GeirFrode Svart 22.August.2005 Link til dette innlegget Svart 22.August.2005 Har du noen anelse om hva slags olje du skal putte på disse ?? <{POST_SNAPBACK}> Har vært i båten en tur nå. Fant brosjyren på vinsjen, men der stod det ikke noe om olje på gearet, dessverre. Kun andre tekniske spesifikasjoner. Blir bare gjetting fra min side da. Tror jeg vil skru ut påfyllingspluggen og lukte litt på det som er der fra før. Mest sannsynlig er det vel vanlig SAE 80 olje tipper jeg. Men det skader vel ikke å sjekke litt nærmere kanskje. Uansett, så tror jeg det går bra med vanlig gearolje, det er jo ikke så fryktelig mye vinsjen går akkurat. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 22.August.2005 Link til dette innlegget Svart 22.August.2005 GeirFrode, kunne du scannet brosjyren og lagt den i dok-arkivet? Ankerwinchen min er så godt som det eneste om bord som jeg mangler bruksanvisning etc. til. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Verrie Svart 22.August.2005 Link til dette innlegget Svart 22.August.2005 GeirFrode, kunne du scannet brosjyren og lagt den i dok-arkivet? Ankerwinchen min er så godt som det eneste om bord som jeg mangler bruksanvisning etc. til. <{POST_SNAPBACK}> Tiltredes, hadde vært aldeles glimrende..... Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 GeirFrode, kunne du scannet brosjyren og lagt den i dok-arkivet? Ankerwinchen min er så godt som det eneste om bord som jeg mangler bruksanvisning etc. til. <{POST_SNAPBACK}> Kan godt gjøre det når jeg får anledning. Men det er ikke rare greia. Var egentlig bare litt info om størrelse og strømforbruk. + koblingskjema for releet. Og det er jo nokså enkelt det også da. Halvparten av brosjyren er på italiensk, den andre delen på engelsk. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Ja, men det er absolutt nyttig!! Kom med det!! Så fortjener du en Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Guest Skjælø Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 (redigert) Hei. Har vært i båten og lett frem brosjyren på Lofrans tigres. Der står bl a følgende setning under vedlikehold: "The body is filled at proper level, as indicated on oil level tap, with SAE 90 oil." Ps. Ang forhandler så er det trykket en adresse på brosjyren: ILERØD, Tvetevn.6, Tlf 22648040. Vet ikke om dette eksisterer nå, det er fra mai 97. Hilsen Skjælø (lestl) Redigert 23.August.2005 av Skjælø (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Lestl, Takk skal du ha Sitér dette innlegget Link to post
jumbo Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Det var lite som skjedde med båten sist vinter, jeg byttet pullerter og lufteriller, men det var det hele.. men nå har jeg brukt den snart en sesong. I sommer har jeg tettet bensintank, og skiftet vindusviskermotor (spanderte på meg parallellarm og to hastigheter.) Jeg har gjort meg noen tanker om hva som bør skje til vinteren. * Trimflaps, dette er en absolutt nødvendighet. * Vindusvisker på babord side. med parallellarm. også en nødvendighet siden det hender jeg går ut i regnet, og da er det kjipt å bare se ut gjennom ett vindu. * brett under topplanternen. * Defroster. for å kunne ta vekk dugg på vinduene, for eksempel når det regner.. * bensinmåler, den gamle sluttet å virke, og det er litt tungvindt med peilepinne.. * instrumentbord, med nye knapper, ledninger og automatsikringer.. det skal bli så fint så * ny dør til kabinen. En kamerat skulle holde seg i håndtaket, og satt plutselig med hele døren i fanget.. Ofrer den klassiske draco-skyvedøren i ekte kryssfiner til fordel for en innoverdør i plexiglass med lokk. skal prøve å få det til sånn at kartet ligger bra der. * Ett eller annet for lettere å kunne stige ombord. * bedre motorisolasjon. * nye stoler, kanskje, hvis jeg gidder, de er så stygge de som er nå.. * badeplatform hadde vert kjekt, men kanskje litt råflott. * kanskje bytte utveksling på drevet sånn at den blir riktig. * En liten remse med motor-vedlikehold-greier.. * Kanskje jeg pusser skrogsiden og gir den ett strøk lakk, den ser litt shabby ut.. ...Så får vi se hva som blir gjort. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 6.September.2005 Link til dette innlegget Svart 6.September.2005 Du kan jo prøve hos Gravør Pettersen http://www.gravorpettersen.no/ <{POST_SNAPBACK}> NOK 3.500 for noen stakkars bokstaver Noen som har andre forslag/hvor jeg kan få tak i bokstaver til båten (se innlegg litt lengre oppe)?? Kan kabelkanaler fra Clas Ohlson (eller andre) være noe? <{POST_SNAPBACK}> Har nå kikket på disse, de er nok brukandes men skulle så gjerne hatt "litt bedre forseggjorte" saker, noen som har andre forslag ? Der er mange her på forumet med båter som er som møbler, hva har dere gjort med alt av kablinger ?? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 6.September.2005 Link til dette innlegget Svart 6.September.2005 .. de er nok brukandes men skulle så gjerne hatt "litt bedre forseggjorte" saker, noen som har andre forslag ? Ja. To fine smale lister i passende trevirke ( mahogny, teak ) , f.eks 4x4 eller 5x5mm, monteres med f.eks 1-1,5 cm innvendig avstand. ( paralelt ) Som "lokk" bruker du sånne messing gølvlister, man fester gølvtepper med. Finnes opptil 2,5m lengder, og i blank/patinert/antikk messing, alu og diverse andre overflater. Kan bøyes. Bor hull og skru, eller lim fast en bolt inne i "kanalen" og bruk kuppelmuttre. Er priset som " hus- ting" og ikke "båt-ting";M mao. billig. Kan`ke herpe den fine treskuta di med sånt billig plast søppel.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Verrie Svart 6.September.2005 Link til dette innlegget Svart 6.September.2005 Suzuki, et av de bedre forslag ! Takk skal du ha.... Sitér dette innlegget Link to post
`Laffen Svart 6.September.2005 Link til dette innlegget Svart 6.September.2005 NOK 3.500 for noen stakkars bokstaver <{POST_SNAPBACK}> Steike... Det var en voksen pris... Du kan jo og høre med en yrkesskole hvis du har en i nærheten... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.