Jump to content

Havari på KAD32 med kun 85 driftstimer


ovelaur

Recommended Posts

Forresten. Hvor mange på forumet er det som har gjort denne øvelsen med å forspenne lageret?

 

 

Dette er noe jeg gjør hver dag før lengre turer eller bare....NOT.

Er vel samme for doble koniske hjullagre for bil??? Her knekker man lagre om dette blir for stramt.

 

Har selv dobbelinstallasjon KAD 32 m/DP-E......

 

Håper dette løser seg til fordel for deg... Det er ganske slitsomt og slåss med folk/verksteder du vet har gjort galt og ikke vil innrømme det.

 

Mvh Jorg-1

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

:flag::flag::flag::flag::flag:

Forhandler har sagt at jeg får innvilget mine reklamasjonskrav. Verkstedet som har utført jobben har også etterhvert innrømmet feil, og skal i morgen ha en takstmann fra sitt selskap til å vurdere reklamasjonskravet. Uansett så har forhandler sagt at jobben nå utføres slik jeg er enig med Volvo Penta i Bergen om, og at jeg skal sitte uten regning på dette.

 

Så historien ser ut til å slutte godt!

 

En stor takk rettes til importøren av Bavaria, Lunde Båt og Motor AS, som har vært en pådriver for å få løst saken. Og i tillegg til Bergen Båt AS som når sesongen kommer tar på seg ansvaret og evt. selv kjører regresskravet mot verkstedet som har utført jobben.

 

Jeg skal gi en oppsummering når båten er på sjøen. Riktignok nok kunne denne avgjørelsen kommet for en uke siden slik at båten nå var på sjøen. Men nå er jeg uansett glad for utfallet.

 

Blir kanskje en :drink: eller :drink::drink: i kveld.

Link to post
Share on other sites

Da her dette tatt drøye 5 måneder, og det ser ut til løse seg bra for deg... Det har tatt lang tid etter min mening... alt for lang tid, men flott at det var vinter da..

 

Hyggelig at du har holdt oss underrettet om status regelmessig gjennom vinteren

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det som er trist i slike saker som dette er at folk med lite eller ingen peiling blir lurt. De betaler regningen og må bare stole på det verkstedsfolkene sier. Er man mere fagkyndig blir det lettere å nå fram.

 

Var selv opp i en liten tvist med Møller angående bilens ABS bremser. Jeg hadde fått utskrift etter en service med følgende påskrevet. "Feilsøkt og funnet feil ved ABS sensor venstre bakhjul". Jeg kjøpte sensoren og skulle bytte den selv, den gamle sensoren gikk ikke an å få ut uten å ødelegge den og når jeg endelig fikk den ut viste det seg at feilen var en avbrekket bit på tannkrans som sensor leser. Vel, jeg ødela en sensor til 2000 kroner som virket på bakgrunn av verkstedets opplysninger. Etter en knallhard fight med verksmesteren fikk jeg pengene tilbake for sensoren og hadde den nye sensoren med meg hjem. Grunnen til at jeg til slutt fikk det som jeg ville var åpenbart at jeg hadde peil på hva jeg snakket om. Og selvfølgelig at jeg hadde det svart på hvitt i fra dem. Han prøvde å vri seg unna med at de ikke kunne måle om det var sensor eller tannkrans som var gåen. Når jeg fortalte ham hvor enkelt dette var målbart så måtte han gi seg. Hadde ikke jeg visst hva jeg snakket om hadde jeg blitt lurt til å kjøpe enda flere deler.

Jeg synes det er forferdelig trist at folk øyner muligheten på å tjene penger på folks uvitenhet. Men jeg skal heller gi verksmesteren litt kreditt for å unnskylde seg på en høflig måte. Siden han var ærlig nok til å gjøre det kommer jeg til å fortsette å levere bilen til dem for å utføre service.

Link to post
Share on other sites

P på din diagnose lapp fra verkstedet stå det sikkert noe sånn som : feil signal hjulsensor v\s bak.. det han da burde sagt var at det er nesten sikkert sensoren , men kan også være tannkrans .. å være bombastisk når man har tatt diagnose ,kan være dumt.. men hvorfor målte ikke du sensoren før du ødela den gamle?? du som har så peil , burde jo vite at det kunne være begge deler?

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

En stor takk rettes til importøren av Bavaria, Lunde Båt og Motor AS, som har vært en pådriver for å få løst saken. Og i tillegg til Bergen Båt AS som når sesongen kommer tar på seg ansvaret og evt. selv kjører regresskravet mot verkstedet som har utført jobben.

 

Blir kanskje en :drink: eller :drink::drink: i kveld.

Gratulerer!! Har vært meget interessant å følge denne prosessen. Den får ligge som en historie som kan trekkes fram om andre skulle være like uheldige. Synes særlige det var interessant å høre at Lunde har stått på. Tydelig at de er opptatt av å skaffe seg et godt navn og rykte - og det er bra!

 

Lykke til med sesongen!!

Link to post
Share on other sites

Flott!

 

Er glad for at det løstee seg på en fin måte for deg til slutt. Det lønner seg å stå på. Det er imidlertid for galt at man på gjøre det på denne måten for å nå frem. De med mindre resurser vil desverre alltid tape.

 

Ønsker deg en fin vår og sommer og takker for at du delte dine opplevelser med oss. Det vil kanskje gjøre at flere ikke gir opp for raskt.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei

 

Båten er nå trygt i havn hjemme. Selvsagt med min flaks en liten vannlekkasje en eller annen plass :headbang: , men jeg regner med at jeg finner ut av det etterhvert. Dessverre er jeg redd at det kommer fra gjennomføringen til logg-giveren. Og at noen kanskje har tråkket på denne mens service har pågått, eller at 6mnd på land har gjort at denne ikke holder tett lenger. Så det blir kanskje en liten tur på slipp i løpet av våren. Men det er ikke verdens undergang. Og med båten endelig klar for bruk, så er jeg stort sett happy :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...