Jump to content

Dieselaksjonen: Dropper dieselavgiften

baatsman

Recommended Posts

Ja, jeg skal innrømme at jeg var litt stygg og infam i det nevnte innlegget, som ble slettet. Fy og Fy.

Men så veldig injurierende var det definitivt ikke. Ingen direkte personkarakteristikker ifølge jussen.

Men det skal innrømmes at det ble lagt ut ett agn.

At noen tok agnet, og gikk i fella, får stå for dems egen regning.

Enkle sinn, nevnt i innlegget over, vil jeg helst ikke uttale meg om....

At andre kan komme med injurierende innlegg uten å bli moderert av nevnte Skipsråd, finner jeg bare fornøyelig. Men jeg har heldigvis baller til å stå imot.

Ben Sin skrev:
Han mener helt sikkert meg iallefall.

Mitt navn har vel også vært nevnt? Og så var det visst en seiler fra Grenlandsområdet med nick som et hodeplagg til bruk i dårlig vær? Nei, det er ingen premie for å gjette riktig! :nonod:

For egen del så må jeg innrømme at jo mere usaklige innleggene blir, jo mindre affiserer innholdet, beskyldningene og "drittpreiket" meg!

Men er det så nøye da, bare tia går?

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Mouche skrev:
Og så var det visst en seiler fra Grenlandsområdet med nick som et hodeplagg til bruk i dårlig vær? Nei, det er ingen premie for å gjette riktig! :nonod:

Kunne jo vært en liten premie her i allefall... :lol::lol:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Ok da, skal vurdere en øl på Tårnbryggen på Jomfruland til sommeren! I ferien legger jeg alltid en tur innom for å se på litt båter og kanskje ta hunden på en liten tur! Har jo lagt merke til at det synes å være din favoritt-havn i helgene.

Joda vi trives bra på Jomfruland, men i juli måned :nonod: da er det så trangt om saligheten at jeg ikke engang drømmer om plass der. Men på våren og høsten :yesnod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

:eek::eek:

Har ikke fulgt med på nyheter de siste dager, ei heller vært på nettet. Ved pålogging, her på Båtplassen idag, måtte jeg kikke på kalenderen.. Ikke 1. april ?? Hadde ikke i min villeste fantasi trodd at fru Halvorsen, ville snudd i denne " prinsippsaken " For det var jo ikke penger dette dreide seg om.

Vel, underts tid er ikke forbi og jeg kan planlegge ny langtur til sommeren :flag: Jeg har de siste åra, klokket drøye 200 timer på det grønne dyret, så en varslet avgiftsøkning, ville helt klart hatt innvirkning på ferieplanleggingen.

Takker KNBF og alle andre så har bidratt til mange gode argumenter :drink:

• 7 måneder senere...

Det er vel liten tvil om at videre diskusjon her vil bli sterkt preget av hvilken type båt/forbruk den enkelte har - ingen overraskelse det, men vil nok vise at vi alle tenker først på oss selv og så på.....?

Hvis dere tror at det eneste formålet regjeringen har med dette er å få inn mere penger, noen tanker om hvor disse pengene vil bli brukt?

Jeg mener å høre at statsrådene på TV nå gir uttrkkk for at det er noen tanker bak det hele? Vel, med den uttalelsen så er det vel bare et tidsspørsmål før noen skal være "morsom"! Greit nok det, men litt innhold er greit også?

Huff, på han igjen.

Noen som aner hvem som sitter i Særavgiftsutvalget, og hvor mye det koster å drive? Dette må da være bekreftelsen på det faktisk sitter en gjeng og planlegger nye navn på avgifter, slik jeg har sagt hele tida?

Av og til skulle jeg ønske at jeg tok feil. Men jeg har bare tatt feil en gang, og det var den gangen jeg trodde jeg tok feil.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Noen år tilbake skulle jeg skifte ut en gammel stinkador i båten med en med siste nye av det nye. Sendte spørsmål til samtlige av partiene på tinget pluss noen av disse miljøfolkene om de hadde tanker rundt å se på en viss reduksjon i div. avgifter ved et slikt bytte, siden det var i miljøets navn. Viste til hk. avgiften vi har betalt siden 70 tallet og at kanskje en ørliten skjerv av dette kunne komme båtfolket tilgode for de som ville påta seg en slik kostnad.

Tror dere jeg fikk positive svar?

De som har vært her noen år så bilder jeg la av på forskjell på eksosutslippet...

Nei, så det er nok den vanlige mann som skal sørge for å redde skuten denne gang også. Ja tenker da på mer penger i kassen.

Faktisk usikker på om alle politikerne er klar over at vi allerede har betalt avgift.

Jeg tror det er bare Sv´ere som sitter i Særavgiftsutvalget :wink: , de hater jo folk med penger virker det som.

Ikke det at jeg har penger, men slike forslag vil gå ut over meg som ikke sitter så godt i det :sad: så jeg må nøye med gammel teknologi som forurenser.

Blåser i det jeg da, så lenge miljøvennlige alternativer er dyrere

Redigert av M/S Bastard (see edit history)
  650CC skrev:
Statistisk sett har 50% av forumdeltagerne stemt FOR det som nå skjer. Er det for mye forlangt at disse står frem med navn og nick?

:wink:

Jeg kan ikke tenke meg at noen båteiere stemmer SV. :cool:

De er fornuftigere enn som så.

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Det var da skrekkelig til hunsing av et politisk parti her da :discuss:

Trodde partipolitikk hørte hjemme et annet sted. :eek::sad:

Ellers er vel ikke dette noe å grine for. Det er vel bare å velge litt mindre motor å kjøre litt kortere dersom en har satt en fast sum til å bruke til båtlivet.

Dessuten er det jo slett ikke vedtatt.

mvh tuffff

Blir så mye avgifter ettervært at det blir vanskelig å holde styr på alt , klart dem må finne på noe. Vi vanlig dødlige skal jo ikke ha det så bra ,det er jo så kjempe billig idag så best å legge på litt her å der . Syntes igrunn det bare blir værre å værre jeg , men vi betaler . Kansje dra i gang en ny aksjon ?

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...