Jump to content

Båtbilder


C-marine

Recommended Posts

Skal ta opp båten på henger på Hommersåk og må kjøre den fra Bersagel...har ikke veldig lyst til det i de bølgene der...eller går det greit hvis jeg holder meg langs land?

 

Hei!

 

Vi har Hytte der inne og går ofte den strekningen. Det er alltid verst rundt Vierneset. Men det er ganske sjeldent at det er så gale som på videoen.. :wink: Det skal blåse godt, men kansje ikke så lenge før det bygger seg opp. Personlig liker jeg å gå et stykke fra land på dager det er gale, for i et eventuelt motorstopp har jeg da bedre til til å finne en løsning før jeg driver i fjellveggene. Skal ha litt flaks for å drive inn i de to vikene det er langs fjorden.

 

Har flere ganger kjørt fra byen og inn i både 12, 17, 20 og 24 fots båter. Det er kjeldent et problem. Hadde vært bra i dag foreksempel.. :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Flotte bilder Anders, hvor er de fra?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Det er skrevet litt om hastigheten til noen av bl.a. SAR-båtene. I dag gikk AIS-alarmen da en SAR båt nærmet seg ganske hurtig bakfra. Men inn mot Soon havn reduserte den farten til de lovlige 5 knop. Båten seg ut til å bevege seg godt i sjøen. Jeg ser stadig at den (RS SUNDT) er på farten i området Moss - Horten - Drøbak. I går var den i Horten havn, se innlegg # 99 i https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=27236&st=50

 

sar.jpg

Link to post
Share on other sites

Det er skrevet litt om hastigheten til noen av bl.a. SAR-båtene.

 

5000 timers servic'en er snart i boks, på MS Hvaler her i Mandal.

Dermed håper jeg på en "høststorm-tur" i år også. ( i mørke )

 

Ingenting er som å få testet seg i litt dårlig vær.... :yesnod:

Kan anbefales for de av dere som er litt usikker på om sjøsyken kan melde seg... :puke:

Link to post
Share on other sites

oi oi den var stygg! :headbang:

 

Det var ikke pent sagt.

Noe spesiell kanskje, men ikke stygg.

 

bildet til infra er vel av en båt som tilhører en på bp .. ikke greit å kommentere slik her infra.. finnes en egen tråd for sånt. :-(

 

Dessuten var båten fin som f@en :yesnod::yesnod: Praktisk, lav, fine linjer og god plass. :flag:

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...