Jump to content

Hvilken båt ønsker du deg?


Ben Sin

Recommended Posts

Er godt fornøyd med skøyta og til daglig er den akkurat den båten jeg/vi vil ha. Passe stor og passe bred :lol: Skulle vi ha bytta i noe sånn uten videre så kanskje et nybygg av f eks svolvær-typen til Colin Archer innredet helt etter eget ønske? Eller kanskje en Hans Christian som vises her:

http://www.van-noort.nl/hanschristian/index_nl.html (den 41 traditional var jo fin...)

Ojoj,...hvor blir lottopengene av???

Link to post
Share on other sites

Har egentlig slått fra meg å bytte båt. Grei nok den jeg har. Også liker jeg å skru, bore, laminere, forandre osv.

 

Men skulle jeg fått overskudd på penger, så skulle den: ( i ikkekronologisk rekkefølge)

 

 

Ikke være for stor til å håndteres alene. Rundt 32 fot. Absolutt max. 35.

Det skal være mulig å gå rundt båten uten å smyge eller skreve over ting. Slette dekksflater.

Sittebrønnen skal ikke være for bred slik at man har noe å sparke fra mot.

Rorkultstyring.

Drev.

Alle skjøter skal kunne nås fra styreposisjon.

Toalett ved nedgangen til hytta.

Tung blykjøl og stor bredde slik at den bærer mye seil uten overraskelser.

Byssa skal kunne brukes under seilas.

Klassiske seilbåtlinjer uten bling-bling.

Ikkeno dekksalong eller skjermer.

Vakuumstøpt for høy styrke og lav vekt.

Rullegenoa.

Helt trefri konstruksjon utenom dekor.

Ha god plass til fire voksne.

 

Merkelige krav?

Vel, den finnes.

Link to post
Share on other sites

Hvis det er en båt nissen skal buksere under juletreet, bør det treet ha et høyt grenfeste :lol: Nedenfor er min fantasi. Og jeg kommer helt sikkert å slutte å sikle når den skal vedlikeholdes :smiley:

9_1118908400266.jpg

 

Krisida Magni, du viste kanskje at din fantasi befinner seg under denne presenningen:

DSC001755.JPG

Flott båt, men i meste laget med vedlikeholdskrevende treverk for min del......

 

Jeg er svært godt fornøyd med egen skute som igrunn er min drømmebåt. Imidlertid, hadde jeg fått en Fairline Squadron 43 eller en Princess 42 kastet etter meg så hadde jeg nok ikke nektet....

Sansynligheten er imidlertid svært stor for at nåværende båt holder flere år ennå!

Link to post
Share on other sites

Krisida Magni, du viste kanskje at din fantasi befinner seg under denne presenningen
Båten er i mine øyne nydelig og av den grunn tok jeg vare på bildet. Husker ikke hvor, men kanskje fra en annonse? Trodde båten var i Oslofjorden et sted. :smiley:

 

Verden er ikke stor, ihvertfall i Norge. Var det din forrige båt? Hvor er den nå?

 

Nei, ikke si det likevel. Det er for farlig. Forresten så er det ikke lov å smugtitte før julaften likevel :lol:

Redigert av Krisida Magni (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Båten er i mine øyne nydelig og av den grunn tok jeg vare på bildet. Husker ikke hvor, men kanskje fra en annonse?

Verden er ikke stor, ihvertfall i Norge. Var det din forrige båt? Hvor er den nå?

He he, neida, jeg har nok aldri eid den båten. Derimot er den hjemmehørende i samme båthavn som jeg har båten nå - i Oslo mao. Den ligger slik til at jeg paserer den på veg til min båt. Velholdt og flott båt, som ser ut til å være mye i bruk. Tror nok ikke den er til salgs.

Har dog en aldri så liten mistanke om at Lasse kjenner flere detaljer om båten og eier. :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...