Skipper Worse Svart 8.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2006 Lekkert! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Jon-Kåre Svart 8.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2006 Noe slik som denne som båt nummer 2. Hoved båten får jeg komme tilbake til. Må gå og hvile meg ut da det er julebord imorgen. Blir båt tur da det er på en øy utenfor sandnessjøen Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
baatsman Svart 8.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2006 (redigert) Her har du sjønnheten, Najad 440 AC. Koster vannvittig, men flott er den. Ellers må jeg si, det er en ny gummi-jolle som står på tapetet først. Redigert 8.Desember.2006 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Frivakten Svart 8.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2006 Flotte RS-skøyter. Her er et par til som er til salgs. Fordelen med disse at man kan redde seg selv RS J.M.Johansen Pris 2.5 mill RS Oslokjøpmannen Pris 600' Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
ivar Svart 8.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2006 Skulle klart meg helt fint med en Falcon 26 Fantino, evt en Nord Star 26. Eller en NorSafe Munin i "sivil" utførelse Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jorg-1 Svart 8.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2006 Kjære nisse....jeg har vært snill gutt og ønsker meg en Princess 34 Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
baatsman Svart 8.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2006 Det er mulig du er hørt Jorg, for nå er den solgt. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
bliss X Svart 8.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2006 Tja ... Har ikke noe sterkt ønske om ny båt til jul, men hadde ikke sagt nei takk til denne: http://www.hallberg-rassy.com/HR342/hr342.shtml Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 8.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2006 Det må da bli Najad 400 Her har du sjønnheten, Najad 440 AC. Najad det ene eller det andre.........det optimale er en 371 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Barolo Svart 8.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2006 Jeg sikler litt (mye) på en slik en............. Mvh Barolo Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2006 (redigert) Har akkurat kjøpt meg ny båt og det var akkurat den jeg ønsket meg. Ikke for stor og ikke for liten. Så det jeg ønsker meg er ny kalesje, nytt toalett, og litt annet digg til båten. Kalesje er bestilt og toalett er kjøpt men ikke montert så da blir det litt annet dig Og Ben Sin, ja den har selvfølgelig en diesel. En Steyer 246 med 150 timer på klokka. Redigert 8.Desember.2006 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Skaaden Svart 9.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2006 Som den beskjedne herremann jeg er ønsker jeg meg kun en Skibsplast 605. Her en Marieholm if Håvard Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 9.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2006 Et velment råd til de som ønsker seg større og nyere båt (det kan jo faktisk inntre at man plutselig får tilgang på mer penger enn forutsatt): Dersom man ikke ønsker å bruke en "formue" på å kjøpe vedlikeholdskrefter (personer som polerer, pusser, smører, vasker, godsnakker, skrur, vrir, titter, lytter, lukter, prøver o.a.) anbefaler jeg å være "edruelig" med økning av størelsen fra en båt til neste. 3-fot "syken" er god, fordi arbeidsoppgavene ikke vokser særlig mer enn interessen. Dersom størrelsen øker vesentlig mer enn 3 fot om gangen kan det bli vanskelig å "henge med" i alle de nye prosedyrer som må utvikles og opprettholdes ombord. Mitt synspunkt er at det krever mindre overskudd å øke husstørrelse enn båtstørrelse, selv om båtinteressen er ens kjæreste interesse. Det var en "formidabel" oppgave å gå fra en 20 fots Skipsplast til en 29 fots Scand Baltic. Plutselig endret båtlivet seg fra primært å omfatte bruk av båt til primært å gjelde vedlikehold av båt. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 9.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2006 Det tror jeg så gjerne. Og siden jeg primært er interessert i bruk og ikke vedlikehold, pussing, oppgradering så er jeg veldig fornøyd med den båten jeg har. Den skal jeg ha leeennnggggeee...... Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 9.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2006 Her var det mange fine og fornuftige ønsker må jeg si. Beklageligvis har nissen nå vært på fylla og brukt opp deler av gavebudsjettet, men deres ønsker er notert! Det er bare å fortsette å ønske seg, så skal vi se hva som ligger under treet juleaften. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 9.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2006 (redigert) Det er bare å fortsette å ønske seg, så skal vi se hva som ligger under treet juleaften. Hvis det er en båt nissen skal buksere under juletreet, bør det treet ha et høyt grenfeste Nedenfor er min fantasi. Og jeg kommer helt sikkert å slutte å sikle når den skal vedlikeholdes Redigert 9.Desember.2006 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Belgarath Svart 9.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2006 Har fått fryktelig lyst på Diesel Duck eller en Nordic Tug.. Jobber med saken.. :-) Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
NilsPils Svart 9.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2006 (redigert) Min Spec. til Julenissen var: - Lukket motorbåt med stort selvlensende akterdekk - Egnet til ferie og hobbyfiske - Cruising speed 16-18 knop, stabil ved dorgefart (kjøl og stort ror) - En motor med rett aksel. Propell og ror beskyttet av kjølen. - Isolert og oppvarmet for for helårsbruk - Ikke større enn nødvendig for famile på 3- 4 pers - Ikke flybridge - GPS, kartplotter, autopilot, radar, baugpropell, to ankervinsjer - Plastskrog med teakdekk og mye gedigent treverk. Teak tillatt, mahogni forbudt - Plast og skai totalforbudt innvendig Egentlig var dette spec.en for i fjor, men Julenissen var litt treg, så jeg er nå ved verftet og inspiserer båten, som snart er klar for levering. Nissen liker seg ellers bra her nede. Har med Nissemor for anstand og beskyttelse mot nærgående lokale damer. Det ble spesialdesign, one-off. Produksjonen kan følges her. Jeg vil legge inn flere bilder neste uke. Følg med. Redigert 9.Desember.2006 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Trophy Svart 9.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2006 Sikler for tiden på Mochi og Azimut båter fra 1990 og nyere. Noen som vet hvor man finner brochyrer for modeller fra 90 tallet ?? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Draco er tingen Svart 9.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2006 Til Julenissen Har nettopp kjøpt meg en Draco 20 og det er en fin båt for en nybegynner. Det er min første båt. Drømmebåten er en Draco 2400 , helst med diesel. Har en familie på 5 så den er stor nok for oss. https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12153/3_478471700.jpg Eller en Sea Ray Sundancer på 27-29fot Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 9.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2006 Sukk, når vi først snakker om våte drømmer er det jo ikke noe vits å ikke dra til. Hanse 470e e drømmen for meg, men dessverre ikke for fruen (vil ikke ha seilbåt). Ikke det at den hadde vært aktuell uansett... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Ben Sin Svart 9.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2006 Lekkert!!! Kanskje du trenger ny frue? Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 9.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2006 Her en Marieholm if Et godt valg Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 9.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2006 Jeg ønsker meg min nåværende båt bare 7 til 10 fot større.Men noe sånt finnes ikke (ennå). Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 9.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2006 Najad det ene eller det andre.........det optimale er en 371 Den er grei som dingy for barna. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.