Jump to content

Hvilken båt ønsker du deg?


Ben Sin

Recommended Posts

Drømmen i plast må bli denne: Bertram 25 HT av Ray Hunt

3_1257558626.jpg

Vakker og praktisk!

 

Denne er nok en god kandidat i kategorien "laget av tre": Alpha Z fra Mike Peters

scan9og6lite.jpg

"Bare" vakker!

 

Sannsynligvis blir drømmen aldri realisert (blir den realisert er den jo heller ikke en drøm lenger... :wink: )

Link to post
Share on other sites

Morris 42:

 

Steike den var vakker. Nydelig er vel ordet... Ja, jeg vet det er langt fra Hanse 470e, men jeg er litt svak for det klassiske... Når alt kom til alt ville nok ønsket og trangen til å se 2 sifrede tall på loggen vært avgjørende, men...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Julen nærmer seg, og vi går omkring og skal ønske oss ting og tang. La oss nå si at du kan ønske deg akkurat den båten du vil, (fra meg) og få den helt gratis... :eek:

 

For at det (kanskje) ikke skal ta heeelt av, er forutsetningen at du selv må betale alle driftskostnader, forsikring, service og samtidig vaske, pusse og stelle den selv.

 

Få høre nå!! Hvilken båt står øverst på ønskelista?

 

Ps. Den kan ha diselmotor altså. :wink:

 

:santa: Hallo kjære båtvenner! :santcheers:

 

Nissen har bestemt hvem som skal få drømmebåten sin til jul. Det var en som virkelig hadde ønsket seg en flott og praktisk båt, og da var det jo helt naturlig at han skal få sitt ønske oppfylt. Ikke sant?

 

Odd Thomas er den som kan pakke ut en av de skikkelig store harde pakker i år. Gratulerer!! :flag:

Båten blir fraktet fra Fredrikstad og levert hjemme hos Odd Thomas på torsdag ettermiddag. Han har allerede vært ombord og inspisert og godkjent. (og om noen er i tvil: Den har en deilig bensin åtter.... :yesnod: )

 

Her ser dere båten:

 

Ps: Odd Thomas er varslet..

Link to post
Share on other sites

TAKK BEN SIN!

DU ER SELVE NISSEN DU, FOR STOKKER VI OM PÅ BOKSTAVENE OG BYTTER "B" MED "S" DA BLIR DET NISSEN!

 

VI GLEDER OSS SOM UNGA PÅ JULAFTEN HER PÅ LILLEHAMMER AKKURAT NÅ.

 

NEI, JEG HAR IKKE GLEMT Å TRYKKE CAPS LOCK! BARE SÅ BEGEISTRET AT DETTE MÅ PÅ TRYKK I STORE BOKSTAVER :)

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Jeg har siklet(drømt)etter en bestemt båt i hele vinter,men lommeboken tillater ikke en slik investering.MEN hva hender så........Mitt eget søskenbarn,tenk dere det-mitt eget søskenbarn går dit hen at han kjøper båten jeg har hatt så mange drømmer om.Og om ikke dette var nok........han skal ligge som båtnabo slik at jeg er nødt til å passere "henne"hver gang jeg skal til båten eller hytta.

Er selvfølgelig glad på hans/deres vegne og det skal bli moro å ferdes med de på turer,men det kan ikke stikkes under en stol det at jeg er forferdelig misunnelig..... Båten er vakker og innholdsrik:

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=12281256

Link to post
Share on other sites

Mitt båtbruk er hyttebåt, og min største drøm er å ha det slik uansett økonomisk situasjon. Kanskje jeg ville kjøpt en litt større Windy 35 eller en 50 fots seilbåt for cruise litt om jeg hadde ekstrem rikdom, men trives bedre med hytte ved sjøen med mange små båter enn for stor båt på vannet.

 

Mine ypperste drømmebåter er følgende:

 

-Cormate T27 (Egil Ranvig)

-Nidelv 725 sport (Hans-Jørgen Johnsen)

-Windy 7800 (Jan Herman Linge)

-Windy 7500 (Jan Herman Linge)

-Windy 22 sport (Jan Herman Linge)

-MV-Yacht 30

-Nimbus 230R

-Goldfish 21/22 sport

 

Flere av båtene nevnt over er i grunnen i grenseland for å være for store for min smak.

 

Liker også følgende båter veldig godt:

-Hydrolift/Stormway X-17

-Gozzi 17

-Fjordling 17 og 18

-Musling 370 og 430

-Windy 8000

-Fjord Terne 24 eller 28

-Morgan 5250

-Skibsplast 555 Vector X

-Ibiza 24 og 20 Touring

-GH V11 (veldig kul jolle)

-GH V20 og 23 DC

-Nidelv 690 og 610, samt 780

-Hydrolift T30

-Goldfish 32 sport

-Eikeli 21 sport (og 24 og flere andre Eikeli-modeller fra tidligere)

-Dolvik har mye fint

-Windy 25 Mirage

-Windy- Oceancraft 845 og Windy 28 Ghibli

 

Og slik kan jeg fortsette....!

Lingefan

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...