Jump to content

Dieselaksjonen: VI VANT !


hjalmar

Recommended Posts

Ja det viser at du kan "kjøpe" de resultatet du vil av forskere, noen må betale for at de skal forske.

Og hvilken pengesterk gruppe skulle ha interesse av å manipulere omtrent samtlige klimaforskere til å varsle om global oppvarming?

For meg er det ubehagelig om jeg må bruke bilen mindre, at jeg må betale dyrt for å fly osv. Slik er det for de fleste. Sikkert også for forskerne selv, og de andre som måtte stå bak sammensvergelsen. :confused:

Link to post

Konklusjonen er vel heller att man ennå ikke vet hva som er skapt av mennesker eller hva som kloden står for selv. Men verden er full av lobbister som hjelper til i forskjellige leire. Men forurensing gjennom bruk av fremkostmidler,idustri er selvf. menneskeskapt. Og for allergikere er det en pest.

 

Forløpig er ikke jeg redd for barn event barnebarn, men følger med. Norge har med sin lille populasjon ett stort energiforbruk. Men det viktigste er att vi har også ressurser til å følge opp utviklingen å bli enda mer miljøbevisste. Det vigtigste er vel heller hva som skjer øst-sørøstover.

 

Men klart alle monner drar, og vi skal selvfølgelig bidra.

 

Men vår fritidsflåte som gjennomsnittlig blir brukt ca 50 timer i året, er ikke den største synderen. Tror vel ofte

att brukerne her er litt over gjennomsnittlig int i båtliv.utenom Bastard 3000 :lol: som er med i havebåtforeningen. :wink: .

 

Det vil fremtvinge seg en ny trend i båtbransjen, som går mot lettdrevne skrog med en motor. Samt att seilbåter

vil bli enda mer populære, pris.

 

Men la oss se fremover mot en ny sesong på sjøen. Som skrevet tidligere en Fairline 46 Phantom, er ikke å forakte.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
"Global oppvarming" og "drivhuseffekten" er Den Nye Religionens viktigste mantra. Og se hva som skjer når det opponeres: Svaret er et fåfengt forsøk på latterliggjøring.

 

Vel, det kan vel sies å være flere som driver med latterliggjøring her? Alvorlig talt Worse, er du så sikker på at det ikke finnes den minste "fare" for at noen av de svært mange forskere som advarer mot konsekvensene av den miljøforsøpling som finner sted i verden har noen grad av rett? Å sammenligne miljøforkjempere med shiamuslimer (hvorfor ikke sunnimuslimer?) er ganske spesielt! Men så er vi vel alle spesielle, hver på vårt vis!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Sier Fremtiden I Våre Hender, ja. Og i artikkelen sier de ingen ting om hvorvidt denne familien på 4 er alene i flyet? La oss heller se hva SFT sier, jeg tror de står mer til troende.

 

Dette diagrammet viser ustlipp fra transport i 2004:

 

transport_04.gif

 

Som vi ser utgjør luftaft 7% av utslippene av klimagasser. Å kalle luftfarten for verstingen i klassen blir feil.

Jeg prøvde å gå den litt etter i sømmene. Fant ikke akurat dette, men andre tabeller hos SSB. Det som jeg la merke til at disse utslippstallene ser ut til ikke å omfatter hverken utenrikssjøfart eller utenriksluftfart. Så sydenturer kommer på toppen.

Link to post
Det som jeg la merke til at disse utslippstallene ser ut til ikke å omfatter hverken utenrikssjøfart eller utenriksluftfart. Så sydenturer kommer på toppen.

Nemlig Andreas. Riktig observert. Statistikken fra SFT som det vises til er en avsporing av det diskusjonen gikk på, nemlig internasjonal trafikk og charter. SFT's tal, tar kun for seg innenriks trafikk.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post

Og hvor stor er flytrafikken til og fra Norge i forhold til innenriksflyginger, tror dere? En påstand blir ikke sann om den blir gjentatt ofte nok.

 

Flybevegelser 2005:

 

Totalt: 790.793

Herav Ruteflyging utland: 125.361

Charter utland: 20.138

 

Totalt utland: 145.399 - eller 18.4% av de totale flybevegelsene i Norge i fjor. En flybevegelse = 1 landing eller 1 avgang.

 

 

 

Mvh,

Kjell

Redigert av LA3939 (see edit history)

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Og hvor stor er flytrafikken til og fra Norge i forhold til innenriksflyginger, tror dere? En påstand blir ikke sann om den blir gjentatt ofte nok.

Mvh,

Kjell

Internasjonal trafikk til/fra Norge er klart større enn innenrikstrafikken. Foresten, hva er egentlig poenget dit???

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Internasjonal trafikk til/fra Norge er klart større enn innenrikstrafikken. Foresten, hva er egentlig poenget dit???

 

Se svaret mitt over etter at jeg fikk modifisert det - så ser du at du tar feil. Norge er faktisk ganske høyt oppe i Europeisk sammenheng når det gjelder innenriks flyginger. Tok litt tid å finne tallene, måtte logge på hjemmekontoret da jeg hadde tallene på jobb.

 

Mvh,

Kjell

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Se svaret mitt over etter at jeg fikk modifisert det - så ser du at du tar feil. Norge er faktisk ganske høyt oppe i Europeisk sammenheng når det gjelder innenriks flyginger. Tok litt tid å finne tallene, måtte logge på hjemmekontoret da jeg hadde tallene på jobb.

Mvh,

Kjell

Jeg gjentar. Hva er egentlig poenget dit? Om det faktisk skulle være slik du hevder, at innenriks luftfart er større enn utenriks, da trenger man ikke å ta med utenrikstrafikken i det hele tatt? Er det riktig oppfattet?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post

Og årsaken til at vi er store på innenriks flygninger er befolkningsstrukturen vår der befolkningen er spredt rundt på de merkeligste plasser. Og flyplass skal de ha, de har til og med fått tuneller og broer så de kan kjøre bil :smiley:

 

Se på andre, sammenlignbare land (Sverige og Finland). Der bor det jo omtrent ikke folk nord for midten. Kjør en time ut fra Stockholm - der er det omtrent bare grusveier. Og ingen flyplasser heller.

 

Så kanskje vi skulle begynne med å få folk mer sentralt bosatt?

Link to post
Jeg gjentar. Hva er egentlig poenget dit? Om det faktisk skulle være slik du hevder, at innenriks luftfart er større enn utenriks, da trenger man ikke å ta med utenrikstrafikken i det hele tatt? Er det riktig oppfattet?

 

Poenget mitt er at du har hatt som mantra i denne tråden at luftfarten er verstingen - dette prøver jeg å tilbakevise.

 

Og tallene har jeg hentet fra Avinor, de ligger også offentlig tilgjengelig her.

 

Det har seg nemlig slik at vi (ja, jeg jobber i Avinor) har et system som registrerer hver landing og avgang i Norge, inklusiv ting som hvor flyet kom fra/gikk til, flytype, og type flyging. Denne informasjonen blir hver natt oversendt til utfakturering av avgiftene. Så ja, jeg har nok rett mht forholdet mellom innen- og utenriks flyginger.

 

Mvh,

Kjell

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Og årsaken til at vi er store på innenriks flygninger er befolkningsstrukturen vår der befolkningen er spredt rundt på de merkeligste plasser. Og flyplass skal de ha, de har til og med fått tuneller og broer så de kan kjøre bil :smiley:

 

Se på andre, sammenlignbare land (Sverige og Finland). Der bor det jo omtrent ikke folk nord for midten. Kjør en time ut fra Stockholm - der er det omtrent bare grusveier. Og ingen flyplasser heller.

 

Så kanskje vi skulle begynne med å få folk mer sentralt bosatt?

 

Just precis. Utlendingen blir storøyde av imponasje når vi forteller at vi har rutetrafikk til øyer med ca 750 personer (Værøy) og ca 600 personer (Røst)

 

Og den femte største flyruten i Europa er Bergen-Oslo vv.

 

Vi har tross alt noen og fremti lufthavner i Norge - alle har trafikk.

 

Mvh,

Kjell

Redigert av LA3939 (see edit history)

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Og flyplass skal de ha, de har til og med fått tuneller og broer så de kan kjøre bil :smiley:

:yesnod: Der de egentlig fortsatt pent kunne ha klart seg med båt både til og fra og til godsfrakt, slik som før i tiden. Det kunne vi i grunnen godt ha fortsatt med; i stedet har alle bygget med ryggen mot sjøen. En nasjonal tragedie. :cryin:

 

Så kanskje vi skulle begynne med å få folk mer sentralt bosatt?
Helt enig. Vi kan sende alle rævhollene fra resten av landet til det sentrale østland/Oslo. Så øker vi intelligensnivået begge steder, på en gang :wink:

 

:lol: (just kidding .... eller?) :eek:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Før bodde man ikke der fisken var - man reiste dit for å fiske.

 

Det er motsatt, (men kaskje ikke noe å skryte av i forhold til klimagasser)

 

Just precis. Utlendingen blir storøyde av imponasje når vi forteller at vi har rutetrafikk til øyer med ca 750 personer (Værøy) og ca 600 personer (Røst)

 

Værøy er nedlagt pga turbulens, ellers skal det ikke mye til for å inponere utlendinger.

 

Helt enig. Vi kan sende alle rævhollene fra resten av landet til det sentrale østland/Oslo. Så øker vi intelligensnivået begge steder, på en gang :wink:

 

Glimrende ide, bare jeg får bli :lol:

Link to post
Helt enig. Vi kan sende alle rævhollene fra resten av landet til det sentrale østland/Oslo. Så øker vi intelligensnivået begge steder, på en gang :wink:

 

:lol: (just kidding .... eller?) :eek:

Ettersom det kommer fra deg er jeg helt sikker på hva du egentlig mener :wink:

 

Men for å være helt sierøs: man kan ikke både ha kaken og spise den. Vil man gjøre noe med de innenlandske forgasningene må man gjøre noe med reisemønsteret. Og da må man endre hvor folk bor. Slutte med politisk sosial snillisme og ta noen store grep.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Ettersom det kommer fra deg er jeg helt sikker på hva du egentlig mener :wink:

:flag: Du tok den, ja??

 

Men for å være helt sierøs: man kan ikke både ha kaken og spise den.

Hva i all verden skal man da med kaken? Selv har jeg alltid likt boller og kjeks bedre. :cool:

 

Vil man gjøre noe med de innenlandske forgasningene må man gjøre noe med reisemønsteret.

Er det nå så sikkert, da, at det er de som bor i utkantene som bedriver mest forurensning??? "Noe" sier meg at det heller er motsatt; altså at tilført andel forurensning er betydelig lavere både absolutt og per capita i f. eks. Finnmark enn det er i Oslo-området.

 

Og da må man endre hvor folk bor. Slutte med politisk sosial snillisme og ta noen store grep.

Yep. Send 50% av befolkningen på Østlandet til Nord-Norge. :lol:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...