oss til å treffe denne hyggelige gjengen igjen.

Til dere som ikke har vært med før, meld dere på !!!

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Vi næremer oss dato for nytt trawlertreff i Oslofjorden.

16.- til 18. september er gjestehavna på Oscarsborg stedet hvor 13 påmeldte trawlere møtes. Trawlerne legger til i nordhavna, hvor flytebrygga i nord og bryggene rundt det røde huset (Kølaskuret) er resevert deltakerbåtene.

Det blir anledning for interesserte å legge turen bortom for titt og prat.

Mer info om de påmeldte trawlerne finner du på Norsk Trawler Klubb.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ser meg rundt etter Trawler og har funnet denne Mainship Expedition Trawler finn.no kode 29277937. Noen som kjenner til denne typen Trawler.

Posetive/negative opplysninger??

 

Hei!

 

Ja jeg kjenner til båtene. Mainship er produsert i USA, noenlunde over samme lesten som Hatteras. Kjent for god byggekvalitet.

Båtene har meget god plass, og er godt utnyttet innvendig.

 

Lego

Link to post
Share on other sites

Tida flyr fort og allerede neste helg er det trawlertreff på Oscarsborg Kryss av denne helgen dersom du er intressert eller fasinert av denne båttypen. Pr. i dag er det 13 trawlere fra 32 til 52 fot som er påmeldt. Vi har reservert plass ved det røde Kølaskuret nord i havna. Alle er velkomne for en trawlerprat og en titt.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

En nydelig Bristol trawler ligger til salgs på Finn for 1.350.000. Selv om båten er fra 1980 burde ikke alderen skremme noen for å se nærmere på trawleren.

Den ligner mye på en Grand Banks men skiller seg på mange måter også.

Trawleren har to Forder på 120 hk som er saktegående slitere som det finnes rikelig med deler til på dagens merked. Det vanligste motoralternativer for eldre trawlere. Maksfart 11 knop. Positivt er at båten har solid bredde, hele 4.15. Et pluss er også båtens stabilisatorer, noe som er mer unntak en regel.

Bilder er en ting, og de ser bra ut, en annen ting er å skue båten i virkeligheten. Kjenn etter lukt ombord, lekkasjer, motorenes tilstand, og tilstand på treverket osv.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det har du rett i Fru Jacobsen. Jeg trodde det var Ford. Leste ikke godt nok. Ford er mest vanlig med Lehman marinisering på 120 hk. (2715).

Ikke noe negativt med Perkins.

Hvor den er produsert må jeg ned å titte i "Bibelen" ombord. Der står de fleste trawlerprodusenterne i verden. En bok jeg fikk av Roaldbj i sin tid.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Nydelig Grand Banks 36 classic til salgs. GBen er fra 1988 og har en pris på 1290000.-. Dette er en meget velutsyrt GB som gir mye glede for en ny eier. Her merker vi at 2011-prisene har også tatt fatt i trawlermarkedet. Billigere båt som er såpass ny tror jeg neppe man finner. Den ligger her på FINN.NO.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...