Astor Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Tja. Værdamene på TV2 sliter med å fortelle hva været blir til helgen, ... Men de er jo bare lekre å se på........ Det er noe annet når Gislefoss trår til.. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Baywatch Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Ja det viser at du kan "kjøpe" de resultatet du vil av forskere, noen må betale for at de skal forske. Og hvilken pengesterk gruppe skulle ha interesse av å manipulere omtrent samtlige klimaforskere til å varsle om global oppvarming? For meg er det ubehagelig om jeg må bruke bilen mindre, at jeg må betale dyrt for å fly osv. Slik er det for de fleste. Sikkert også for forskerne selv, og de andre som måtte stå bak sammensvergelsen. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 (redigert) Konklusjonen er vel heller att man ennå ikke vet hva som er skapt av mennesker eller hva som kloden står for selv. Men verden er full av lobbister som hjelper til i forskjellige leire. Men forurensing gjennom bruk av fremkostmidler,idustri er selvf. menneskeskapt. Og for allergikere er det en pest. Forløpig er ikke jeg redd for barn event barnebarn, men følger med. Norge har med sin lille populasjon ett stort energiforbruk. Men det viktigste er att vi har også ressurser til å følge opp utviklingen å bli enda mer miljøbevisste. Det vigtigste er vel heller hva som skjer øst-sørøstover. Men klart alle monner drar, og vi skal selvfølgelig bidra. Men vår fritidsflåte som gjennomsnittlig blir brukt ca 50 timer i året, er ikke den største synderen. Tror vel ofte att brukerne her er litt over gjennomsnittlig int i båtliv.utenom Bastard 3000 som er med i havebåtforeningen. . Det vil fremtvinge seg en ny trend i båtbransjen, som går mot lettdrevne skrog med en motor. Samt att seilbåter vil bli enda mer populære, pris. Men la oss se fremover mot en ny sesong på sjøen. Som skrevet tidligere en Fairline 46 Phantom, er ikke å forakte. Redigert 26.Desember.2006 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Mouche Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 "Global oppvarming" og "drivhuseffekten" er Den Nye Religionens viktigste mantra. Og se hva som skjer når det opponeres: Svaret er et fåfengt forsøk på latterliggjøring. Vel, det kan vel sies å være flere som driver med latterliggjøring her? Alvorlig talt Worse, er du så sikker på at det ikke finnes den minste "fare" for at noen av de svært mange forskere som advarer mot konsekvensene av den miljøforsøpling som finner sted i verden har noen grad av rett? Å sammenligne miljøforkjempere med shiamuslimer (hvorfor ikke sunnimuslimer?) er ganske spesielt! Men så er vi vel alle spesielle, hver på vårt vis! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Skipper Worse Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Mouché du blander som vanlig hummer og kanari. Jeg omtalte Den Nye Religionen om global oppvarming osv. ikke alminnelig forurensning. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
OT-flyktning Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Sier Fremtiden I Våre Hender, ja. Og i artikkelen sier de ingen ting om hvorvidt denne familien på 4 er alene i flyet? La oss heller se hva SFT sier, jeg tror de står mer til troende. Dette diagrammet viser ustlipp fra transport i 2004: Som vi ser utgjør luftaft 7% av utslippene av klimagasser. Å kalle luftfarten for verstingen i klassen blir feil. Jeg prøvde å gå den litt etter i sømmene. Fant ikke akurat dette, men andre tabeller hos SSB. Det som jeg la merke til at disse utslippstallene ser ut til ikke å omfatter hverken utenrikssjøfart eller utenriksluftfart. Så sydenturer kommer på toppen. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Det som jeg la merke til at disse utslippstallene ser ut til ikke å omfatter hverken utenrikssjøfart eller utenriksluftfart. Så sydenturer kommer på toppen. Nemlig Andreas. Riktig observert. Statistikken fra SFT som det vises til er en avsporing av det diskusjonen gikk på, nemlig internasjonal trafikk og charter. SFT's tal, tar kun for seg innenriks trafikk. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Kjell E Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 (redigert) Og hvor stor er flytrafikken til og fra Norge i forhold til innenriksflyginger, tror dere? En påstand blir ikke sann om den blir gjentatt ofte nok. Flybevegelser 2005: Totalt: 790.793 Herav Ruteflyging utland: 125.361 Charter utland: 20.138 Totalt utland: 145.399 - eller 18.4% av de totale flybevegelsene i Norge i fjor. En flybevegelse = 1 landing eller 1 avgang. Mvh, Kjell Redigert 26.Desember.2006 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
REM Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Og hvor stor er flytrafikken til og fra Norge i forhold til innenriksflyginger, tror dere? En påstand blir ikke sann om den blir gjentatt ofte nok.Mvh, Kjell Internasjonal trafikk til/fra Norge er klart større enn innenrikstrafikken. Foresten, hva er egentlig poenget dit??? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Kjell E Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Internasjonal trafikk til/fra Norge er klart større enn innenrikstrafikken. Foresten, hva er egentlig poenget dit??? Se svaret mitt over etter at jeg fikk modifisert det - så ser du at du tar feil. Norge er faktisk ganske høyt oppe i Europeisk sammenheng når det gjelder innenriks flyginger. Tok litt tid å finne tallene, måtte logge på hjemmekontoret da jeg hadde tallene på jobb. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
REM Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Se svaret mitt over etter at jeg fikk modifisert det - så ser du at du tar feil. Norge er faktisk ganske høyt oppe i Europeisk sammenheng når det gjelder innenriks flyginger. Tok litt tid å finne tallene, måtte logge på hjemmekontoret da jeg hadde tallene på jobb.Mvh, Kjell Jeg gjentar. Hva er egentlig poenget dit? Om det faktisk skulle være slik du hevder, at innenriks luftfart er større enn utenriks, da trenger man ikke å ta med utenrikstrafikken i det hele tatt? Er det riktig oppfattet? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Og årsaken til at vi er store på innenriks flygninger er befolkningsstrukturen vår der befolkningen er spredt rundt på de merkeligste plasser. Og flyplass skal de ha, de har til og med fått tuneller og broer så de kan kjøre bil Se på andre, sammenlignbare land (Sverige og Finland). Der bor det jo omtrent ikke folk nord for midten. Kjør en time ut fra Stockholm - der er det omtrent bare grusveier. Og ingen flyplasser heller. Så kanskje vi skulle begynne med å få folk mer sentralt bosatt? Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Jeg gjentar. Hva er egentlig poenget dit? Om det faktisk skulle være slik du hevder, at innenriks luftfart er større enn utenriks, da trenger man ikke å ta med utenrikstrafikken i det hele tatt? Er det riktig oppfattet? Poenget mitt er at du har hatt som mantra i denne tråden at luftfarten er verstingen - dette prøver jeg å tilbakevise. Og tallene har jeg hentet fra Avinor, de ligger også offentlig tilgjengelig her. Det har seg nemlig slik at vi (ja, jeg jobber i Avinor) har et system som registrerer hver landing og avgang i Norge, inklusiv ting som hvor flyet kom fra/gikk til, flytype, og type flyging. Denne informasjonen blir hver natt oversendt til utfakturering av avgiftene. Så ja, jeg har nok rett mht forholdet mellom innen- og utenriks flyginger. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
avsluttet Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 e du gått i fra vette, vi må jo bo her kor fesken e Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 (redigert) Da har dere for små tanker på båtene Før bodde man ikke der fisken var - man reiste dit for å fiske. Redigert 26.Desember.2006 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 (redigert) Og årsaken til at vi er store på innenriks flygninger er befolkningsstrukturen vår der befolkningen er spredt rundt på de merkeligste plasser. Og flyplass skal de ha, de har til og med fått tuneller og broer så de kan kjøre bil Se på andre, sammenlignbare land (Sverige og Finland). Der bor det jo omtrent ikke folk nord for midten. Kjør en time ut fra Stockholm - der er det omtrent bare grusveier. Og ingen flyplasser heller. Så kanskje vi skulle begynne med å få folk mer sentralt bosatt? Just precis. Utlendingen blir storøyde av imponasje når vi forteller at vi har rutetrafikk til øyer med ca 750 personer (Værøy) og ca 600 personer (Røst) Og den femte største flyruten i Europa er Bergen-Oslo vv. Vi har tross alt noen og fremti lufthavner i Norge - alle har trafikk. Mvh, Kjell Redigert 26.Desember.2006 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Bitteliten Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 (redigert) Og Sverige legger ned flyplasser så ofte de kan Norsk snillisme til det nesten perverse Redigert 26.Desember.2006 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 (redigert) Og flyplass skal de ha, de har til og med fått tuneller og broer så de kan kjøre bil Der de egentlig fortsatt pent kunne ha klart seg med båt både til og fra og til godsfrakt, slik som før i tiden. Det kunne vi i grunnen godt ha fortsatt med; i stedet har alle bygget med ryggen mot sjøen. En nasjonal tragedie. Så kanskje vi skulle begynne med å få folk mer sentralt bosatt? Helt enig. Vi kan sende alle rævhollene fra resten av landet til det sentrale østland/Oslo. Så øker vi intelligensnivået begge steder, på en gang (just kidding .... eller?) Redigert 26.Desember.2006 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
avsluttet Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Før bodde man ikke der fisken var - man reiste dit for å fiske. Det er motsatt, (men kaskje ikke noe å skryte av i forhold til klimagasser) Just precis. Utlendingen blir storøyde av imponasje når vi forteller at vi har rutetrafikk til øyer med ca 750 personer (Værøy) og ca 600 personer (Røst) Værøy er nedlagt pga turbulens, ellers skal det ikke mye til for å inponere utlendinger. Helt enig. Vi kan sende alle rævhollene fra resten av landet til det sentrale østland/Oslo. Så øker vi intelligensnivået begge steder, på en gang Glimrende ide, bare jeg får bli Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 (redigert) Helt enig. Vi kan sende alle rævhollene fra resten av landet til det sentrale østland/Oslo. Så øker vi intelligensnivået begge steder, på en gang (just kidding .... eller?) Ettersom det kommer fra deg er jeg helt sikker på hva du egentlig mener Men for å være helt sierøs: man kan ikke både ha kaken og spise den. Vil man gjøre noe med de innenlandske forgasningene må man gjøre noe med reisemønsteret. Og da må man endre hvor folk bor. Slutte med politisk sosial snillisme og ta noen store grep. Redigert 26.Desember.2006 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 (redigert) Ettersom det kommer fra deg er jeg helt sikker på hva du egentlig mener Du tok den, ja?? Men for å være helt sierøs: man kan ikke både ha kaken og spise den. Hva i all verden skal man da med kaken? Selv har jeg alltid likt boller og kjeks bedre. Vil man gjøre noe med de innenlandske forgasningene må man gjøre noe med reisemønsteret. Er det nå så sikkert, da, at det er de som bor i utkantene som bedriver mest forurensning??? "Noe" sier meg at det heller er motsatt; altså at tilført andel forurensning er betydelig lavere både absolutt og per capita i f. eks. Finnmark enn det er i Oslo-området. Og da må man endre hvor folk bor. Slutte med politisk sosial snillisme og ta noen store grep. Yep. Send 50% av befolkningen på Østlandet til Nord-Norge. Redigert 26.Desember.2006 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Skipper Worse Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Glimrende ide, bare jeg får bli Når du synes det er en god ide, er du dermed selvsagt utenfor den gruppen som sendes sørover. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
avsluttet Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 de innenlandske forgasningene er nå en ting, problemet er globalt. Du har vært inne på det selv, Bitteliten, hva når kineserne vil ha det som oss? det er jo da problemene begynner... Ellers får jeg en bismak i kjeften når det snakkes om sentralisering, Norge er feil land til det, med mindre nordnorge gis tilbake til Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Ellers får jeg en bismak i kjeften når det snakkes om sentralisering, Norge er feil land til det, med mindre nordnorge gis tilbake til Sverige. Hvorfor er Norge feil land til sentralisering? Bortsett fra at vi ikke vil? Du skal ikke se bort fra at svenskene med glede hadde tatt i mot Nord Norge om man ser på naturressursene og utviklingen Østover. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Hva i all verden skal man da med kaken? Det er et svensk uttrykk. Det blir nok for internasjonalt for deg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.